فرمانده لشکر ۷ ولیعصر(عج) در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر فرهنگ مقاومت در بین ملت ما وجود نداشت، فتوحات جنگ تحمیلی حاصل نمی‌شد.
کد خبر: ۷۴۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 26 May 2019

مراسم با شکوه چهارم خرداد «روز ملی مقاومت و پایداری دزفول» شنبه شب با حضور جمع کثیری از مسؤولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهید پرور دزفول در حسینیه ثارالله برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ سردار عبد المحمد رئوفی نژاد فرمانده لشکر ۷ ولیعصر(عج) در دوران دفاع مقدس، در این مراسم، اظهار کرد: اگر مقاومت و پایداری نبود پیروزی هم به‌دنبال نداشتیم، اگر فرهنگ مقاومت و پایداری وجود نداشت در یک کلام دفاع مقدس ما پیروز نمی‌شد.

وی افزود: ۴ خرداد یک بهانه و فرصت از صدها فرصت و ظرفیتی است که در طول تاریخ این شهر ولایتمدار ثبت و ضبط شده است.

فرمانده اسبق قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: مقاومت و پایداری دزفول ریشه در تاریخ و مراجع گرانقدر و والا مقامی دارد که زیر بنای اعتقادی و دینی این شهر بر اساس فکر و تدبیر آنها در طول تاریخ شکل گرفته است.

وی گفت: آنچه که حاصل هشت سال دفاع مقدس بود، در یک نگاه کلی مرهون فرهنگ مقاومت و پایداری است، سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری است.

رئوفی افزود: این مقاومت نه‌ تنها ریشه در پایداری، ظرفیت‌ها و پیشینه دزفول دارد بلکه نشأت گرفته از  ریشه این سرزمین دارد.

وی گفت: سال ۶۶ این افتخار به شهر دزفول داده شد اما بعد از بیست سال تا سال ۸۶ هنوز نام و نشانی از این افتخار به‌عنوان هویت دزفولی‌ها نبود؛ اگر پیگیری‌های  سردار شهید احمد سوداگر نبود این ظرفیت هم مثل صدها ظرفیت دیگر مغفول می‌ماند، تلاش‌های سردار سوداگر باعث شد تا این ظرفیت احیا شود و در تاریخ روزشمار ایران اسلامی ثبت و ضبط شود.

رئوفی اظهار کرد: دنباله فرهنگ مقاومت و پایداری این مردم بود که نتیجه آن فتح خرمشهر را رقم زد و اراده‌ها را محکم و راسخ تر کرد و این باور را در رزمندگان ایجاد کرد که ما می توانیم با این فرهنگ مقاومت کل جنگ را پیروز شویم.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: فرهنگ مقاومت، جایگاه ویژه ای دارد، این فرهنگ برجسته و تعیین کننده است، امروز دنباله فرهنگ مقاومت با عمق مرزهای سرزمین های اشغالی و رژیم صهیونیستی رسیده است.

وی افزود: دشمن تا دیروز تلاش می‌کرد ما را در پشت دروازه‌های شهرهای خودمان نگه دارد اما امروز ما با همین فرهنگ مقاومت پشت دروازه‌های رژیم صهونیستی رسیده و باعث وحشت غربی‌ها شده ایم.

وی گفت: امروز آنچه باعث افتخار ایران اسلامی است، نشات گرفته از فرهنگ مقاومت و پایداری است، که در هر جبهه‌ای از فرهنگی، اقتصادی و امنیتی ازابتدای انقلاب تاکنون آن را می‌بینیم.

سردار رئوفی افزود: از ابتدای سال ۹۷ شاهد یک صف‌آرایی و یک نوع تهدید و آرایش جدید از سوی غرب مخصوصاً آمریکا بوده‌ایم که با برنامه‌ریزی و کاملاً هماهنگ شده فضای جدیدی را رقم زده است.

وی گفت: بسیاری برجام را منجی کشور و رفع کننده همه مشکلات می‌دانستند و مشکلات را به گیسوی برجام پیوند زدند اما با خروج ترامپ از برجام بایستی مشکلات ما هم بیشتر شد و از ابتدا گفته شد پاسخی به این حرکت مذبوحانه آمریکا بدهید، اما پاسخی داده نشد تا اینکه سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها قرار دادند و در ادامه گفتند که باید فروش نفت ایران را به صفر برساند.

وی بیان کرد: ما باید برخورد قاطعی به آنها نشان می‌دادیم، قاطعیت در برخورد، راهبرد ماست و ۴۰ سال است هرکجا قاطعانه برخورد کردیم و در هر جبهه با قاطعیت حضور داشته‌ایم دشمن عقب نشسته است.

رئوفی افزود: اینکه جبهه مقاومت در یک حرکت با شلیک ۱۷۰۰ گلوله توپ و موشک از غزه به اسرائیل شلیک کند و اسرائیل ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اعلام آتش بس کند سابقه نداشته است.

همچنین حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی اظهار کرد: شهرستان دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی دو هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد که از بین این شهدا، ۴۱۴ نفر بانوان دزفولی بودند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه شهدای زن دزفول با شهادت خود درس شجاعت و شهامت دادند، افزود: این شهدای زن به زنان مسلمان در جای جای دنیا یاد دادند که چگونه جوانان خود را تربیت کنند. زنان دزفولی در جریان جنگ تحمیلی طلاهای خود را برای کمک به رزمندگان اهدا و غذا و کلوچه به جبهه ارسال می‌کردند

امام جمعه دزفول با اشاره به فرارسیدن ایام لیالی قدر، گفت: تقارن این روزها با دو مناسبت سوم و چهارم خرداد باعث شده که این روزها رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی با بیان اینکه مقاومت دکترین اصلی رویارویی با دشمن را برای ما رونمایی کرد، عنوان کرد: گزینه اصلی ملت ما مقاومت است، مقاومتی که نقشه‌های مستکبران را نقش بر آب کرده و می‌رود تا گام دوم بیداری اسلامی را رقم بزند.

وی در ادامه با تقدیر از اقدام هوافضای سپاه کشور مبنی بر نامگذاری یک موشک بالستیک به نام دزفول، گفت: مقاومت دزفول با نام پیر فقید آیت الله قاضی دزفولی گره خورده و لازم است که نام و یاد این پیر فقید در این ایام گرامی داشته شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به افراد موثر در خلق حماسه چهارم خرداد، گفت: بسیجیان، بزرگان و آیت اله قاضی دزفولی در نهادینه شدن فرهنگ مقاومت موثر بودند.

محمد حیدری با تقدیر از تلاش های سردار سوداگر برای ثبت روز چهارم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی افزود: اکنون باید بتوانیم ازفرهنگ مقاومت صیانت و آن را در سطح بین المللی مطرح کنیم.

وی افزود: اکنون که تهدیدات نظامی، بحران های اقتصادی و تحریم های همه جانبه توسط آمریکا و همدستانش در منطقه بر نظام تحمیل شده، حفظ ارزش های ماندگار و بهره گیری از مولفه های قدرت برای غلبه بر دشمن ضروری است. 

وی افزود: روز دزفول را باید در گفتمان ارزشی مقاومت جای داد .

حیدری گفت: با مساعدت استاندار خوزستان، دزفول به کارگاهی در حوزه های مختلف آب، برق، راهسازی و زیرساخت ها تبدیل شده و اکنون روستاهای فاقد دهیاری دزفول از اعتبارات ارزش افزوده بهره مند شده‌اند. 

وی افزود: در سال ۹۷، ۸۳۰ میلیارد ریال بودجه ارزش افزوده در دزفول جذب شد و طرح های زیادی با این اعتبارات در دست اجراست.

برچسب ها: روز دزفول ، دفاع مقدس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار