مدیر پشتیبانی امور دام ایلام:
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ایلام از خرید و ذخیره سازی 100 تن مرغ در برای تنظیم بازار استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 01 June 2019

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی پورسیابیدی اظهار داشت: کار خرید و ذخیره سازی مرغ از تیرماه سال ۹۷ تاکنون تعطیل شده بود که اکنون با مصوبه سازمان حمایت دوباره کار خرید و ذخیره سازی توسط پشتیبانی امور دام کشور به میزان ۱۰ هزار تن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خرید مرغ شروع شده و تا آخر هفته بیش از ۱۰۰ تن با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال خریداری و ذخیره می شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ایلام تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای خرید مرغ و ذخیره سازی آن در استان نداریم.

پورسیابیدی هدف از خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ را تنظیم بازار، تثبیت قیمت، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی برشمرد و گفت: با تلاش مجموعه مسئولان ذیربط سعی شده کشتارگاه ایلام به فعالیت خود ادامه و کار کشتار مرغ های خریداری شده را انجام دهد.

وی همچنین، از توزیع گوشت قرمز در ایلام به منظور تعادل سازی در قیمت ها در استان خبر داد و گفت: در راستای تنظیم بازار و تامین کمبود مواد پروتئینی استان از ابتدای سال قبل تاکنون مجموعه ستاد تنظیم بازار استان میزان ۹۴۰ تن گوشت قرمز منجمد و گرم و حدود یک هزار تن گوشت مرغ و ۶۰ هزار شانه تخم مرغ را در بازار استان توزیع کرده است.

وی افزود: خرید و ذخیره سازی و تامین گوشت سفید و قرمز با هدف تنظیم بازار در مناطق مختلف استان صورت می گیرد.

 استان ایلام دارای بیش از ۳۷۰ واحد مرغداری است که بخش اعظمی از تولیدات آنها به خارج از استان صادر می شود اما در ماه قبل به دلیل تعطیلی کشتارگاه ایلام با مشکل جدی تامین گوشت مرغ مواجه شد به گونه ای که دادستان ایلام به این موضوع ورود و دستور دستگیری تعدادی از افراد دخیل در این موضوع را صادر کرد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار