مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انجام اقدامات اولیه جبران خسارت سیل به جاده های استان خبر داد و گفت: اقدامات بلند مدت و تکمیلی با ابلاغ اعتبار آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 15 June 2019

غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انجام اقدامات اولیه جبران خسارت سیل به جاده های استان خبر داد و اظهار کرد: اقدامات بلند مدت و تکمیلی با ابلاغ اعتبار آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیش از سیل و همزمان با آغاز آن، انجام اقداماتی از جمله حفاظت از ابنیه فنی، انجام عملیات های پیشگیرانه برای کاهش خسارت در حوزه راه ها، ایجاد سیل بند و استحکام بخشی خاکریزها را در دستور کار خود قرار دادیم تا بخش قابل توجهی از جاده های استان دچار آبگرفتگی نشوند.

بهرامی نیا ادامه داد: با سیلابی شدن برخی مسیرها نیز با انجام اقدامات لازم، در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بازگشایی راه ها به ویژه راه های اصلی و شریانی همچون محور ترانزیتی اهواز-اندیمشک و جاده اهواز به آبادان بودیم.

وی با بیان اینکه در کنار سایر دستگاه های اجرایی، کمک رسانی به سیل زدگان را نیز در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: با انجام اقدامات پیشگرانه از جمله مسدود کردن محورهای سیلابی و ایمن سازی جاده ها، سیل در خوزستان هیچگونه تلفات جانی نداشت.

بهرامی نیا اذعان کرد: در سیل خوزستان به  2104/3 کیلومتر راه شامل 42 درصد راه اصلی و 58 درصد راه فرعی و روستایی، یک هزار و 103 ابنیه فنی، 500 مترمربع ساختمان راهداری و 36 دستگاه ماشین آلات آسیب وارد شد؛ برآورد خسارت های وارده به جاده ها و ابنیه های فنی استان صورت گرفت که طبق آخرین برآورد صورت گرفته، این خسارت به 850 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه میزان خسارت برآورد شده به وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان ابلاغ شده است، ادامه داد: در حال حاضر در دو بخش اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت، فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، طول راه های مسدود شده استان در سیل را 857 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در طول این مدت با بکارگیری 600 نیروی ستادی، متخصص و اپراتور ، 340 دستگاه ماشین آلات، 3 هزار تن مصالح سنگی، 5 هزار تن مصالح سرباره، 60 تن مصالح اساس، 850 تن مصالح زیر اساس، 5 دستگاه پل خرپایی، اقداماتی از جمله 60 هزار مترمکعب اجرای خاکریز به منظور انحراف مسیر سیل، 100کیلومتر اجرای سیل بند در سطح استان با همکاری سایر دستگاه ها، 150مورد رفع انسداد محورهای مسدود ، 215مورد هدایت آب های سطحی ، 400 کیلومتر ترمیم محورهای تخریب شده یا آسیب دیده توسط سیل، 37 مقطع ترمیم رانش محورها ناشی از بارندگی، 5 هزار و 375 تن آسفالت گرم برای لکه گیری سطح رویه راه و احداث 20مورد راه دسترسی برای عبور موقت از سوی این اداره کل انجام شد.

بهرامی نیا تصریح کرد: در حال حاضر با استفاده از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، اقدامات اولیه برای جبران خسارت سیل به جاده ها در حال انجام بوده و با ابلاغ اعتبار، اجرای اقدامات بلند مدت با برگزاری مناقصه آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: تلاش می کنیم مشکلات اساسی در محورهای استان پس از ابلاغ اعتبار تا چندماه مرتفع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اذعان کرد: در حال حاضر محور منتهی به مرز چذابه با توجه به اهمیت صادرات به صورت موقت بازگشایی شده است، اما با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، تلاش خواهیم کرد با انجام اقدامات لازم، تردد در این محور به صورت روان انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار