فرماندار شهرستان بهاباد گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا که از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز شده، تمامی زنان باردار بدون در نظر گرفتن شرط سنی 30 سال که در این طرح پیش بینی شده از انظر ابتلا به بیماری فشار خون غربالگری می شوند.
کد خبر: ۷۴۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 28 May 2019

محمدمهدی خانی‌زاد بهابادی پس از برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهاباد با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در ارتقای سطح سلامت و اطلاع رسانی عمومیبه مردم از طریق حضور کارشناسان بهداشت در مساجد تصریح کرد : جامعه هدف این طرح تمامی افراد بالای ۳۰ سال است اما در ارتباط با زنان باردار، غربالگری بدون د ر نظر گرفتن شرط سنی اجرا می شود.
وی یادآور شد:به جای پیشگیری از ابتلاء به بیماری موضوع درمان برای مردم به یک اولویتتبدل شده و تغییر این نگرش به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیاز دارد.
طرح ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت تا 15 تیرماه برای افراد بالای 30 سال اجرا می شود. در مرحله اول این طرح، تهیه بانک اطلاعاتی افراد به سه روش مراجعه به مراکز درمانی و پایگاه های سیار و خود اظهاری افراد از طریق سایت www.salamat.gov.ir انجام می شود و مرحله دوم آن اجرای طرح غربالگری و خدمات مربوطه به اندازه گیری فشارخون است.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار