مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: در صورت رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی توسط شهروندان فصل گرم امسال با بحران آب مواجه نخواهیم شد.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 16 June 2019

غلامرضا رضایی فر اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق کرج از جمله مهرشهر بوده‌ایم که این امر به دلیل بروز مشکل برای چهار حلقه چاه این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای شرکت آبفای البرز بخشی از مشکل به وجود آمده برای این چاه‌ها حل شده و به زودی وضعیت آب این منطقه به حالت عادی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: برخی از شهروندان فکر می‌کنند چون بارش‌های امسال خوب بوده هیچ مشکلی برای مصرف آب به وجود نمی‌آید ولی این تصور نادرست است چون ایران همیشه با مشکل کم آبی مواجه بوده و بارش‌های مقطعی نباید باعث زیاده روی در مصرف شود.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه سرانه مصرف آب البرزنشینان بیش از 70 درصد از استانداردهای جهانی و بیش از 50 درصد از استاندارهای کشوری بالاتر است و این نگرانی‌هایی را برای آینده آبی استان ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: طبق استانداردهای کشوری مصرف روزانه آب برای هر نفر 150 لیتر است ولی البرزنشینان 225 لیتر مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: هرچند بارندگی‌های امسال وضعیت آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی را بهتر کرده ولی نباید فراموش کرد که میزان تبخیر آب در استان بالا است و مقادیر زیادی از آب‌های موجود در حال تبخیر شدن است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در فصل گرم امسال با بحران آب مواجه خواهیم شد، توضیح داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در صورت صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان امسال بحرانی برای تامین منابع آبی مورد نیاز شهروندان نخواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: البته ما هم برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی برای گذر از فصل گرم سال داریم که اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل کم آبی در نظرآباد هم اشاره کرد و افزود: برای حل ای مشکل به دنبال احداث چند حلقه چاه هستیم که با روی مدار آمدن آنها بخش عمده‌ای از این مشکل حل می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار