رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزایش چشمگیر جیرجیرک‌ها را ناشی از تغییر اقلیم دانست و گفت: با خشک شدن علف‌ها و افزایش گرمای هوا تعداد جیرجیرک‌ها تا حدودی کمتر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 10 June 2019

علی بنی‌عگبه با اشاره به افزایش چشمگیر جیرجیرک‌ها در خوزستان و اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقلیمی استان خوزستان در چند سال اخیر شاهد خشکسالی بودیم و امسال بارندگی و سیل رخ داده، شرایط زیست‌محیطی و اکولوژیک برای تکثیر جیرجیرک‌ها مهیاتر شده و اکنون تعداد آنها افزایش یافته‌ است.

وی افزود: پس از خشکسالی و وقوع سیل، وجود علف‌زار بیشتر و پناهگاه مناسب از جمله عواملی بوده که موجب تکثیر جیرجیرک‌ها و افزایش چشمگیر آنها در مناطق مختلف شده است.

بنی‌عگبه گفت: در این شرایط نه تنها جیرجیرک‌ها بلکه خزندگان مانند مار در مناطق روستایی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: وجود این حشرات در طبیعت زنجیره وابسته دارد که اگر عامل کنترل‌کننده هر کدام از آنها بین برود، تکثیر می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: از نظر زیست‌محیطی در تکثیر جیرجیرک‌ها مضرات خاصی وجود ندارد اما از نظر بهداشتی باید مراکز بهداشتی در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی علت افزایش جیرجیرک‌ها در مناطق مختلف است، عنوان کرد: تا زمانی که زاد و ولد این جیرجیرک‌ها به پایان نرسد احتمالا وجود آنها ادامه داد اما با افزایش گرمای هوا و خشک شدن علف‌ها تا حدودی تعداد جیرجیرک‌ها کمتر می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: محیط زیست ، جیرجیرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار