مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با تاکید برضرورت مصرف بهینه برق برای عبور از فصل تابستان اعلام کرد:مشترکین اداری و بانک‌ها درصورت همکاری در ساعات اوج و کاهش ۱۰ درصد مصرف برق درتابستان، مشمول پاداش و تخفیف‌ در قبوض برق مصرفی می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 01 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمدرضا خسروی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و پیش بینی افزایش اوج مصرف برق درسال جاری نسبت به سال گذشته واز سوی دیگر قرارگرفتن پیک بار در بخش اداری از ساعات ۱۱ الی ۱۵، صرفه جویی و اعمال موارد بهینه سازی مصرف برق در ساختمان‌های اداری نقش مؤثری در جهت کنترل پیک بار و کاهش خاموشی‌های ناشی ازکمبود نیرو خواهد داشت.
وی گفت: با نصب بیش از ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین اداری در استان فارس این کنتورها قابلیت پایش و کنترل مصارف مشترکین از راه دور و محدود کردن جریان مصرفی را دارند.
خسروی افزود: بر اساس نامه هیأت وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از طریق انرژی‌های تجدید پذیر هستند.
این مقام مسئول اضافه کرد: مشترکین اداری و بانک‌ها می‌توانند با تکمیل فرم تفاهم نامه همکاری و کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در ساعات اوج مصرف برق درتابستان ازساعت ۱۱ صبح الی ۱۵ بعدازظهر، طبق ضوابط اجرایی شرکت توانیر، ازتخفیف های مصوب در بهای برق مصرفی بهره مند شوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه به برخی ازروش های ساده، اما مؤثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان‌های عمومی و اداری پرداخت و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش نمودن سیستم‌های سرمایی، روشنایی و لوازم اداری بعد ازوقت اداری ودر مواقع غیرضرور، تنظیم درجه حرارت محل کار بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد برای زمان کاری، از جمله این روش‌هاست.
خسروی ادامه داد: استفاده از روشنایی طبیعی روز، استفاده ازلامپ های کم مصرف در صورت نیاز به روشنایی مصنوعی، نصب سایبان بر روی وسایل سرمازا که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارند و جلوگیری از اتلاف انرژی با استفاده از نصب پنجره‌های دوجداره، درهای اتوماتیک از دیگر مواردی است که می‌توان با انجام آنها در بهینه سازی مصرف برق در ساختمان‌های اداری و عبور موفق از ساعات اوج مصرف نقش مؤثری داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: این شرکت در زمینه برنامه بار و برنامه صفر ۹۸ که قرار است طبق آن برنامه خاموشی‌ها به صفر برسد برنامه ریزی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار