مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌های ما تکمیل نیستند و فروش بلیت الکترونیکی و مسائل امنیتی استادیوم‌ها را به‌طورجدی دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۷۵۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 08 June 2019

افشین حیدری درباره حواشی بازی فینال جام حذفی اظهار کرد: این اتفاق یک اتفاق پیوسته با سایر اتفاقاتی است که نظیر آن در استادیوم‌های شهرهایی ازجمله تهران، اصفهان یا در گذشته در همین خوزستان و اکنون در فینال جام حذفی رخ داده و این‌ها نشان می‌دهد باید برای حضور برخی تماشاگرنماها یا افرادی که به اصل فوتبال کاری ندارند چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: مشکلات برگزاری و مدیریت تردد و بلیت‌فروشی قطعاً باید برطرف شود اما گاهی برخی افراد اقدام به تخریب اموال عمومی و ایجاد فضای نا امن و آزار و اذیت برای فوتبال ‌دوستان در استادیوم‌ها می‌کنند که این امر باعث می‌شود خانواده‌ها نگران حضور فرزندان خود در استادیوم  شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: وزیر ورزش به‌طورجدی پیگیر این موضوع است و نباید اجازه و فرصت این را به تماشاگرنماها بدهیم که بخواهند با ورود به ورزشگاه‌ها لحظات شیرین مردم را از بین ببرند؛ از این بابت با هماهنگی‌هایی که با مدیرکل دادگستری استان انجام داده‌ایم یک شعبه ویژه جهت رسیدگی به جرائم خشن در ورزشگاه‌ها تعیین خواهد شد که به‌صورت ویژه با افراد خاطی برخورد قاطع کنند.

حیدری عنوان کرد : ما به‌دنبال فروش بلیت الکترونیک، پایش تصویری و مانیتورینگ قوی فضای استادیوم‌ها هستیم به‌گونه‌ای که هیچ نقطه کوری در ورزشگاه‌ها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم با کمک مسؤولین باشگاه‌های فولاد، نفت مسجدسلیمان وصعنت نفت آبادان بتوانیم استادیوم‌های شهدای فولاد، شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان و تختی آبادان را به گیت‌های ویژه بازرسی و فروش بلیت الکترونیک مجهز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی و تأثیرگذار در ایجاد حواشی فینال جام حذفی، عدم فروش بلیت الکترونیکی بود که تماشاگران به دلیل اینکه جای هر فرد مشخص نبود و افراد از صندلی خود مطمئن نبودند، ساعت‌ها قبل به ورزشگاه مراجعه کردند و خیلی‌ها بدون بلیت  و از روی دیوار‌ها به استادیوم آمدند که کنترل این موضوع با توجه به تعداد بالای تماشاگران بسیار سخت شده بود.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا مقصر هجوم هواداران بدون بلیت،  یگان ویژه بود گفت: به‌صورت قاطع نمی‌توان کسی را مقصر خواند زیرا اگر بخواهیم در این ماجرا کسی را مقصر جلوه دهیم ابتدا باید عدم وجود زیرساخت‌های بلیت‌فروشی و گیت‌های کنترلی در ورزشگاه‌ها را مقصر بشماریم، ما برای لیگ نوزدهم حتماً باید زیرساخت‌های لازم را احداث کنیم تا دیگر شاهد این بی‌نظمی‌ها در فوتبال نباشیم.

حیدری با تأکید بر اینکه اداره کل ورزش استان نقش پشتیبانی را در دیدار پرسپولیس-داماش بر عهده داشت اظهار کرد: بر اساس دستور عمل شورای امنیت کشور برگزاری رویدادهای فوتبالی بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که در دیدار فینال جام حذفی امسال هم برگزاری بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون بود و هیئت فوتبال استان هم عهده‌دار فروش بلیت بود؛ اداره کل ورزش استان نقش هماهنگی و پشتیبانی این رویداد اعم از بحث اسکان و تدارکات میهمانان را داشت و در جلسه کارگروه ویژه وزیر هم عنوان شد که اداره کل نقش پشتیبانی را بر عهده داشته و نقشی در اجرا نداشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیر جبران خسارات به استادیوم شهدای فولاد خواهید بود،گفت: بله، این‌گونه نیست که ما این موضوع را رها کنیم و پیگیر این هستیم که با همکاری استاندار محترم  خسارت‌های ورزشگاه را هر چه سریع‌تر جبران کنیم و این ورزشگاه را برای فصل آینده آماده کنیم.

حیدری در پایان درباره شایعه کاندیداتوری و حضورش در انتخابات مجلس بیان کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم زیرا با توجه به خدمات و پروژه‌های اجرا شده در دو سال گذشته، نمی‌خواهم این کارها رنگ و بوی تبلیغاتی یا انتخاباتی به خود بگیرند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این است که به‌عنوان یک مدیر جوان ترجیح می‌دهم در حوزه اجرا کار کنم تا این‌که به مجلس و قانون‌گذاری ورود کنم و احساس تکلیفی در این جهت ندارم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار