استاندار خوزستان گفت: خوزستان همیشه در مدیریت مصرف برق پیش گام بوده و لازم است شرکت توانیر نیز به توسعه شبکه برق این استان توجه ویژه کند
کد خبر: ۷۵۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 03 June 2019
غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست امضای تفاهم نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده استان خوزستان افزود: یکی از مهم ترین نقاط قوت خوزستان در بحث مدیریت سیل قطع نشدن خدمات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز بود زیرا در غیر این صورت خدمات رسانی به نقاط سیل زده دچار مشکل می شد.
 
به گزارش"تابناک"  وی ادامه داد: پس از بحران گردو غبار در سال ۹۵، شبکه برق خوزستان تا حدود بسیاری تجهیز شد از این رو در سیل اخیر عملکرد خوبی از این حوزه شاهد بودیم.
 
شریعتی با اشاره به اینکه تلاش ها تا هوشمندسازی شبکه برق خوزستان باید ادامه یابد افزود: باید به نقطه ای برسیم که سیستم برق در اراده ما باشد نه آنکه امور توسعه ای خوزستان از شبکه برق تاثیر پذیرد.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه ۸۰ ترانس فوق توزیع برق با انعقاد تفاهم نامه با ۲ استان زنجان و سمنان، برای خوزستان درحال ساخت است: خوزستان نقش حیاتی در تولید برق دارد و بروز مشکل در این حوزه به کل کشور آسیب می زند چانچه در زمان توفان گردو غبار بهمن سال ۹۵، قطعی یک روزه برق مانع تولید ۷۰۰ هزار بشکه نفت شد.
 
وی ادامه داد: از سویی دیگر استان خوزستان جلگه ای است به همین دلیل برای دفع فاضلاب و آبرسانی به نقاط مختلف نیز به استمرار خدمات رسانی حوزه برق نیاز داریم.
 
شریعتی گفت: مصرف برق در خوزستان معادل هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات است اما با وجود این حجم بالا از مصرف شاهد فاصله زیاد میان پست های برق هستیم که سبب طولانی شدن زمان قطعی برق پس از آسیب به یک پست می شود، باید فاصله میان پست های برق در خوزستان کاهش یابد.
 
 مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان نیز در این نشست با اشاره به پایداری شبکه برق این استان در زمان بحران سیل بیان کرد: استمرار خدمات رسانی در سایر حوزه ها تا حدود زیادی به شبکه برق وابسته است از این رو تلاش کردیم تا اختلالی در توزیع برق ایجاد نشود.
 
حسن کریمی ادامه داد: اگر تنها در نیمه غربی اهواز قطعی برق صورت می گرفت با مشکل جدی به نام دفع نشدن فاضلاب روبه رو می شدیم اما این مساله به خوبی مدیریت شد.
 
در ادامه غلامعلی رخشانی مهرافزود: برخی از شبکه‌های آسیب دیده برق در خوزستان برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه نیز باید جابجا شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما، بازگشت شرایط شبکه برق نقاط آسیب دیده خوزستان به پیش از بحران سیل است، ادامه داد: در سیل اخیر شبکه برق دچار خسارت‌های نهفته ای شد که باید مورد بازسازی قرار گیرد.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه به زودی پیشرفته‌ترین مرکز دیسپاچینگ برق در خوزستان ساخته می‌شود افزود: با راه اندازی این مرکز بسیاری از امور مربوط به توزیع برق از جمله عملکرد و زمان خاموشی‌ها به صورت دقیق در دسترس خواهد بود.

وی ادامه داد: خط قرمز ما در حوزه شهری، تأمین روشنایی است از این رو شرکت توزیع برق خوزستان باید ۲ هزار لامپ در نقاط شهری فاقد روشنایی نصب کند.

رخشانی مهر در پاسخ به انتقاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان مبنی بر کفایت نداشتن استان فارس به عنوان تنها استان معین در حوزه بازسازی برق خوزستان گفت: باید استان‌ها را بنابر ظرفیت‌های موجود ارزیابی کرد به طور نمونه در بحران گردو غبار سال ۹۵ و همچنین سیل امسال استان سیستان و بلوچستان، استان فارس بیشترین کمک‌ها را در تأمین مقره برق به خوزستان کرد.

بنابراین گزارش، در حاشیه این نشست تفاهم نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده خوزستان با همکاری شرکت توزیع برق استان فارس امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای پایداری شبکه برق استان خوزستان منعقد شده و قرار است استان فارس بازسازی اساسی شبکه برق، اصلاح روشنایی نقاط، توسعه شبکه روستایی و ساخت مرکز دیسپاچینگ را به عنوان استان معین انجام دهد.

تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده به امضا رسید

 

تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده به امضا رسید

 

تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده به امضا رسید

 

تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده به امضا رسید

 

تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده به امضا رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار