چنگلوایی خبرداد:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان برای احیای نخلستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۷۵۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 09 June 2019

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: در نشست رسیدگی به وضعیت نخلستان‌های آسیب دیده استان با حضور استاندار خوزستان، تصمیم گرفته شد تا مبلغ 10 میلیارد تومان برای احیای نخلستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اختصاص یابد.

وی افزود: نخلستان‌های این شهرها در پی خشکسالی شدید سال آبی ۹۷-۹۶ و شوری آب به شدت آسیب دیدند و با وجود اینکه بخش قابل توجهی از این درختان در برابر خشکسالی بی‌سابقه ایستادگی کرده و آن را از سر گذراندند اما باروری این درختان از نظر کمی و کیفی دچار آسیب جدی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در تابستان سال ۹۷ که اوج سختی دوره خشکسالی برای نخلستان‌های خوزستان بود با پیگیری‌های فراوان درختان نخل در دو نوبت با EC ۸ هزار میکروموس بر سانتیمتر- که رقمی بیش از حد استاندارد مناسب برای آبیاری این درختان است- آبیاری شدند.

چنگلوایی عنوان کرد: در نتیجه خشکسالی شدید سال آبی ۹۷_۹۶ میزان محصول نخلستان‌های خوزستان دست کم حدود ۴۵ درصد به نسبت سال‌های نرمال کاهش یافت و تنها ۱۰ درصد از خرمای تولیدشده دارای کیفیت مرغوب بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، مبلغ ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان آبادان، ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان خرمشهر، یک میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات شهرستان شادگان و مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای تغذیه، سمپاشی، هرس کردن و نگهداری درختان نخل اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار