رییس اداره محیط زیست شهرستان لنجان گفت: ذوب آهن همچنان جز صنایع آلاینده است و فعالیت‌های انجام گرفته برای کاهش مشکلات تاثیر داشته، اما شرایط فعلی آنها مورد تایید سازمان محیط زیست نیست.
کد خبر: ۷۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 03 June 2019
روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که در آن بخاراتی از یک دودکش در شب را نشان می‌دهد؛ کپشن‌ها و گفت و گوها می‌گویند که این دودکش‌ها متعلق به ذوب آهن اصفهان بوده است، در همین زمینه فاطمه محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت آلایندگی ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: ذوب آهن یکسری اقدامات در خصوص مشکلات زیست محیطی خود انجام داده است، اما این اقدامات از نظر سازمان محیط زیست کافی نیست و باید یکسری پروژه تعریف و اجرا شود تا آلودگی این صنعت کاهش پیدا کند.
 
وی افزود: در قسمت فولادسازی بر روی کونوکتورها غبارگیر نصب کرده اند، بر روی کک سازی خود عملیات‌هایی انجام دادند، اما شرایط فعلی آنها مورد تایید محیط زیست نیست و نیازمند کار و فعالیت بیشتر است. 
 
رییس اداره محیط زیست شهرستان لنجان ادامه داد: آلایندگی ذوب آهن شاید نسبت به شش سال پیش بهبود پیدا کرده باشد، اما مورد تایید محیط زیست نیست و جز صنایع آلاینده محسوب می شود.
 
محمدی تصریح کرد: اقداماتی که طبق قانون محیط زیست باید برای مقابله با صنایع آلاینده انجام دهیم برای ذوب آهن انجام داده شده اما طبق تصبره یک ماده 12 تصمیم گیری برای صنایعی مثل ذوب آهن که یک صنعت ملی است، باید در سطح کلان گرفته شود. وزیر صنایع، رییس سازمان محیط زیست و استاندار اصفهان باید در جلسه ای برای این صنعت آلاینده تصمیم گیری کنند چراکه ذوب آهن جز صنایع مادر و مهم کشور مسحوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: روند خط تولید ذوب آهن ثابت است و پایش شبانه روزی نشان می دهد شرایط زیست محیطی آنها هیچ فرقی نسبت به گذشته نداشته است. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار