ریزش قیمت خودرو در بازار هر چند خودروهای وارداتی و گران قیمت را تحت تاثیر قرار داده اما بررسی ها نشان می‌دهد ریزش قیمت خودروهایی با بهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز در بازار محسوس بوده است.
کد خبر: ۷۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 12 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، روند رو به رشد قیمت در بازار که پس از فروردین ماه مجددا آغاز شد، خودرو را از دسترس مصرف‌کنندگان دور کرد و به کالایی سرمایه‌گذاری بدل نمود.

بر این اساس اما در هفته‌های اخیر ریزش قیمت در این بازار آغاز شده است و خودروهای مصرفی چون پراید و ساینا و تیبا و سمند نیز در این پروسه با تغییرات قیمتی محسوس روبرو شده‌اند.

بررسی ها نشان می دهد قیمت پراید ۱۱۱ از ۵۶ میلیون تومان در اردیبهشت ماه سال جاری، به ۵۰ میلیون تومان در روزهای اخیر رسیده است . در عین حال قیمت سایپا ۱۳۱ نیز از ۵۰ میلیون تومان در ماه گذشته به ۴۴ میلیون و هفتصد هزار تومان در حال حاضر کاهش یافته است .

سایپا ۱۳۲ نیز از ۵۲ میلین تومان به ۴۷ میلیون تومان رسید و سایپا ۱۵۱ نیز با کاهش ۳.۵ میلیون تومانی قیمت در محدوده ۴۴ میلیون تومان معامله می شود .

بر اساس این گزارش تیبا نیز کاهشی۴ میلیون تومانی را در یک ماخ اخیر شاهد بود . این خودرو پیش تر با قیمت ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می شد اما در حال حاضر ۵۱ میلیون تومان قیمت خورده است .

نیبا دو اما کاهش هفت و نیم میلیونی قیمت را شاهد است . این خودرو در حال حاضر ۵۶ میلیون تومان آگهی شده است .

ساینا اتوماتیک نیز از ۸۴ میلیون و به ۷۸ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ تیپ دو که به قیمت ۹۵ میلیون در اردیبهشت ماه فروخته می شد ، به ۸۰ میلیون تومان تومان رسیده است و البته کسانی که قصد فروش فوری دارند مجبورند به کمتر از این قیمت نیز راضی شوند . ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ار ۱۱۲ میلیون تومان به ۹۷ میلیون تومان رسیده است .

فعالان بازار نرخ سمند LX را حدود ۸۱ میلیون تومان اعلام کردند . این خودرو در اردیبهشت ماه ۸۷ میلیون تومان قیمت داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار