نهمین جشنواره ملی بهار نارنج عصر چهارشنبه با حضور مسئولان، کارافرینان، مردم منطقه و با استقبال زیاد گردشگران در محوطه مجموعه فرهنگی موزه ای شهدای رامسر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 12 June 2019

جشنواره بهار نارنج همه ساله به منظور تشویق بانوان خانه دار و کارافرینان برای تولید انواع محصولات بومی، صنایع دستی و افزایش درامد خانوارها در رامسر برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی و موزه‌ای شهدای رامسر در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره بهار نارنج امسال به دلیل ماه مبارک رمضان با ۱۰ روز تأخیر در محوطه این مجموعه برگزار می‌شود.

علی غلامی افزود: این جشنواره در ۶۰ غرفه با محوریت بهار نارنج و مشتقات ان، از امروز تا ۳۱ خرداد ماه. دایر است و در این غرفه‌ها، بهار نارنج و مشتقات ان، صنایع دستی و سوغات منطقه، عرقیجات، چادرشب بافی، نمد، سفال، حصیر و محصولات هنری صنعتگران این منطقه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

مدیر مجموعه فرهنگی و موزه‌ای شهدای رامسر افزود: جشنواره امسال در سطح ملی برگزار می‌شود و محصولات سایر استان‌ها در ۱۰ غرفه به شکل آزمایشی عرضه می‌شود.

وی درباره تأثیرگذاری و میزان تحقق اهداف محوری این جشنواره گفت: با همکاری چند واحد دانشگاهی در سطح شهرستان مقرر شد تیم‌هایی به طور مستقل ارزیابی و نظر سنجی هایی را از بازدید کنندگان و غرفه داران انجام دهند تا سطح کیفی و کمی جشنواره مشخص شود و نتایج برای ارزیابی و تصمیم گیری اتی در اختیار ما قرار گیرد.

هشتمین دور از برپایی این جشنواره که سال گذشته در محوطه کاخ مرمر برگزار شده بیش از ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشت

مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که در زمینی به گستره حدود ۱۲ هکتار ایجاد شده و ۶ فضای موزه‌ای نیز شامل نخستین موزه عاج فیل ایران و خاورمیانه با به نمایش گذاشتن ۳۰۰ اثر بسیار شاخص، موزه کاخ مرمر، مردم شناسی شمال ایران، باغ موزه گیاه شناسی با بیش از یک هزارو ۸۰۰ گونه گیاهی، عکس و اسناد، موزه حمام قدیم به همراه باغ میوه، چشمه قدیمی، تالاب، توقفگاه به پذیرش حدود ۴۰۰ خودرو در این مجتمع پیش بینی شده است.

مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین ۶ هکتاری بنا شد که در سالهای اخیر به ۱۲ هکتار افزایش یافته است. شهرستان رامسر با جمعیتی ۸۰ هزار نفری به علت برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد نظیر جنگل، دریا، کوه، جلگه، اماکن اقامتی مانند هتل‌های قدیم، جدید، کاخ موزه و آب‌های گرم معدنی یکی از گردشگر پذیر ترین شهرهای غرب استان مازندران به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار