حسین پژمان با بیان اینکه فارس چهارمین استان کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت دانه های روغنی تا ۸۰ هزار هکتار از جمله برنامه های این سازمان است البته در تلاش هستیم تا گلخانه را در استان افزایش دهیم و کشت سبزی و صیفی در استان فارس از ۷۰ هزار هکتار به روش سنتی به ۷ هزار هکتار در گلخانه برسانیم.
کد خبر: ۷۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین پژمان روز دوشنبه در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهدافی که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال دستیابی به آن است کاهش سطح زیرکشت محصولات زراعی و در نقطه مقابل افزایش سطح محصولات باغی بوده که در برای دستیابی به این هدف کشت محصولاتی نظیر انار، انجیر و انگور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فارس چهارمین استان کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت دانه های روغنی تا ۸۰ هزار هکتار از جمله برنامه های این سازمان است البته در تلاش هستیم تا گلخانه را در استان افزایش دهیم و کشت سبزی و صیفی در استان فارس از ۷۰ هزار هکتار به روش سنتی به ۷ هزار هکتار در گلخانه برسانیم.

توزیع اقلام اساسی در بازار

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در زمان های خاص در بازار توزیع می شود.

صمد رنجبری اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار تن شکر در ایام ماه مبارک رمضان و در ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن پس از این ماه توزیع شد و در ایام نوروز امسال نیز در طرح میوه تنظیم بازار بیش از ۳ هزار تن سیب و ۲ هزار تن پرتغال در بازار توزیع شد.

وی در خصوص خرید تضمینی گندم بیان کرد: بیش از ۳۵۷ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که این میزان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد و ۷۰ درصد ارزش ریالی گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شد.

او ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده که ۹۰ درصد ارزش ریالی کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

هفته جهاد کشاورزی از ۲۷ خرداد ماه آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار