قائم مقام شهردار تبریز:
قائم مقام شهردار تبریز گفت: عوارض آلایندگی جزو عوارض ارزش افزوده است و باید توسط اداره کل امور مالیاتی اخذ شود، پیگیر دریافت این عوارض از طریق آنها هستیم.
کد خبر: ۷۵۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 08 June 2019

رسول موسایی در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز که به بررسی گزارش مدیر عامل پتروشیمی تبریز در خصوص مسایل زیست محیطی و کاهش آلایندگی های این شرکت و نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری تبریز برگزار شد بر آلاینده بودن شرکت پتروشیمی تاکید کرد

او گفت: در ارتباط با آلایندگی منطقه پتروشیمی تبریز نیازی نیست که کسی کارشناس باشد و اگر شخص عادی نیز در منطقه حضور داشته باشد می تواند این آلودگی را تشخیص دهد.
موسایی ادامه داد: سالانه بیش از 100میلیارد تومان تنها برای نگهداری فضای سبز تبریز هزینه می کنیم و این مبلغ در کنار هزینه احداث پارک ها و تملک باغات به طور سالانه مبلغ کلانی را ایجاد می کند.

قائم مقام شهردار تبریز با تاکید بر اینکه همه این اقدامات برای حفظ سلامت شهروندان است تصریح کرد: طبق اعلام سازمان محیط زیست، صنایع پتروشیمی ذاتا آلاینده است ولی با این وجود شهرداری به دنبال کسب درآمد از این آلایندگی ها نیست.

او با بیان اینکه علاقه مندیم صنعتی آلاینده در شهر تبریز وجود نداشته باشد که پیگیر دریافت عوارض آلایندگی آنها باشیم اظهار داشت: اگر قرار است آلایندگی توسط صنایع در شهر ایجاد شود مجبوریم خواستار پرداخت عوارض آلایندگی آنها به حساب شهرداری باشیم.
موسایی با اشاره به اینکه اعضای شورا و همکاران شهرداری بدنبال شهری ایمن و شهروندان سالم هستند گفت: قانون، پالایشگاه های نفتی و پتروشیمی ها را ذاتا آلاینده دانسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :