امام جمعه اهواز:
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار انجام مسئولیت های اجتماعی مجموعه نفت در قبال مردم خوزستان شد و این مساله را یک مطالبه عمومی دانست.
کد خبر: ۷۵۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 07 June 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز ضمن تبریک عید فطر به همه مردم استان خوزستان و با تأکید بر اینکه هنوز مسئله سیل، اولویت اول خوزستان است، بیان کرد: مردم بسیاری درگیری مسئله سیل نیستند ولی نباید آنها که درگیر مسئله سیل هستند را فراموش کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: مسئولان هم سیل‌زده‌ها را فراموش نکنند؛ همان‌گونه که حضرت آقا هم فرمودند مسائل پساسیل به‌مراتب سخت از دوران سیل هست.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان چند موضوع در مورد مسئله سیل اظهار کرد: این کمک معیشتی که حدود پنج میلیون است حتماً به مردم برسد. در برخی موارد به حساب واریز شده ولی امکان برداشت پول وجود ندارد. با توجه به اینکه کشت تابستانه در منطقه خوزستان که الآن زمان آن است و هفته بعد هم دیر است، فرا رسیده، مسئولان باید کمک کنند.

امام‌جمعه اهواز بیان کرد: لایروبی نهرهای کشاورزی لازم است و آب باید به زمین‌های کشاورزی برسد و باید به این مسئله توجه جدی شود. امروز همه مردم، مسئولان، حوزه‌های علمیه، نخبگان و … باید در کنار هم قرار بگیرند و کمک کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد در بخش دیگری از خطبه‌های خود بیان کرد: امروز مسئله اصلی کشور ما اقتصاد است و همه باید کمک کنیم برای رونق تولید و بالا رفتن ارزش پول ملی و این مسئله بسیار مهم است. همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم فضای کسب‌وکار را رونق ببخشیم.

وی با اشاره به قطعی آب و برق در برخی مناطق اهواز اظهار کرد: مثلاً ابتدای جاده خرمشهر - اهواز در روستای سیف السادات، یک ماه آب آنها قطع است. اگر نمی‌توانیم آب‌لوله‌کشی آنها را تأمین کنیم باید با تانکر آب برسانیم. مناطقی مثل کوی سیاحی، کوی مندلی و پاداد در و … در اهواز نیز با مشکل آب مواجه هستند.

نماینده ولی‌فقیه درد استان خوزستان اظهار کرد: هفته آینده خطبه‌های خود را کوتاه می‌کنم و مسئولان آب و برق در نماز جمعه حضور پیدا کنند تا به مطالبات مردمی رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد همچنین عنوان کرد: همه مردم خوزستان باید از ذخایر نفتی موجود در استان بهره‌مند شوند و قرار نیست فقط کارکنان نفت از این موهبت برخوردار باشند. حتی یک نیروی خدماتی شاغل در شرکت نفت هم از بهره‌مندی خوبی از درآمدهای نفتی برخوردار است ولی باید کل مردم از مواهب نفت برخوردار شوند و این یک مطالبه جدی است چرا که کل استان خوزستان از ذخایر نفتی برخوردار است.

وی بیان کرد: این مسئله باید جزوه مطالبه جدی ۱۸ نماینده خوزستان در مجلس، ائمه جمعه و مردم خوزستان باشد. تفاوت بین مردم و نفتی‌ها خیلی زیاد است و انتظار داریم این اختلاف کاهش پیدا کند. مردم باید این مسئله را باید به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار