مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: دور از انتظار نیست که با بالا رفتن بار شبکه به میزانی بیش از ظرفیت منصوبه شبکه، به ویژه در ساعات پیک مصرف شاهد خاموشی باشیم. در این زمینه رعایت الگوی مصرف و خاموش کردن لوازم غیر ضروری می‌تواند به کاهش این خاموشی‌ها کمک کند.
کد خبر: ۷۵۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 17 June 2019

حسن کریمی در خصوص آخرین وضعیت برق اهواز اظهار کرد: هیچگونه کمبود برقی در بحث تولید برق آبی و نیروگاهی در شهر اهواز وجود ندارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به افزایش دما در شهرستان اهواز افزود: در ساعت‌های پیک یا اوج که مصرف بالا می‌رود، شاهد افزایش دمای شبکه هستیم و به دلیل این مساله ممکن است تا شاهد تبعاتی بر روی شبکه باشیم که منجر به خاموشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: این مساله مشکلاتی بر روی شبکه فشار ضعیف از جمله سیم بریدگی، جمپر بریدگی، فیوز سوزی و ترانس سوزی به وجود می‌آورد و این مشکلات منجر به خاموشی در برخی از مناطق می‌شود.

کریمی ادامه داد: دور از انتظار نیست که با بالا رفتن بار شبکه به میزانی بیش از ظرفیت منصوبه شبکه، به ویژه در ساعات پیک مصرف شاهد خاموشی باشیم. در این زمینه رعایت الگوی مصرف و خاموش کردن لوازم غیر ضروری می‌تواند به کاهش این خاموشی‌ها کمک کند.

وی عنوان کرد: مردم در ساعت‌های پیک مصرف- که در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است- فقط از لوازم ضروری برقی مانند کولر که استفاده از آن بسیار حیاتی است و حکم اکسیژن را برای مردم دارد، استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا پایداری شبکه حفظ شود و مسایلی که منجر به خاموشی شبکه می‌شوند نیز کاهش پیدا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار