مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: سیلاب اوایل امسال ۲۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را شوره گیری کرد که در افزایش تولیدات کشاورزی در این منطقه نقش موثری دارد.
کد خبر: ۷۵۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 16 June 2019

خلیل منیعات اظهار داشت: بارندگی و سیلاب اخیر موجب تقویت سفره آب‌های زیر زمینی و افزایش آب دهی رودخانه و تالاب شادگان شده است و اکنون مزارع کشاورزی شادگان با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه نیستند.

وی با بیان اینکه بارندگی و سیل اخیر موجب آبگیری و جاری شدن دوباره رودخانه و تالاب بین المللی شادگان شده است، افزود: بارندگی وسیل موجب تقویت آب‌های سطحی شده و کشاورزان را از برداشت آب از رودخانه‌ها بی نیاز کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: همچنین سیل اخیر ۲۱ هزار هکتار مزارع کشاورزی و هفت هزار هکتار نخلستان های شادگان را شوره گیری کرد و با این اتفاق سال زراعی خوبی را برای کشاورزان پیش بینی می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: خشکسالی در سال گذشته در نخیلات شادگان میزان تولید خرما را از ۸۵ هزار تن به ۴۵ هزار تن کاهش داده بود ولی با پر آب شدن رودخانه و تالاب امسال می‌توان شاهد افزایش تولید خرما در این شهرستان بود.

منیعات تصریح کرد: شادگان دارای ۲ میلیون اصله نخل و ۳۲ کارگاه بسته بندی خرماست که محصولات آن به کشورهای خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

سیلاب فروردین ماه امسال علاوه بر خسارت به برخی روستاهای شادگان موجب زیر آب رفتن مزارع و زمین های کشاورزی این شهرستان شد.

شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن نخلستان است.
زندگی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است. گندم، جو، شلتوک و صیفی‌جات مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان هستند.

وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی خوزستان تبدیل کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار