کد خبر: ۷۵۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 04 June 2019

جاده ای که اکثر مسجدسلیمانی های مقیم اهواز به ساخت و بهره برداری از آن امید بسته اند ،چند سالی است آرزویی دست نیافتنی شده است .

انگار همین دیروز بود که با حضور وزیر راه وشهرسازی دولت دکتر احمدی نژاد کلنگ آغاز عملیات اجرایی این جاده مهم واستراتژیک که بخشی مهم از محور اهواز -شهرکرد -اصفهان -تهران است و در مواقع خاص میتواند جایگزین خوبی برای جاده اهواز -اندیمشک-تهران باشد به زمین زده شد ،اما چند سالی است از این رویداد میگذرد وهیچ کس نه پیگیر آن است ونه صحبتی از آن میکند گویی سرنوشت این جاده اینچنین رقم خورده که با آمدن هر مدیرکل جدید برای راه وشهرسازی مراسم نمادینی در این جاده انجام شود ،کلنگی به زمین بخورد و بهانه ای باشد برای یک دورهمی اداری .

اخرین کلنگ زنی در این پروژه با حضور پورسلان مدیر کل سابق راه وشهرسازی استان ومعاون عمرانی استاندار جناب دکتر هاشمی زاده بود که آن هم بصورت نمادین انجام وپس از مدتی به تاریخ پیوست .سئوال اینجاست چه کسی باید پیگیر باشد وچه کسی باید این موضوعات را رصد کند تا ببیند اگر مشکلی در راه انجام این پروژه وجود دارد رفع گردد .

یک سال به دلایل زیست محیطی ،یک سال بدلیل تغیر مدیر کل ،یک سال بدلیل نبود اعتبار کافی وسالی دیگر به دلیل تغیر نماینده ،اجرای این پروژه متوقف وبهره برداری از آن به تاخیر می افتد.

بارها وبارها شاهد سفر بازدیدی معاون وزیر ورئیس شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقلی کشور جناب دکتر خادمی به این پروژه بوده ایم اما نتیجه این سفرها چیست ؟کسی نمیداند .

پروژه جاده میانبر مسجد سلیمان تا به حال کمر چند وزیر ومعاون وزیر ومدیرکل را بریده است وهمچنان بدون حریف در میدان مشکلات مسجد سلیمان دور قهرمانی میزند . حالا این پروژه مانده وهمت مدیرکل جدید ومعاون ساخت وتوسعه راههای ایشان که خود آغاز گر این مسیر بود واصرار فراوانی بر اجرای آن داشت .

طول کلی مسیر مسجد سلیمان به اهواز ۱۲۵ کیلومتر است که با ساخت جاده میانبربه طول ۳۰ کیاومتر شاهد کاهش ۴۰ کیلومتری این مسیر خواهیم بود .قطعه اول این پروژه به طول ۱۱ کیلومتر وباهزینه ۳۸میلیارد تومان قرار بود ساخته شود که همچنان متوقف مانده .گفتنی است جاده کنونی اهواز -مسجد سلیمان بدلیل داشتن نقاط حادثه خیز فراوان یکی از پر خطر ترین ونا امن ترین جاده های کشور محسوب میگردد که مسئولین باید چاره ای اساسی برای آن بیندیشند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار