عضو شورای شهر اهواز خبر داد:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت دود صحبگاهی اهواز ناشی از آتش‌سوزی سایت دفت زباله صفیره، گفت: آتش‌سوزی اخیر این سایت عمدی بوده و توسط عوامل انسانی رخ داده است، ظاهرا در این زمینه افرادی مظنون وجود دارند که دستگیری آنها در دست پیگیری است.
کد خبر: ۷۵۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 10 June 2019

سید محسن موسوی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی سایت صفیره و انتشار دود ناشی از آن اظهار کرد: طبق اعلام رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز، چند روز پیش حریقی در سایت صفیره رخ داد. معمولا آتش‌سوزی‌هایی که در فصل تابستان در سایت صفیره رخ می‌دهد به دلیل وجود زباله‌های شیشه‌ای لابه‌لای دیگر زباله‌ها است زیرا تابش مستقیم آفتاب و زباله‌های شیشه‌ای موجب اشتعال می‌شوند.

وی افزود: پیش از این، مواردی از چنین آتش‌سوزی‌هایی در این سایت وجود داشت اما آتش‌سوزی اخیر این سایت عمدی بوده و توسط عوامل انسانی رخ داده است. ظاهرا در این زمینه افرادی مظنون وجود دارند که دستگیری آنها در دست پیگیری است.

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: از سه روز پیش آتش‌سوزی سایت صفیره مهار شده اما به دلیل اینکه حجم زباله‌ها دارای ارتفاع است، پس از اطفای حریق روی زباله‌ها خاک‌ریزی می‌شود تا از اشتعال مجدد آن جلوگیری شود.

موسوی‌زاده با بیان اینکه چند روز پس از این اقدامات همچنان انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی ادامه می‌یابد، عنوان کرد: معمولا سه تا چهار روز پس از اطفای حریق و عملیات خاک‌ریزی دود کاملا از بین می‌رود بنابراین معمولا دو تا سه روز بعد، دود کاملا از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جریان هوا شرق به غرب است، دود ناشی از آتش‌سوزی سایت صفیره صبح به سمت اهواز می‌آید اما با تغییر جهت وزش باد دود به سمت خارج از شهر هدایت می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: البته با توجه به اینکه در این ایام هوا شرجی و جو مملو از رطوبت است، زمانی که دودی منتشر می‌شود حتی اگر غلظت دود کم باشد ماندگاری آن بیشتر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار