مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در دوماه ابتدای سال‎جاری تعداد یک هزار و ۱۹۳ مورد از کسبه، همکاری لازم را با شهرداری برای رفع سد معبر انجام داده و اجناس خود را به داخل مغازه انتقال داده‎اند.
کد خبر: ۷۵۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 07 June 2019

به گزارش تابناک،حسین کارگر اظهارکرد: سه عامل خدمت رسانی بازارهای مرکزی در مواقع بحران باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از این موارد رفع سد معبر بازار برای امداد رسانی سریع‌تر در مواقع بحران، دیگری دور کردن مواد اشتعال‌زا در حواشی بازار و تعبیه شیرآلات مخصوص آتشنشانی در فاصلههای معین است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۷ هزار باب مغازه در بازار مرکزی اصفهان دایر است، افزود: با توجه به اینکه انبوه مغازهها در بازار تاریخی اصفهان که در هسته مرکزی شهر و در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان واقع شده است، توجه نکردن کسبه به رعایت سد معبر، عبور و مرور را با مشکل مواجه کرده که در این راستا طبق ادوار گذشته و البته این بار به صورت قاطع‌تر اکیپ رفع سدمعبر در بازارهای قنادها، کفاش‌ها مبادرت به رفع سد معبر اقدام کرده و در سایر بازارها نیز در حال انجام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به وجود تعداد ۲۹ هزار و ۶۳۱ باب مغازه در سطح منطقه و نارضایتی شهروندان از دشواری عبور و مرور در پیاده‌روها، تصریح کرد: در دو ماه ابتدای سال‌جاری یک هزار و ۵۱ مورد تذکر شفاهی درخصوص رفع سد معبر و تعداد ۱۴۹ مورد اخطاریه به کسبه ارایه و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در دو ماه ابتدای سالجاری تعداد یک هزار و ۱۹۳ مورد از کسبه همکاری لازم را با شهرداری برای رفع سد معبر انجام داده و اجناس خود را به داخل مغازه انتقال دادهاند.

کارگر با اشاره به وجود انبارهای غیرمجاز در بازارهای مرکزی اصفهان، تصریح کرد: متاسفانه کسبه بازار زمین‌های محصور اطراف خود را به عنوان انبار ضایعات استفاده کرده که با توجه به بالابودن حجم ضایعات، احتمال بروز هرگونه حادثه از قبیل آتش سوزی و غیره وجود دارد که با توجه به عبور و مرور سخت خودروهای امدادی، خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: عملیات پاکسازی، تخلیه و بارگیری ضایعات زمین‌های محصور و چهار دیواری حاشیه بازارهای مرکزی اصفهان در دست اقدام است و اکیپ‌های مختلف خدمات شهری در حال شناسایی این اماکن هستند تا از طریق اقدامات قانونی تخلیه و پاکسازی زمین‌ها انجام شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تاکید کرد: در صورتی که کسبه بازار برای مشکلات موجود با نیروهای شهرداری همکاری خوبی داشته باشند می‌‍توان از حادثه احتمالی آتش سوزی در بازارهای هسته مرکزی شهر اصفهان جلوگیری به عمل آورد.

وی با اشاره به تعداد ۱۲۸ شیر هیدرانت مخصوص آتش نشانی در سطح بازار مرکزی افزود : منطقه سه در سالهای گذشته تعداد زیادی شیر هیدرانت نصب کرده و تحویل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی داده  است.

کارگر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با جانمایی مناسب تعداد قابل توجهی از شیرهای هیدرانت در فواصل نزدیک‌تر نیز نصب خواهد شد تا در مواقع بحران، جوابگوی خطرات و حوادث احتمالی باشد.

منبع: ایمنا

برچسب ها: اصفهان ، اصناف ، سدمعبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار