وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، پهنه وسیعی را در بر می‌گیرد، گفت: اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته تر است.
کد خبر: ۷۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 03 June 2019

سید محمود علوی شامگاه دوشنبه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در اهواز اظهار کرد: خدا را شاکرم که در تجمع مردم خدادوست، مومن و ولایتمدار خوزستان حضور پیدا کنم و در کنار شما یاد امام راحل را گرامی بدارم.

به گزارش"تابناک" وی با گرامیداشت یاد شهدا خصوصاً شهدای اقدامات جنایت آمیز تروریستی اهواز افزود: امام راحل جزو استثنائات الهی است و رحلت آن امام بزرگوار مصداق این فرمایش رسول گرامی اسلام است که «مرگ یک عالم مصیبتی است که جبران پذیر نیست» و حقیقتاً امروزه جای امام راحل خالی است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امام راحل از جنبه‌های مختلف از جمله علمی، فقه، اصول، تفسیر و حدیث درخشش خاصی داشت و سرآمد بود.

علوی عنوان کرد: از جنبه‌های مختلف امام یک وجود خاص بود و در زمینه علمی طراحی نظریه ولایت فقیه با کار استنباط و اجتهاد فقهی را انجام داد.

وی ادامه داد: امام راحل تنها به طرح نظریه ولایت فقیه اکتفا نکردند بلکه در عمل هم برای اجرا و پیاده سازی آن قدم های خوبی برداشتند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امام راحل با اینکه می دانستند تشکیل حکومت اسلامی کار ساده ای نیست ولی به خوبی تدابیر لازم را اندیشیدند؛ با اینکه می دانستند تقابل با حکومت های موجود، مشکلات و سختی‌های زیادی را پیش رو دارد، عده زیادی شهید، محکوم و یا زندان می شوند ولی همه اینها یک مسئله طبیعی بود چون خداوند در قرآن می فرماید که بهشت را نه به بهانه بلکه به بها دهند و خداوند متعال بندگان خالص خودش را یاری خواهد کرد.

علوی یادآور شد: آن لحظه ای که پیامبران دچار یأس و ناامیدی می شوند، خداوند نصرت خودش را شامل آنها می کند که به پیروزی می رسند و سیلی ما به قوم مجرم نواخته می شود.

وی اضافه کرد: در سال ۴۲ امام در شرایطی کار را شروع کردند که رژیم شاه در اوج قدرت بود و کسی باور نمی کرد که یک مبارزه سیاسی جواب بدهد و مردم نیز همراهی کنند؛ شرایط داخلی و خارجی برای مبارزه فراهم نبود.

وزیر اطلاعات گفت: در سال ۴۲ دانشجویان آن زمان بیشتر طرفدار سوسیالیست و کمونیسم بودند؛ بنابراین مبارزه در چنین زمانی پاسخ خوبی از دانشگاه شنیده نمی شد و دیگر اقشاری هم که باید تنور مبارزه را گرم می کردند در نگاه اول پیش بینی حضور پررنگی نمی توانستند داشته باشند.

علوی افزود: در همه نهضت ها از جمله مشروطه و ملی‌شدن صنعت نفت، علما پرچمدار مبارزه شدند و مردم هم پشت سر آنها حرکت کردند.

وی تصریح کرد: در زمان تشکیل انقلاب حدوداً ۱۰ مرجع تقلید مطرح در کشور وجود داشت و امام راحل با مشورت و همکاری آنها اقدامات مختلفی انجام و در نهایت اعلامیه‌ها را منتشر می کردند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امام راحل آن زمان به جای رهبری واحد یک رهبری جمعی را نهادینه و از همه علمای مرجع مطرح در کارهای مختلف در ایام مبارزات اولیه انقلاب امضا می گرفت.

علوی یادآور شد: مردم از خون و جان خود برای عزت اسلام و خنثی کردن توطئه‌های دشمن مایه گذاشتند و حادثه خونین ۱۵ خرداد نیز اولین زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۴۲ فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در اوایل انقلاب حکومت های دنیا وابسته به حکومت های شرق یا غرب بود و اگر کسی حکومت مستقل تشکیل می‌داد این قدرت‌ها به مقابله برخاسته و آن را نابود می کردند ولی امام راحل فرمودند انگلیس، شوروی و دیگر کشورها از جمله آمریکا همه از هم بدتر هستند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام استقلال خود را از قدرت های جهانی اعلام و تشکیل حکومت اسلامی را آغاز کردند، گفت: امام راحل هیمنه آمریکا را شکسته و فرمودند که این کشور منفورترین کشور میان مردم ایران است.

علوی بیان کرد: تا قبل از امام راحل برای مبارزات مختلف از جمله ملی شدن صنعت نفت ایران کسی سراغ شاه نمی‌رفت و سراغ نخست‌وزیرها می رفت ولی زمان انقلاب امام راحل شخص شاه را مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه شاه مبارزات مسلحانه را سرکوب و افراد را به زندان می انداخت، ادامه داد: آن زمان مؤسسات تحقیقاتی آمریکا نیز اعلام کردند که تا ۲۵ سال آینده هیچ خطری حکومت شاه را تهدید نمی کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: امام اعتقاد داشت که ارتش متعلق به مردم و این مملکت است و نیروهای مسلح نیز همه باید به مردم بپیوندند و این یک نگاه جدید مبارزاتی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار