معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:تا کنون از این سطح مقدار ۲۳۰ هزار تن گندم نان، ۲۴ هزار تن گندم بذری و ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان تولید و تحویل مراکز خرید در سطح استان گردیده است.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 16 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ اقدسی اظهار داشت : در سال زراعی جاری سطحی معادل ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت غلات و دانه های روغنی اختصاص یافته است که تا این تاریخ حدود ۱۵۰ هزار هکتار از آن معادل ۷۰ درصد کل سطح زیر کشت برداشت شده است .

وی افزود: با بکارگیری تعداد ۳۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری استان و مابقی سطوح مزارع نیز در مناطق شمالی استان هم اکنون با به کارگیری تعداد ۲۴۵ دستگاه کمباین در حال برداشت است.

اقدسی گفت:تا کنون از این سطح مقدار ۲۳۰ هزار تن گندم نان، ۲۴ هزار تن گندم بذری و ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان تولید و تحویل مراکز خرید در سطح استان گردیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اضافه کرد: با توجه به تنوع ارقام و وسعت اراضی زراعی، حداقل زمان مورد نیاز برای برداشت کامل محصول در هر شهرستان بین ۲۵ تا ۳۰ روز پیش بینی می گردد که امیدواریم کشاورزان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی و با تعامل کمباین داران نسبت به برداشت مزارع باقی مانده بدون هیچگونه دلهره و نگرانی اقدام نمایند.

شایان ذکر است ؛ با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستان محترم از خروج کمباین ها به خارج از استان تا اتمام برداشت شهرستانها اکیدا جلوگیری به عمل خواهد آمد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار