رییس اداره شیلات بهبهان از آغاز به کار واحدهای دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری میزان برداشت ماهی از این مزارع بیش از 120 تن باشد.
کد خبر: ۷۵۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 16 June 2019

مجید شکاری با اشاره به آغاز به کار واحدهای دو منظوره پرورش ماهی شهرستان بهبهان ظهار کرد: سطح زیر کشت پرورش ماهی امسال حدود 19هزار متر مربع بوده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم میزان تولید با توجه به افزایش سطح زیر کشت، رشد قابل توجهی در واحدهای دو منظوره پرورش ماهی داشته باشد، افزود: بچه ماهی‌های کپور به صورت رایگان توسط اداره شیلات در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفته است تا آن‌ها بتوانند نسبت به پرورش این نوع ماهی اقدام کنند.

رییس اداره شیلات بهبهان تصریح کرد: پرورش دهندگان واحدهای دو منظوره پرورش ماهی سال گذشته توانستند حدود 50 تن ماهی کپور تولید و پرورش دهند. در این زمینه با توجه به افزایش سطح زیر کشت، پیش بینی می‌کنیم میزان برداشت ماهی در سال جاری در این واحدها بیش از 120تن باشد.

شکاری ادامه داد: ماهیان پرورش داده شده در واحدهای دو منظوره بهبهان از نوع ماهیان گرمابی و عمدتا از دو گونه آمور و کپور معمولی هستند که توسط پرورش دهندگان در این مزارع پرورش داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: حداکثر بهره‌وری از منابع آبی و هدایت آب بارور به سمت زمین‌های کشاورزی از جمله مزایای استفاده از سیستم‌های دو منظوره پرورش ماهی است که خوشبختانه در حال حاضر در این مزارع در حال اجرا است.

رییس اداره شیلات بهبهان با بیان اینکه استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سیستم آبیاری تحت فشار نقش مهمی در پرورش ماهی دارند، خاطرنشان کرد: ماهیان گرمابی از لحاظ ارزش غذایی سرشار از چربی‌های غیر اشباع امگا 3 هستند که برای سلامتی بسیار اهمیت دارند و استفاده از آن برای مردم توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیلات ، پرورش ماهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار