همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی با حضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس , جمعی از مقامات و مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان صنایع دستی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 11 June 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ این همایش دوشنبه 20 خردادماه 98 , با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، جمعی دیگر از مقامات و مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان صنایع دستی شهرستان در محل دانشگاه شمس این گنبدکاووس برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی به هنرمندان استان , گفت : امروزه در گلستان صنایع دستی به عنوان رشته هدف مورد توجه و تاکید قرار گرفته است .

وی گفت : با توجه به اهمیت صنایع دستی در حوزه اشتغال و جذب گردشگر , یکی از اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توسعه و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این حوزه می باشد.

کریمی بیان کرد : یکی از مشکلات عمده ای که در سال های گذشته در حوزه صنایع دستی وجود داشت نبود کیفیت لازم در محصولات تولید شده برای فروش و عرضه بود و این موضوع دغدغه ای بزرگی بود که ما را مکلف به پرداختن به این مشکل کرد.

وی افزود : برای افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی و رونق آن ایده ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در استان کلید خورد و بهره برداری از حدود 10 مرکز تخصصی در سطح استان موجب احیاء و ترویج رشته های منسوخ شده صنایع دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به این که تا پایان سال جاری همه شهرستان ها از مراکز تخصصی صنایع دستی بهره مند خواهند شد , گفت : در این مراکز کیفیت تولید مورد توجه است و با تلاش های صورت گرفته هنرمندان , رشته هایی مانند حصیربافی و نمدمالی که در گلستان منسوخ شده بودند اکنون به یکی از محصولات شاخص استان تبدیل شده است.

وی گفت : بحث بسته بندی محصولات صنایع دستی در چند سال اخیر در استان نهادینه شده است و امروز محصولات گلستان با بسته بندی ای عرضه می شود که مورد استقبال قرار گرفته است.

کریمی خاطر نشان کرد : برای تقویت بازار فروش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان , 6 بازارچه های صنایع دستی در سطح استان با توافق شهرداری های استان آغاز شده است و بنا داریم در تمام شهرستان ها این بازارچه های دائمی را راه اندازی نماییم.

وی با تاکید بر این که حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های خارج از کشور از برنامه های جدی اداره کل میراث فرهنگی گلستان است , گفت : هنرمندان صنایع دستی استان تیرماه امسال در نمایشگاهی تخصصی در قزاقستان حضور خواهند یافت و به معرفی و فروش محصولات فاخر استان خواهند پرداخت.

وی نبود پایانه تخصصی صنایع دستی را در استان یکی از کمبود های این حوزه شمرد و گفت : اگر این پایانه تخصصی در استان ایجاد شود صادرات صنایع دستی رشد قابل توجهی خواهد یافت و هنرمندان سراسر استان از آن منتفع خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار