مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: در روز عید سعید فطر، یک هزار و ۵۲۷ پایگاه در مسجدها، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری این استان برای جمع آوری زکات فطریه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۷۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 04 June 2019

به گزارش تابناک، محمدرضا متین پور با بیان اینکه برای برپایی سه هزار و ۳۶۵ پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان مجوزهای صادر شد که از این تعداد یک هزار و ۵۲۷ پایگاه توسط کمیته امداد در معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری برپا می‌شود اظهار داشت:پایگاه‌های جمع آوری فطریه در مساجد، تکایا و مصلی‌های نماز عید سعید فطر مستقر می‌شوند همچنین پایگاه‌های دیگری هم توسط سازمان بهزیستی و خیریه‌ها در سطح شهرها و روستاهای استان برای جمع آوری زکات فطره پیش بینی شده است.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان با تاکید بر اینکه پایگاه‌ها و ستادهای کمیته امداد از صبح روز عید سعید در مکان‌های از پیش تعیین شده مستقر و تا غروب روز عید به کار جمع آوری فطریه و کفارات مردمی مشغول خواهند بود بیان کرد: همه کارکنان ادارات کمیته امداد استان در روز عید فطر برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم در پایگاه‌ها و مصلی‌ها حضور دارد و مردم می‌توانند نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.
متین پور با اشاره به روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطره گفت: روش‌های پرداخت الکترونیکی و دیجیتال زکات فطره در این زمینه بسیار کمک کننده است و خیران می‌توانند زکات خود را از طریق شماره‌گیری کد #۱*۸۸۷۷* به‌وسیله تلفن همراه و یا مراجعه به تارنمای emdad.ir به دست نیازمندان برسانند.
وی با اشاره به اینکه زکات فطریه تا ۴۸ ساعت بعد از عید سعید فطر به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود، اضافه کرد: مبلغ فطریه برای هر نفر دست کم ۸۰ هزار ریال و مبلغ کفاره غیر عمد نیز روزی ۲۵ هزار ریال اعلام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: فطریه باید در سریع‌ترین زمان به دست نیازمندان برسد و در این راستا کمیته امداد اصفهان با وجود تعطیلات، برنامه‌ریزی کرده تا ظرف ۴۸ ساعت فطریه به دست نیازمندان برسد.
وی ادامه داد: برای جمع‌آوری زکات فطریه نیاز به اخذ مجوز از شورای زکات استان است و این شورا به ریاست امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور استاندار و سایر مسوولان مرتبط به شکل منظم برگزار می‌شود و دبیرخانه این شورا در کمیته امداد استان قرار دارد.
متین پور با اشاره به برپا کردن صندوق جمع‌آوری فطریه و کفارات در روز عید سعید فطر بر اساس تصمیم شورای زکات استان خاطرنشان کرد: صندوق‌های جمع آوری زکات تنها با دریافت مجوز از این شورا امکان‌پذیر است و این تصمیم برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی بعضی سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم تشکیل شده است.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان مردم خیر استان در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال زکات فطره به پایگاه‌های و ستادهای این نهاد پرداخت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار