مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفار) یزد از بهره مندی ۷۲ هزار جمعیت روستایی استان که قبلاً با تانکر آبرسانی می شد از آب سالم و بهداشتی در شش ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 29 May 2019

محمد فاتحی گفت: در این مدت، ۹ پروژه آبرسانی روستایی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۲ پروژه دیگر نیز آغاز شد.

وی افزود: این پروژه‌ها در مجموع تعداد ۱۳۵ روستا را تحت پوشش قرار داده، این در حالی است که تا پیش از این آب مورد نیاز برخی از این مناطق از طریق آبرسانی سیار تأمین می‌شد.

مدیرعامل آبفار یزد تصریح کرد: پروژه‌های به بهره برداری رسیده شامل تأمین آب آشامیدنی بخش بهمن ابرکوه، ساخت مخزن ذخیره ۳۰۰ متر مکعبی شمس آباد، فاز یک مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) و مجتمع‌های آبرسانی غدیر یک و ۲ در استان است.

فاتحی، تأمین آب آشامیدنی مجتمع‌های بختیاری و شهریاری دهستان چاهک خاتم، ساخت مخزن روستای هرفته، فاز یک تأمین آب آشامیدنی روستاهای سورک و هفتهر ندوشن و تأمین آب آشامیدنی مجتمع ولایت را از دیگر پروژه‌های بهره برداری شده عنوان کرد.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی مخزن ۵۰ متر مکعبی قطروم بافق و شبکه فاضلاب آسفیج و زارکوئیه نیز خبر داد و ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مجموع شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه، ساخت پنج باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۵۰۰ مترمکعب، ۶۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع و اجرای شبکه فاضلاب است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۵ درصد آن ساکن روستاها و مابقی در ۲۱ شهر سکونت دارند.
در جریان خشکسالی ۲ دهه اخیر، بسیاری از روستاهای یزد با کاهش شدید آب سفره‌های زیرزمینی مواجه شد که در نتیجه آن، مهاجرت به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها افزایش یافته است.

تعداد روستاهای استان یکهزار و ۱۸۴ مورد است که ۵۷۴ روستا زیر پوشش شرکت آبفار قرار دارد.
پیشتر ۲۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی شامل ۳۹۳ روستا بالای ۲۰ خانوار با ۲۱۷ هزار نفر جمعیت به همراه چهار شهر عقدا، بفروئیه، خضرآباد و مهردشت با ۲۳ هزار نفر جمعیت و نیز ۴۰ هزار نفر در آبادی‌های زیر ۲۰ خانوار زیرپوشش این شرکت قرار داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار