استاندار خوزستان گفت: با توجه به شرایط مالی دولت اولویت استان با پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه‌هایی که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند مقرر شد که تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
کد خبر: ۷۵۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 30 May 2019

اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در این جلسه چندین عضو غایب بودند، حاضران درباره میزان و کیفیت بودجه دستگاه‌های مختلف استان در سال جاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط مالی دولت اولویت استان با پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه‌هایی که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند مقرر شد که تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی افزود: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد برنامه‌ریزی شد تا سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، عنوان کرد: در حفظ و نگهداری منابع مالی توجه بیشتری صورت گیرد و از هدرروی و مصارف زائد اعتبارات مالی جلوگیری شود.

وی گفت: اعتبارات مالی به‌نحوی‌که هزینه شود که بیشترین بهره‌وری را در سطح استان داشته باشد.

شریعتی گفت: پروژه‌های جدید  تا حد امکان شروع نشود و اساس کار در تکمیل پروژه‌های قبلی باشد که از لحاظ اقتصادی و سیاسی منطقی است.

وی گفت: هرچه پروژه‌ها در زمان کمتری تکمیل و به بهره‌برداری برسند هم از منابع مالی بهتر استفاده شده است به هم رضایت‌مندی مردم افزایش می‌یابد.

امید حاجتی پس از جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۹۸ برگزار شد که در آن موضوع توزیع اعتبارات در سال جاری بررسی و اعتبارات هزینه‌ای استان که جهت هزینه‌های یومیه استان خوزستان اختصاص می‌یابد، تحلیل شد.

وی افزود: در اعتبارات هزینه‌ای پیش‌بینی‌های لازم را کردیم که تا پایان سال مشکلی جهت پرداختی‌های حقوق و مزایای نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی و عیدی پایان سال آنان نداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: همچنین در بحث اعتبارات عمرانی، رشد خوبی داشته‌ایم که حدود ۲۵ درصد رشد اعتبار ما در این بخش بوده که کمک می‌کند بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام ما در استان هر چه زودتر تکمیل شوند که امید است ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام را تا پایان سال تکمیل کنیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌های خوبی نیز برای بهبود فضای کسب‌وکار و حمایت از سرمایه‌گذاری داریم و ردیف بودجه خاصی را نیز برای موضوع اربعین پیش‌بینی کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار