معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته و گزارش کارشناسان حریق سازمان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله صفیره به‌وسیله مایعات قابل اشتعال مانند گازوئیل و به‌صورت عمدی انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 08 June 2019

علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته و گزارش کارشناسان حریق سازمان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله صفیره به وسیله مایعات قابل اشتعال مانند گازوئیل و به‌صورت عمدی انجام شده است.

وی افزود: مستندات لازم در خصوص این آتش‌سوزی و افرادی که مظنون هستند به مقامات قضائی تحویل داده می‌شود و امیدواریم با این افراد که سلامت و جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص دود موجود در منطقه، عنوان کرد: آتش‌سوزی سایت صفیره در روز چهارشنبه عصر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز و در ساعات اولیه حریق مهار شد اما دود در سطح کل سایت به‌صورت پراکنده وجود دارد و تنها راه مقابله با آن پوشش خاک است که در حال حاضر ماشین‌آلات از همه مناطق اهواز در حال مقابله با آن هستند و طی دو روز آینده قطعاً دود کاملاً مهار می‌شود.

وی گفت: باد غالب در شهر اهواز از غرب به شرق است اما در دو شب پیش جهت وزش باد از شرق به غرب شد و علت دود غلیظ در دو شب پیش تغییر جهت باد بود.

عالی پور گفت: سلولی که به‌منظور دفن بهداشتی زباله‌ها طراحی شده بود با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل پرونده قضائی در خصوص عدم اجرای فنی پروژه 3 سال است که غیرقابل استفاده است و اگر این پرونده به نتیجه برسد دفن زباله‌ها به‌صورت بهداشتی در سلول انجام می‌شود و شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

منبع: فارس
برچسب ها: آتش سوزی زباله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار