خانم کوکب طیبی، مادر سردار شهید مصدق طاهری، از موسسان جهاد دانشگاهی خوزستان و فرمانده سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۷۵۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 09 June 2019

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با صدور پیامی درگذشت این مادر بزرگوار را تسلیت گفت. در پیام استاندار خوزستان آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون..

*خانواده محترم شهید سردارمصدق طاهری*

سلامٌ علیکم
مادران بزرگوار، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب (س) عزیزترین و با ارزش ترین دارایی خود را برای حفظ اسلام و تمامیت ارضی ایران عزیز فدا کردند و در تمام سال های بعد از شهادت با صبر و شکیبایی همیشه حامی انقلاب اسلامی هستند.

درگذشت «حاجیه خانم كوكب طيبي» مادر مکرمه «سردار مصدق طاهری فرمانده دلاور سپاه خرمشهر دردوران دفاع مقدس» را به خانواده محترم و مردم شریف خوزستان تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند متعال علو درجات و آمرزش برای آن مرحومه مغفوره و صبر و سلامتی برای بازماندگان خواهانم."

سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در پیامی، درگذشت این مادر بزرگوار و صبور را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:

"انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت اسوه صبر و ایثار، ایمان و مقاومت مرحومه کوکب طیبی، مادر شهید سرافراز مصدق طاهری، از دلاوران دوران دفاع مقدس و از موسسان جهاد دانشگاهی خوزستان، موجب تاثر و تألم شد.

مادران شهدا اسوه صبر و بردباری هستند که عزیزترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و مرحومه طیبی نیز در سال های پس از شهادت فرزندش، چون کوه استوار ماند و راه فرزند شهیدش را ادامه داد.

اینجانب به نمایندگی از همکاران سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، مصیبت وارده را به خانواده محترم طاهری تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان، رحمت و همجواری با فرزند شهیدش را مسئلت دارم."

شهید مصدق طاهری در سال ۱۳۳۳ در نفت سفید به دنيا آمد. مراحل رشد و تربیت را نزد پدرش که حافظ قرآن بود طی کرد. همزمان با شروع نهضت اسلامی فعالیت خود را بيشتر كرد. همگام با سایر همرزمان در قالب گروه‌های سیاسی ـ نظامی به مبارزه جدی علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت. با پیروز شدن انقلاب اسلامی در روزهای نخست انقلاب سرپرستی، پاسداری و محافظت از استانداری خوزستان را برعهده گرفت و در سال ۵۸ مجددا به دانشگاه بازگشت.

شهید بعد از شهادت محمد جهان آرا و شهید عبدالرضا موسوی به فرماندهی سپاه خرمشهر انتخاب و مدتی را در این سنگر به انجام وظیفه پرداخت و در بیشتر عملیات‌ها از جمله عملیات طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، خیبر، بدر و والفجر ۸ شرکت داشت و در عملیات بدر شیمیایی شد.

شهید مصدق طاهری، از موسسان جهاد دانشگاهی خوزستان در سال 1359 بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار