مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ متر از سیل بند تخریب شده شاکریه در حد فاصل پل سبحانیه دشت آزادگان تا حمیدیه در عملیات شبانه روزی ۴۰ روزه ترمیم و احداث شد.
کد خبر: ۷۵۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 16 June 2019

رضا رضایی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده خوزستان و عملیات اجرایی ترمیم سیل بند شاکریه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگرچه دبی آب رودخانه کرخه فروکش کرد و دیگر خطر سیلاب این منطقه را تهدید نمی‌کند اما فشار آب بسیاری از سیل بندهای این منطقه را شکسته بود که اکنون بخش عمده‌ای از این آن ترمیم شده است.

وی افزود: طول سیل بند شاکریه ۳۰ کیلومتر بوده که یک هزار و ۲۰۰ متر از آن نیازمند ترمیم و ۳۰۰ متر نیز وضعیت بحرانی داشت که کار ترمیم آن انجام شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام و سه هزار و ۳۰۰ دستگاه روز نیز برای ترمیم این سیل بندها عملیات فیزیکی داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آب زمین‌های کشاورزی مناطق سیل زده با سرعت در حال تخلیه است و به زودی این زمین‌ها برای کشت تابستانه آماده می‌شود و کشاورزان می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

 * ۱۷ کیلومتر عملیات راه سازی برای ترمیم سیل بند شاکریه

معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: سیل بند شاکریه در دشت آزادگان از پل سبحانیه تا حمیدیه به طول ۳۰ کیلومتر بوده که پنج نقطه آن به دلیل سیلاب اخیر دچار شکستگی وسیع شده بود.

علی عیدی وندی افزود: برای ترمیم این سیل بندهای شکسته شده ۱۷ کیلومتر عملیات راه سازی انجام شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۵ دستگاه برای راه سازی در این منطقه فعال بودند که با تلاش مأموران راه و شهرسازی، عملیات مرمت و بازسازی عصرجمعه به پایان رسید.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر جمعه به همراه جمعی از مدیران استان به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل بند شاکریه به شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان رفت و مسایل و مشکلات این منطقه را بررسی، و بر تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی این منطقه تاکید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار