سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: برای این که در مسابقات جهانی قزاقستان وزنه‌برداران معلول حضور قویتری داشته باشند، سعی در کاهش مشکلات بدنسازی وزنه برداران و جذب ماساژور هستیم تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۷۵۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ 05 June 2019

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: برای این که در مسابقات جهانی قزاقستان وزنه‌برداران معلول حضور قویتری داشته باشند، سعی در کاهش مشکلات بدنسازی وزنه برداران و جذب ماساژور هستیم تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، درباره حضورش در تیم ملی وزنه‌برداری معلولان به عنوان سرمربی اظهار کرد: فضایی که در وزنه‌برداری معلولان وجود دارد متفاوت از افراد سالم است و من سعی دارم با بالا بردن کیفیت کار وزنه‌برداران معلول شرایط بهتری را در این تیم رقم بزنم. البته انگیزه و جدیت افراد معلول بالاتر از افراد غیر معلول است و با نتایج خوبی که کسب کردند همواره حرف اول را در دنیا می‌زنند.

وی درباره‌ی علت غیبت سیامند رحمان در اردوی تیم ملی گفت: سیامند به دلیل جراحی که در لوزه داشت از ما درخواست کرد که تمریناتش را به صورت غیرمتمرکز پیگیری کند. البته با وی مرتب در ارتباط هستیم و سعی داریم در این مسیر کمک کنیم تا خود را برای مسابقات جهانی قزاقستان آماده کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان یکی از برنامه‌های خود در این تیم را تغییر شکل کار و شکل تمرین وزنه‌برداران عنوان کرد و افزود: از زمانی که مسؤولیت این تیم را بر عهده گرفتم سعی کردم از تجربیات سایر مربیان و بابک محمدی رئیس انجمن استفاده کنم تا تیم حرفه‌ای را برای جهانی قزاقستان آماده کنیم. یکی از مشکلاتی که در تیم وجود دارد این است که در زمینه‌ی بدنسازی وزنه‌برداران کمتر کار شده و همین عامل سبب افزایش آسیب‌دیدگی در تیم شده است. البته چون تیم از قبل برای جهانی قزاقستان بسته شده امکان هیچ گونه تغییر در ترکیب تیم وجود ندارد و ما باید همین تیم را برای قزاقستان که برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان همچنین تاکید کرد: برای کاهش میزان آسیب‌دیدگی در وزنه‌برداران معلول سعی دارم یک ماساژور به طور مرتب کنار تیم باشد تا وزنه‌برداران بعد از هر جلسه تمرین کمتر احساس خستگی کنند و با انگیزه بیشتری خود را برای مسابقات آماده کنند. البته تیم ماساژور دارد اما هفته‌ای دو جلسه با تیم کار می‌کند که کافی نیست.

توکلی اضافه کرد: تلاش من بر این است که بتوانم نفرات جدیدتر و جوان‌تری را به تیم ملی تزریق کنم تا اگر وزنه‌برداری به دلیل آسیب‌دیدگی یا بازنشستگی از تیم رفت امکان جایگزینی وجود داشته باشد. هرچند در تیم فعلی امکان هیچ گونه تغییراتی وجود ندارد و ما باید همین ترکیب را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنم.

وی از دیگر برنامه‌های خود در وزنه‌برداری معلولان را برگزاری لیگ برتر عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف من راه‌اندازی لیگ برتر وزنه‌برداری معلولان و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به طور منظم است. البته مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری معلولان هر از چند گاهی زیر نظر IPC برگزار می‌شود، اما آن طور که باید منظم باشد، نیست.

توکلی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها برای بهبود شرایط روحی و روانی وزنه‌برداران، برپایی اردوهای برون شهری است. چون احساس می‌کنم برگزاری اردوها صرفاً در داخل فدراسیون خسته‌کننده است و انگیزه ورزشکاران را کاهش می‌دهد. با چنین رویکردی می‌توان تعداد مدال‌های طلای وزنه‌برداران را نیز افزایش داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امید به قهرمانی در جهانی قزاقستان دارید، افزود: جهانی قزاقستان آخرین فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است و هدف کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است. به هر صورت تلاش بر این است که زنگ تفریح سایر تیم‌ها نباشیم و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، هرچند کار سختی است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان همچنین درباره وضعیت مجید فرزین و امکان بازگشت به تیم ملی گفت: ما برای حضور دوباره وی در تیم ملی تلاش زیادی کردیم اما خود وی رفتارهایی را نشان داد که به نظر می‌رسد تمایلی برای بازگشت به تیم ملی ندارد. ورزشکار همانند سربازی است که باید در خدمت تیم ملی باشد نه این که برای ما تعیین تکلیف کند. متأسفانه مسائلی مطرح شد که درست نیست آنها را بازگو کنیم. به هر شکل او با غیبت در مسابقات جهانی قزاقستان، پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز از دست می‌دهد. زیرا کسانی می‌توانند سهمیه ورودی را کسب کنند که در چند تورنمنت کسب سهمیه از جمله، ژاپن، مکزیک، جاکارتا و قزاقستان شرکت کرده باشند کهفرزین تنها در مکزیک حضور داشت. ضمن این که با نگاه غیرحرفه‌ای که به تیم ملی داشت تمام درها را به روی خود بست. وی در طی مدت غیبتش نه تنها پاسخگوی تلفن من حتی رئیس انجمن نیز نبود و رفتارش غیرحرفه‌ای بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار