رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به روند جوان گرایی و کارآمدی در این نهاد، تاکید کرد: کارآمدی حرف اول را می زند و نیروی جوانی موجب می شود از کارآمدی، استفاده بهینه شود. روند جوان گرایی در جهاد دانشگاهی را موفق می دانم و از جوان گرایی و کارآمدی تیم مدیریت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان راضی هستم و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنم.
کد خبر: ۷۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 03 June 2019

دکتر حمیدرضا طیبی با اشاره به اهمیت جوان گرایی در کشور و ضرورت اعتماد به جوانان کارآمد، اظهار کرد: بنده برای مدیریت ها و مسئولیت ها، به تلفیقی از جوان گرایی و کارآمدی معتقد هستم و صرف جوان گرایی را درست نمی بینم و باید درجه ای از کارآمدی رو به رشد در افرادی که مسئولیت به عهده می گیرند وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر نمونه موفق جهاد دانشگاهی خوزستان در مقوله جوان گرایی، افزود: به عنوان مثال در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان که مجموعه بزرگی است، جوان گرایی شد و رییس فعلی این سازمان و تیم همراه وی، از کارآمدی مناسب رو به رشد برخوردارند و همین موضوع موجب می شود که در عرصه های مختلف، مانند پروژه ساخت مته های حفاری، شاهد هستیم که جوانان مستعد که کارآمدی خوبی دارند، به خوبی فعالیت های سازمان خوزستان را پیش می برند.

طیبی تصریح کرد: کارآمدی حرف اول را می زند و نیروی جوانی موجب می شود از کارآمدی، استفاده بهینه شود. جهاد دانشگاهی نیز نیروهای خوب و جوانی دارد که به تدریج مسئولیت ها را بر عهده می گیرند و در مسیر فعالیت، کارآمدتر نیز می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که برای جهاد دانشگاهی در برنامه پیشرفت کشور، ماموریت های مشخصی تعریف نشده است. جهاد دانشگاهی نهادی است که بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی، به درستی ایجاد شد، ولی حتی ایجاد آن نیز بر اساس احساس نیاز جهادگران بود که وجود این نهاد را برای پیشرفت کشور ضروری دانستند؛ نه اینکه حکومت به این نتیجه رسیده باشد که برای توسعه و پیشرفت کشور، یک نهاد علمی و فرهنگی غیردولتی و چابک ایجاد کند. این در حالی است که در برخی کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، شاهد مجموعه هایی مشابه جهاد دانشگاهی در حوزه های علمی و پژوهشی هستیم و این مجموعه ها با آگاهی ایجاد شده اند تا خارج از بروکراسی اداری بتوانند مسیر را به صورت میان‌بر طی و ایجاد غرور و خودباوری کنند.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چون قبول داشتیم که باید در حوزه فرهنگی کار شود، جهاد دانشگاهی به درستی به عنوان الگوی بومی پیشنهاد شد و در کشور جا افتاد، ولی جا افتادن جهاد دانشگاهی نیز توسط خود جهادگران انجام شد، زیرا خودمان به دنبال ماموریت برای جهاد دانشگاهی هستیم و برای این کار وقت و انرژی می گذاریم، این در حالی است که اگر برای جهاد دانشگاهی به درستی ماموریت تعریف می شد، همه انرژی مجموعه صرف انجام کار می شد. در این مسیر، انرژی نیروی جوان نیز صرف انجام کار می شود و در مسیر انجام کار نیز کارآمدتر می شود.

وی افزود: هیچ گاه در کشور به صورت جدی تصمیم گرفته نشد که پیشرفت متکی بر توان ملی داشته باشیم و به همین دلیل نگاشت نهادی برنامه پیشرفت کشور و ساختارهای مورد نیاز، به خوبی تعیین نشد؛ به همین دلیل برای مجموعه جهاد دانشگاهی نیز ماموریت تعریف نشد و تا به امروز نیز خودمان به دنبال ماموریت می دویم و می گوییم که توانمندی داریم و چه کارهایی ضروری است انجام شود. اخیرا نیز خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و قابلیت ها و توانمندی های مجموعه را ارائه دادیم و زمانی که ایشان از آخرین توانمندی های جهاد دانشگاهی مطلع شدند، فرمودند که خودتان بگویید چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید و ما نیز لیستی از پروژه ها را ارائه دادیم.

طیبی گفت: به هر حال این ماموریت باید تعیین شود تا در همه حوزه ها نیروهای جوان و با استعداد، شناسایی شوند و در حسن انجام کار نیز به درجه ای از کارآمدی و سرآمدی برسند. اکنون جهاد دانشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارد و تلاش ها دارد به نتیجه می رسد؛ نیروهای موجود در مجموعه نیز به تدریج رو به جوان تر شدن می روند و نیروهای جدید نیز جذب و کارآمد می شوند و آینده خوبی برای جهاد دانشگاهی پیش بینی می کنیم. هرچه کارهای بزرگ تری نیز در جهاد دانشگاهی انجام شود، اعتماد به مجموعه نیز بیشتر می شود و پروژه های بزرگ تری واگذار خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خواست ما این است که کشور دارای برنامه پیشرفت منسجم و زمان دار باشد و به اعتقاد من، باید مجدد چشم انداز برای کشور تعریف شود و یک برنامه جهشی 10 ساله نیز تعریف شود تا با استفاده از آن، به چشم انداز برسیم و بر اساس آن، نقش و ماموریت سازمان ها مشخص و از موازی کاری ها نیز جلوگیری شود. در آن برنامه، نقش مهمی نیز در زمینه توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه در داخل و خارج کشور، برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری پرچم دار توسعه و پیشرفت کشور هستند و ایشان نیز به مجموعه جهاد دانشگاهی اعتماد دارند. ما نیز باید تلاش کنیم ماموریت هایی را که بر عهده داریم به خوبی به انجام برسانیم و به فکر ماموریت های بزرگ تر باشیم تا انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد. لازم است مدل موفقی برای اداره کشور توسط جمهوری اسلامی ارائه شود و توان این کار نیز در کشور وجود دارد، تنها نیازمند همدلی میان جریان های سیاسی هستیم تا در شرایط دشواری که اکنون کشور در آن قرار گرفته و بلوک های قدرت استعماری تلاش می کنند نگذارند کشور مستقل شود، این مدل موفق از سوی جمهوری اسلامی بتواند به توسعه کشور کمک کند.

طیبی گفت: در مجموع، روند جوان گرایی در جهاد دانشگاهی، به ویژه در سازمان خوزستان را موفق می دانیم و از جوان گرایی و کارآمدی تیم مدیریت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان راضی هستم و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار