کد خبر: ۷۵۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 03 June 2019

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد،گفت: مردم برای سنجش فشار خون در روز عید قطر به ایستگاه های ثابت و سیار اندازه گیری فشار خون خود که در تمام نقاط استان پیش بینی شده مراجعه حضوری کنند که در صورت شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون ارجاع فوری و غیر فوری برای آنان تعیین و زیر پوشش برنامه های مراقبتی قرار خواهند گرفت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی افزود: آماده باش 700 تیم بهداشتی و خانه بهداشت و مراکز بیمارستانی درمانگاهی در کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای بسیج ملی فشار خون در نظر گرفته است.

وی تصرح کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۲۰  هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال است و  وب سایت خود اظهاری فشارخون به نشانی (salamat.gov.ir) از جمله روش های شناسایی افراد مبتلا به فشار خون به شمار می رود در صورت شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون ارجاع فوری و غیر فوری برای آنان تعیین و زیر پوشش برنامه های مراقبتی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد؛ پیش بینی می شود طی اجرای بسیج ملی فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد ، حداقل ۱۶۰ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار بگیرند و حدود ۳۵هزار مورد جدید فشار خون بالا طی این برنامه، در استان شناسایی شود.

وی یاد آور شد؛ بسیج ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه جاری، همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد  اجرا شده است و تمام تجهیزات و مطالب آموزشی در تمام نقاط استان در اختیار مراجعه کننده گان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد؛ مردم می توانند از ۱۷ خرداد ماه با مراجعه به نزدیک ترین مرکز یا پایگاه سلامت محل زندگی خود و یا بیمارستان ها و ایستگاههای ثابت و سیار استان، تحت غربالگری فشار خون قرار بگیرند.

به گزارش وب دا: این جلسه با حضور معاون بهداشتی و اعضای کارگروه پایش و ارزیابی بسیج ملی کنترل فشار خون در سالن اجتماعت این معاونت برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار