نماینده مردم اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، بالاترین بودجه عمرانی وعمومی کشور باتوجه به شرایط سخت استان، به خوزستان تعلق گرفت.
کد خبر: ۷۵۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 15 June 2019

همایون یوسفی در خصوص بودجه سال ۹۸ و اهدافی که در دولت پیگیری شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم کشور برای بودجه سال ۹۸ ایجاد اشتغال، کنترل تورم و کاهش فقر مطلق است‌.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در خصوص بودجه در دولت وجود دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین درآمدهای کشور، نفت و مالیات وابسته به نفت است. خسارات‌هایی از قبیل حوادثی مانند سیل باعث شد هزینه‌های دولت افزایش و منابع آن کاهش یابد.

یوسفی در ادامه گفت: در سال ۹۷، نرخ فروش نفت حدود ۲۹ میلیارد دلار بود در صورتی که در سال ۹۸ با توجه به شرایط جدید، پیش بینی می‌شود که فروش نفت به ۲۱ میلیارد دلار برسد و از این میزان، کالاهای اساسی با نرخ ارزی ۱۴ میلیون دلار برای کشور تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های که در مجلس و دولت برای اعتبارات آموزش پرورش صورت گرفت، عنوان کرد: اعتبار آموزش و پرورش از ۳۳ میلیارد تومان به ۴۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

یوسفی در ادامه خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل سود شرکت‌ها و بانک‌ها به افزایش حقوق معلمان اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای استخدام نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و از مجوز استخدام سه هزار نیروی رسمی آموزش و پرورش کشور، یک ششم به خوزستان تعلق گرفت.

یوسفی در رابطه با دغدغه مردم خوزستان در بحث انتقال آب عنوان کرد: با تلاش نمایندگان استان خوزستان این موضوع کنترل می‌شود و تمام پروژه‌های انتقال آبی از سال ۹۸ اتفاق نمی‌افتد.

این نماینده مجلس گفت: با پیگیرهای مسئولان و نمایندگان خوزستان، بالاترین بودجه عمرانی و عمومی کشور با توجه به شرایط سخت استان، به استان خوزستان تعلق گرفت‌.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار