رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ایذه با اشاره به پایان یافتن کار خاموش کردن آتش در کوه منگشت گفت: تا‌کنون کار کارشناسی جهت اعلام میزان سوختگی این محل انجام نشده است.
کد خبر: ۷۵۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 11 June 2019

فرزاد حسین‌پور با اشاره به پایان یافتن کار اطفای حریق در کوه مرتفع منگشت اظهار کرد: با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه و پیاده‌روی ۶ ساعته جهت رسیدن امداد گران به محل آتش‌سوزی و با تلاش‌های صورت گرفته در طی ۳ روز سرانجام کار خاموش کردن شعله‌های آتش به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در مرحله کنترل آتش‌سوزی قرار داریم افزود: باتوجه به اینکه درختان بلوط منطقه دچار آتش‌سوزی شده بودند هر لحظه پس از خاموش شدن آن با توجه به وزش باد و وجود حرارت نیز احتمال روشن شدن درختان و ادامه آتش‌سوزی وجود دارد که ما برای این مرحله باید کنترل را انجام دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه با اشاره به کار سنگین نیروهای امدادی بیان کرد: با توجه به حضور چند تیم و انجام کار وسیع در این قله نبردها در خستگی شدید پس از کار و در حال استراحت هستند و به همین منظور کار کارشناسی و برآورد میزان خسارات وارده تا‌کنون انجام نشده است.

حسین‌پور با بیان اینکه تا زمان انجام کارشناسی نمی‌توان هیچ رقمی از مساحت آسیب‌دیده اعلام کرد گفت: آمارهای ضد و نقیض در رابطه با حجم منطقه سوخته به دلیل ادامه یافتن آتش‌سوزی است و ما طی ساعات آینده تیم کارشناسی خود را به منگشت اعزام خواهیم کرد تا میزان دقیق خسارت و سوختگی مراتع و جنگل را برآورد کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار