رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:عراقچی هم به شایعه مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد/احمد توکلی: به خاطر ایران باید با فساد جنگید/منفرد: زنجانی گفت: ۴ وزیر پشت من هستند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ 27 May 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
خبر اعدام زیر ۱۸ساله‌ها از گوشه و کنار به گوش می‌رسد

پروانه سلحشوری نماینده مجلس گفت: نمی‌توانیم بگوییم اعدام زیر ۱۸ سال رخ نمی‌دهد، زیرا اخبار آن از گوشه و کنار به گوشمان می‌رسد. مدتی است که ما تعدادی از نمایندگان در مجلس به دنبال تغییر این ماده و توقف کامل اعدام زیر ۱۸ ساله‌ها هستیم. این روز‌ها پرونده‌های اعدام زیر ۱۸ سال به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می‌شود و این شخص قاضی است که درباره حکم شخص تصمیم می‌گیرد. من و تعدادی دیگر از نمایندگان مدتی است که به دنبال اصلاح این ماده و متوقف کردن کامل اعدام کودکان هستیم. متاسفانه چندان امیدی نیست، اعضای کمیسیون حقوقی که به طور کلی معتقدند اعدام کودک رخ نمی‌دهد و اغلب همکاران نیز می‌گویند شورای نگهبان با این اصلاح قانون موافقت نخواهد کرد. فق‌ها در دین ما یکسان نظر نمی‌دهند، من امیدوارم بتوان ورود کرد و همانگونه بسیاری از مسائل مانند ازدواج کودک یا دوچرخه سواری زنان که فق‌ها ورود کردند، این مسائل هم متوقف شود.

در یک سال گذشته مردم چقدر گوشت خوردند؟

بر اساس نتایج این نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روز‌های ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد سال ۹۸ به صورت تلفنی انجام شده ۲.۷ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده‌اند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۴.۹ درصد پاسخگویان در یک سال گذشته، چند روز در هفته، ۴۳.۴ درصد شرکت‌کنندگان چند روز در ماه و ۱۴.۲ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت قرمز مصرف کرده‌اند. هم‌چنین این نظرسنجی بیانگر این است که ۴.۷ درصد شرکت‌کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند و ۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به این سوال پاسخ ندادند/ایسنا

سهم فراکسیون‌ها از کرسی‌های هیات‌رئیسه مجلس

در حالی که فراکسیون امید در سال گذشته پنج کرسی هیات‌رئیسه را کسب کرده بود در اجلاسیه چهارم یک کرسی نایب‌رئیسی را از دست داد. در حال حاضر امیدی‌ها چهار کرسی در هیات رئیسه دارند که سه کرسی مربوط به دبیران و یک کرسی نایب‌رئیسی است. مستقلین هم، چون اجلاسیه سوم توانستند چهار کرسی را تصاحب کنند. علی لاریجانی به عنوان رئیس، بهروز نعمتی و محمد آشوری به عنوان ناظران هیات‌رئیسه و اکبر رنجبرزاده به عنوان دبیر چهار کرسی هیات‌رئیسه مجلس را به خود اختصاص دادند. ولایی‌ها که در سال گذشته توانسته بودند سه کرسی هیات‌رئیسه را تصاحب کنند، در آخرین سال مجلس دهم یک کرسی نایب‌رئیسی را علاوه به سه کرسی که پیش از این داشتند تصاحب کردند و اسدالله عباسی به عنوان ناظر و احمد امیرآبادی‌فراهانی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان دبیر انتخاب شدند

باز هم کتک‌کاری در فوتبال بانوان!

ماجرا از این قرار است که در بازی دو تیم خلیج فارس شیراز و پالایش گاز ایلام که با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده شیراز به پایان رسید بین اعضای تیم‌ها و بازیکنان پالایش و حراست ورزشگاه محل برگزاری بازی، درگیری فیزیکی شکل گرفته است. حتی به گفته فاطمه حیاتی، سرمربی تیم ایلام، یکی از مردان حراست با مشت به شکم بازیکن این تیم می‌زند و این بازیکن راهی بیمارستان می‌شود. /ایسنا

ولنگاری درمداحی چگونه به وجود آمد؟

گلایه رهبر انقلاب در دیدار با شاعران و استادان زبان فارسی از صداوسیما به‌خاطر ولنگاری زبانی و ساخت لفظی بسیار نازل بعضی از ترانه‌ها و پخش آن‌ها از صداوسیما در مجموعه‌های تلویزیونی، که گلایه بسیار درستی است، می‌تواند یک پیوست هم داشته باشد که مربوط به مداحی است. در گذشته، مداحی‌ها دارای سبک و سیاق خاصی بودند که هم از جنبه متن اشعار و هم از جنبه نوع نشستن و ایستادن و حرکات مداحان با ضوابط در خور شان مجالس و محافل مذهبی همراه بودند. با فاصله‌گرفتن از دوران دفاع مقدس و به بهانه ضرورت تزریق شادی به جامعه، مداحانی پیدا شدند که با روی آوردن به سبک‌های مبتذل آنطرف آبی یا تقلید از آهنگ‌های ترانه‌های قبل از انقلاب، تلاش کردند مداحی‌ها را با سبک جدید ارائه نمایند. /روزنامه جمهوری
 
منفرد: زنجانی گفت: ۴ وزیر پشت من هستند

 جعبه سیاه اقدامات مجرمانه بابک زنجانی در دادگاه اظهار کرد: بابک زنجانی با من تماس گرفت و گفت که فکر نکن که با خراب کردن من می‌توانی خودت با شرکت نفت کار کنی. ۴ وزیر و نمایندگان مجلس پشت من هستند.علیرضا زیباحالت منفرد در پنجمین جلسه محاکمه خود در پاسخ به اظهارات رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی گفت: شرکت ایزو در بدو تأسیس با هدف ارسال حواله‌جات توسط اینجانب و حسابدارم معاذحسن تأسیس شد که هزینه آن را نیز خودم پرداخت کردم.وی با اشاره به سفر نماینده وزارت اطلاعات و نماینده حقوقی شرکت نفت به مالزی برای گرفتن اسناد این شرکت، افزود: این‌ها تأیید می‌کنند که این شرکت از ابتدای ثبت تاکنون به نام من و معاذ حسن بوده و اصلاً بابک زنجانی از ابتدا در آن دخیل نبوده است.زیباحالتمنفرد با بیان اینکه بابک زنجانی مدتی بعد وارد مذاکره با شرکت نفت شد و با من تماس گرفت، افزود: او خواهان انتقال سهام شرکت ایزو به نام خودش بود تا بتواند مالکیتش براین شرکت را ثابت کند و ما هم طی مراجعه به ثبت اسناد رسمی مالزی طی دو وکالت نامه سهام و اختیارات شرکت را به زنجانی واگذار کردیم و خودم به ایران آمدم و تحویل دفتر زنجانی دادم.
 
احمد توکلی: به خاطر ایران باید با فساد جنگید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر موجب بی‌عدالتی‌ها شده و وضع کنونی را ایجاد کرده است.احمد توکلی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر سه نتیجه مهم از جمله آزادسازی شهر، برگشتن ورق جنگ و بازگشت روحیه مبارزان را در پی داشت.وی افزود: آزادسازی خرمشهر ١۵ هزار اسیر، تعداد زیادی تجهیزات جنگی و ارتقا دیپلماسی را برای کشور به ارمغان آورد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خرمشهر‌ها را کسانی تصرف کرده اند که به بی‌عدالتی دامن می‌زنند، تصریح کرد: الگو‌های نادرست اتخاذ شده، بی‌عدالتی و فساد خرمشهر‌های دیگری در ایران است که باید آزاد شوند.وی با بیان اینکه ۴۰۳ میلیون حساب بانکی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ۵۲ درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار چهاردهم درصد مشتریان است. ۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی تنها در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است. این اعداد و ارقام فاجعه‌بار، مایه خجالت و شرمندگی و نمایانگر فقر جامعه است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر موجب این بی عدالتی‌ها شده و وضع کنونی را ساخته است.وی اظهار کرد: یک فرد قمه‌کش تنها به یک نفر آسیب می‌رساند، اما یک مدیر بانکی که ۲ هزار میلیارد تومان وام می‌دهد بدون خونریزی به هزاران نفر آسیب می‌زند.توکلی در پایان با تاکید بر ضرورت مبارزه و آزادسازی خرمشهر‌های مورد تصرف غریبه‌ها در کشور یادآور شد: باید به خاطر ایران با فساد جنگید.
 
پیشنهاد رییس پدافند غیرعامل برای دلار
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر حذف دلار از چرخه پولی و مالی کشور، اظهار داشت: اگر این اراده در کشور بوجود بیاید که دلار امریکایی توسط مردم در خیابان‌ها مثل ترکیه به آتش کشیده شود و تمرکز برای بالا بردن ارزش پول ملی کشور ایجاد شود می‌تواند یک حمله تمام عیار به نقطه ضعف دشمن باشد. امریکایی‌ها می‌دانند که اگر اجماعی برای خارج کردن دلار از چرخه پولی جهان شکل بگیرد، بزرگترین نقطه قوت خود در عرصه اقتصاد را از دست می‌دهند، البته که این اتفاق رقم خواهد خورد، امروز چین، روسیه، ترکیه، ایران و بسیار از کشور‌های شرقی خواستار خارج شدن دلار از چرخه مالی و پولی خود هستند.
 
کنایه کرباسچی به عارف

غلامحسین کرباسچی در واکنش به عدم توفیق علی مطهری در انتخابات هیئت رئیسه مجلس که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، با کنایه به نقش محمدرضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس در از دست رفتن یکی از صندلی‌های هیئت رئیسه برای اصلاح‌طلبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به همّت آقای عارف ودوستانشون آقای مطّهری از نایب رئیسی مجلس حذف شد.در جریان انتخابات هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم، علی لاریجانی برای دوازدهمین سال پیاپی به عنوان رئیس و مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب به عنوان نواب رئیسه اول و دوم انتخاب شدند.
 
مداح هتاک با قرار تامین کیفری آزاد شد

احمد قدمی مداح اهانت کننده به مقدسات اهل سنت در یکی از برنامه‌های شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی که امروز یکشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، با قرار تامین کیفری مناسب آزاد شد.

جلالی: رأی نیاوردن مطهری قابل پیش بینی بود
 
 رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: اگر دوستان ما در فراکسیون امید در جریان انتخابات هیأت رئیسه مجلس تعامل داشتند، می‌توانست این اتفاقات در جریان انتخابات رخ ندهد.کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به عدم انتخاب مجدد علی مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، گفت: درخصوص آقای مطهری نیز فکر می‌کنم به جای اینکه به دیگران اتهام زنی شود، باید از تصمیم خود دوستان سوال شود که در همه حوزه‌ها به صورت مستقل لیست انتخاباتی ارائه داده اند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع نمی‌شود که بخواهیم در همه حوزه‌ها کاندیدا داشته باشیم و بقیه فراکسیون‌ها موظف باشند که به کاندیدا‌های ما رأی بدهند. از این رو رأی به کاندیدا‌ها با تعامل انجام می‌گیرد.

جلالی ادامه داد: مثلا در سال ابتدایی همین دوره مجلس برخی از دوستان از فراکسیون امید به ما مراجعه کرده و گفتند که برای انتخابات هیات رئیسه بیایید به صورت مشترک لیست واحد بدهیم تا کل پارلمان را در دست بگیریم، در صورتی که من در پاسخ به این پیشنهاد گفتم که این خلاف مشی ما بوده و ما قائل به تعامل هستیم و هم اینکه پارلمان را نمی‌توان بدون مشارکت جمعی مدیریت کرد و همه جریانات سیاسی موجود در پارلمان باید در هیات رئیسه نماینده داشته باشند، زیرا این اقدام در التزام بخشی مجلس تاثیر بسیار زیادی دارد.وی گفت: قطعاً اگر دوستان ما در فراکسیون امید تعامل داشتند، می‌توانست این اتفاقات در جریان انتخابات رخ ندهد، ولی زمانی که تعامل صورت نگرفته و حتی برای کرسی ریاست مجلس از ابتدا کاندیدا معرفی می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که امروز رقم خورد.رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس بیان کرد: من با آقای مطهری چندین بار قبل از انتخابات به صورت تلفنی صحبت کردم و به ایشان گفتم که برخی تصمیمات غلط می‌تواند منجر به در خطر قرار گرفتن افرادی مانند شما شود و این موضوع از قبل نیز قابل پیش بینی بود.
 
ایاد علاوی: با فشار اقتصادی و نظامی به ایران مخالفیم

نخست وزیر اسبق عراق در واکنش به تنش آفرینی آمریکا در منطقه گفت که موضع عراق مخالفت با تحریم اقتصادی و درگیری علیه جمهوری اسلامی ایران است.«ایاد علاوی» نخست وزیر اسبق و رهبر فراکسیون الوطنیه در پارلمان عراق روز یکشنبه در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ما در عراق با درگیری نظامی و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت مخالفیم.وی گفت که تضعیف جمهوری اسلامی ایران به نفع هیچکس نیست و این مطلب را به اطلاع آمریکایی‌ها نیز رسانده است.نخست وزیر اسبق عراق با اشاره به اهمیت احترام به قرارداد‌ها و معاهدات بین المللی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم پای میز مذاکره بنشینند و سایه تنش را از منطقه دور کنند.وی اضافه کرد که ما با تحریم‌هایی که مردم ایران را هدف قرار داده به شدت مخالفیم.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گزارشی از دیدار‌های خود با مقامات عراقی و نیز موضع جمهوری اسلامی ایران در بحران اخیر ارائه و از مواضع و تلاش‌های عراق برای تنش زدایی در منطقه تقدیر کرد.

حمایت غرضی از یک پیشنهاد روحانی
 
وزیر سابق پست و تلگراف از درخواست اخیر رئیس‌جمهوری برای اختیارات ویژه مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ و ضرورت تشکیل آن حمایت کرد.سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت، درباره درخواست اخیر رئیس‌جمهوری برای اختیارات ویژه مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ و ضرورت تشکیل آن، گفت: این درخواست رئیس‌جمهوری پیش‌بینی مناسبی است. چراکه آقای ترامپ ملت ایران را تروریست خواند و سازوکار جنگی را نیز فراهم کرده است. البته مجموعه دستگاه سیاسی آمریکا این نگرانی را دارد که در صورت ورود به جنگ، راهی برای برون‌رفت از آن نداشته باشد. در پرانتز این نکته را یادآوری کنم که زمان حمله شوروی به افغانستان، سفیرشان خدمت حضرت امام (ره) رسیدند و ایشان به سفیر شوروی گفتند «رفتنتان سخت‌تر از ورودتان به آنجاست»، حال آمریکایی‌ها نیز چنین گرفتاری دارند. با این حال اگر تمهیدات آن را در کشور فراهم کنیم، پیش‌بینی خوبی است.وی ادامه می‌دهد: ما ستاد پشتیبانی جنگ را حدود دو سال پس از آغاز جنگ تشکیل دادیم و بالاخره توانستیم از این طریق احتیاجات عمومی را رفع کنیم. این مهم است که در دوران بحران، بتوانیم نیاز‌های عمومی را با قیت مناسب تأمین کنیم و در صورت بروز اتفاقات احتمالی، امکان جایگزینی آن را داشته باشیم. خاطرم هست در زمان جنگ، صدام به تأسیسات برقی سد‌ها حمله می‌کرد، اما به سرعت این تأسیسات تعمیر و بازسازی می‌شد. به گونه‌ای که از این حمله عقب نشستند و سد‌ها در طول جنگ به خوبی برق تولید می‌کردند.
 
تشکر نماینده اهل سنت مجلس از قوه قضائیه و صدا و سیما

ماینده اهل سنت مجلس ضمن تقدیر از رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان صدا و سیما بابت برخورد قاطع با خاطیان و عوامل اهانت به بزرگان اهل سنت، تصریح کرد: وحدت و انسجام درونی مهم‌‎ترین اولویت کشور بوده و نباید اجازه داد کسی این به این وحدت خدشه وارد کند.علی کرد نماینده اهل سنت مجلس ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، عنوان کرد: در سراسر کشور شاهد ارادت مردان و زنان ایرانی نسبت به شهادت امام علی (ع) بودیم، اما در این میان این شکوه و عظمت که بیانگر وحدت ایرانیان نیز بود، یکی از مداحان اهانت‌هایی نسبت به خلفای راشدین و عایشه همسر پیامبر (ص) داشت.نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتباه بزرگ‌تر پخش این مراسم از شبکه ۵ سیما بود که باعث شد رسانه‌‎های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از این فتنه استفاده کرده و ماجرا را پررنگ‌‎تر و در طبل اختلاف شیعه و سنی بزنند.
 
خباز: برخی آرزوی سقوط دولت روحانی را دارند
 
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز ساز ناکوک در دولت روحانی بیشتر از دولت سید محمد خاتمی زده می‌شود و بعضی‌ها آنقدر از دولت کینه به دل دارند که حاضر به سقوط آن هستند.محمدرضا خباز درباره تخریب دولت از سوی جریانی خاص در شراطی که کشور نیازمند اتحاد و انسجام داخلی است، گفت: سال ۷۶ هنگامی که دولت اصلاحات رأی آورد، مخالفان هرچه ابزار مشروع و نامشروع داشتند به کار بردند تا دولت پنهان ایجاد کنند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که ممکن است دولت پنهان با دولت در سایه به اشتباه گرفته شود، عنوان کرد: دولت در سایه بسیار خوب است و در واقع کمک‌کننده دولت قانونی است، اما دولت پنهان تلاش می‌کند دولت در صحنه را کنار بزند و اصلا به همین منظور هم تشکیل می‌شود.وی با اشاره به این‌که آقای خاتمی بار‌ها گفتند هر ۹ روز یک توطئه علیه دولت اصلاحات شکل دادند، بیان کرد: تنها دولتی که با دولت پنهان همکاری کرد دولت‌های نهم و دهم بودند، زیرا از اعضای‌شان در پست‌های مدیریتی و استان‌ها استفاده می‌کرد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: هنگامی که ایران با افتخار برجام را به سرانجام رساند و دیپلماسی کشورمان آن کار بزرگ را انجام داد، عده‌ای دست به مخالفت زدند برای همین است هنگامی که آمریکا از برجام خارج شد، ابراز خوشحالی کردند.
 
عراقچی هم به شایعه مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد

معاون سیاسی وزیر خارجه با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا، گفت: ایران برای برقراری روابطی متوازن با تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز سفر منطقه‌ای خود امروز در مسقط با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر مسئول در امور خارجه عمان دیدار کرد.در این دیدار آخرین وضعیت منطقه و تحولات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.عراقچی در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت صلح و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، نسبت به سیاست‌های مخرب امریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد.وی با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.
 
هیچ فردی برای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر نامزد نشد

مهلت ثبت‌نام از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر در حالی به پایان رسید که هیچ فردی مدارک خود را جهت ثبت‌نام ارائه نکرد. در حالی‌که دولت الجزائر ۴ جولای را به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده است، اما هیچ فردی به عنوان نامزد این انتخابات ثبت‌نام نکرد. رسانه‌های الجزائر گزارش دادند که نیمه شب گذشته مهلت ثبت‌نام از نامزد‌ها به پایان رسید بی‌آنکه هیچ فردی مدارک ثبت‌نامی خود را ارائه کند و این به معنای غیر ممکن بودن برگزاری انتخابات در موعد مقرر است. وبگاه «النشره» نیز گزارش داد که شورای قانون اساسی الجزائر قرار است بیانیه‌ای برای تشریح اقدام بعدی صادر کند و حال آنکه قانون اساسی تأکید دارد که «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت تا ۹۰ روز این منصب را بر عهده خواهد داشت و در این دوره بایستی انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

حکم بازداشت مهاجم ایرلندی تراکتورسازی صادر شد

روزنامه سان امروز خبر داد که آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تیم تراکتورسازی ایران در دادگاه رسیدگی به اتهام آزار جنسی، در اسکاتلند حضور نیافت که به همین خاطر حکم بازداشت او صادر شد. لژیونر تراکتوری‌ها از سوی نامزد اسکاتلندی سابقش به آزار جنسی به مدت ۷ ماه متهم شده بود. در ادامه رسیدگی به این پرونده او باید در اسکاتلند حاضر می‌شد که از انجام این کار خودداری کرد. به همین خاطر پلیس اسکاتلند حکم بازداشت مهاجم ۳۰ ساله تراکتورسازان را صادر کرد تا در صورت ورود به این کشور بازداشت شود.

احمد توکلی: ۵۲ درصد سپرده‌های بانکی تنها در اختیار ۰.۴ درصد مشتریان است

احمد توکلی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر سه نتیجه مهم از جمله آزادسازی شهر، برگشتن ورق جنگ و بازگشت روحیه مبارزان را در پی داشت. وی افزود: آزادسازی خرمشهر ١۵ هزار اسیر، تعداد زیادی تجهیزات جنگی و ارتقا دیپلماسی را برای کشور به ارمغان آورد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خرمشهر‌ها را کسانی تصرف کرده اند که به بی‌عدالتی دامن می‌زنند، تصریح کرد: الگو‌های نادرست اتخاذ شده، بی‌عدالتی و فساد خرمشهر‌های دیگری در ایران است که باید آزاد شوند. وی با بیان اینکه ۴۰۳ میلیون حساب بانکی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ۵۲ درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار چهاردهم درصد مشتریان است. ۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی تنها در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است. این اعداد و ارقام فاجعه‌بار، مایه خجالت و شرمندگی و نمایانگر فقر جامعه است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر موجب این بی عدالتی‌ها شده و وضع کنونی را ساخته است.

توضیح وزارت اطلاعات درباره ما ماجرای پیدا شدن

وزارت اطلاعات، درباره ادعای استفاده از پوز کارتخوان در دفتر وزیر نفت و همچنین کشف مقادیری طلا و ارز در این دفتر توضیحاتی ارایه کرد. در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است:

۱-استفاده از پوز کارتخوان در دفتر وزیر نفت از سوی یک کارمند اداری آن دفتر بوده که این موضوع از سوی معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات پیگیری و با کارمند خاطی برخورد مقتضی صورت گرفت. اضافه می‌نماید متعاقباً به دستور وزیر محترم نفت، کارمند (قراردادی) یاد شده، درآن زمان از ادامه خدمت معلق می‌گردد.

۲-گردش ده میلیارد تومانی پوز‌های یاد شده صحت ندارد، همچنین میزان گردش و تراکنش‌های ثبت شده در کارتخوان‌ها صرفاً دلیل بر وجود و اثبات تخلف و جرم احتمالی در تمامی تراکنش‌های ثبتی نمی‌باشد. مضافاً بررسی‌های تکمیلی پیرامون تراکنش‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

۳-ادعای کشف مقادیری طلا و ارز از نامبرده و یا دفتر وزیر محترم نفت کذب می‌باشد.

اخراج مدیر شبکه ۵، به دستور رییس سازمان صدا و سیما

جواد رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما به دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد. این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز یکشنبه ۵ خرداد، مرتضی میرباقری معاون سیما اعلام کرد در پی سخنان مداحی که به اهل سنت توهین کرده و برنامه آن از شبکه پنج پخش شد، مدیر شبکه و مدیر پخش آن توبیخ شده و سه نفر نیز اخراج شدند. /صبا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار