کد خبر: ۷۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 18 June 2019

باشگاه نساجی مازندران بعد از نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم با بحران‌هایی نظیر استعفای مدیرعامل، سرمربی و دیگر ارکان باشگاه مواجه شد و اصلی‌ترین چالش این شرایط، رونمایی از اختلاف میان مالکان «فرهاد صنیعی‌فر سهامدار ۶۰ درصدی و رضا حدادیان سهامدار ۴۰ درصدی» بود.

همین اختلاف‌ها تا پایان فصل ادامه یافت تا سرانجام رضا حدادیان به‌طور غیررسمی اعلام کرد که دیگر قادر به تیم‌داری نیست.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر در نشست خبری خود حدود ۲۰ روز قبل گفته بود: صنیعی‌فر و حدادیان نمی‌توانند با هم کار کنند و اختلاف دارند، ما هم تلاش کردیم تا اختلافات‌شان مرتفع شود؛ با حدادیان صحبت کردم اما متأسفانه این دو نفر نمی‌توانند با هم کار کنند و نساجی باید یک نفری اداره شود؛ صنیعی‌فر هم زحمت کشید اما در حال حاضر رویه بدی را در پیش گرفته است، خواهش داریم تا مدیریت درستی را انجام دهد. 

نساجی هم‌اکنون تنها کمتر از ۴۵ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فرصت دارد و با توجه به اینکه حدود ۱۵ روز از آغاز فصل نقل و انتقالات می‌گذرد اما هنوز تکلیف مشخصی ندارد؛ در حال حاضر این باشگاه، مدیرعامل، سرپرست، سرمربی، مدیر رسانه‌ای و ... ندارد و از آن‌سو گویا حساب و کتاب مالکان باشگاه نیز چندان با یکدیگر مشخص نیست.

حدود ۲۰ روز پیش جلسه‌ای با حضور استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و مالکان نساجی در تهران برگزار شد که استاندار خروجی این جلسه را مثبت و ادامه روند تیم‌داری نساجی را با حضور هر دو مالک خواند.

بعد از آن جلسه و عدم هیچ‌گونه اتفاقی در باشگاه، حدود یک‌هفته نیز از وعده ۴۸ ساعته صنیعی‌فر برای مشخص شدن وضعیت نساجی گذشته ولی باز هم عملاً هیچ اتفاقی برای این باشگاه رخ نداده است.

همین مسئله در هفته گذشته تجمع هواداران در مقابل استانداری و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان را در پی داشت. 

مدیرکل ورزش و جوانان در جمع هواداران گفته بود: مالکان باشگاه نساجی دیگر حاضر به تیم‌داری نبودند و حاضر بودند تیم را به‌صورت رایگان واگذار کنند اما ما از آنها خواهش کردیم که باز هم از ظرفیت‌های خود برای تیم‌داری استفاده کنند.

حبیب حسین‌زادگان در این جلسه در پاسخ به سؤال  که چرا با وجود اینکه مالکان حاضرند تیم را هبه کنند، تیم را به نفر سوم واگذار نمی‌کنید، گفت: شما اگر کسی را سراغ دارید به ما معرفی کنید. 

صنیعی‌فر در این میان که برای اقامت و تمرین نساجی در تهران در فصل گذشته هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان را متقبل شده، در پاسخ به دغدغه هواداران و خواسته مسئولان، عدم حمایت آنها و نداشتن زمین تمرین و مسابقه و محل اقامت در قائمشهر را پیش می‌کشد؛ استاندار مازندران نیز برای رفع این دغدغه صنیعی‌فر به مدیرکل ورزش دستور عاجل می‌دهد تا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این نیازهای صنیعی‌فر اقدام کند که نهایتاً مدیرکل ورزش طی نامه‌ای به مالکان باشگاه، شرایط را مساعد می‌خواند. 

 ظاهراً یکی از خریداران نساجی که تاجر آهن بوده و به لحاظ مالی بسیار متمول است و چندین ماه درخواست خرید باشگاه را به مالکان ارائه کرده و جلساتی را نیز با آنها داشته، در جلسه‌ آخر در هفته اخیر به توافقات نهایی رسیدند.

طبق این قرارداد که با موافقت طرفین انجام پذیرفت، مالک جدید علاوه بر خرید حدود ۲۰ میلیارد تومانی تیم، همچنان مکلف شد بدهی‌های نساجی را تسویه حساب کند.

همان‌طور که روز گذشته سازمان لیگ اعلام کرد، نساجی در صدر بدهکاری‌های تیم‌های لیگ برتری قرار دارد اما با این وجود خریدار جدید نساجی، همه این دیون را به‌عهده گرفت.

پس از این توافق، وکلای طرفین، قرارداد را مکتوب کردند، با وجود موافقت رضا حدادیان برای امضای قرارداد اما صنیعی‌فر فرصت مجدد چندساعته‌ای برای مطالعه خواست، حال که حدود ۳ روزی از آن جلسه می‌گذرد اما هنوز صنیعی‌فر پای این توافق‌نامه را امضا نکرده است.

از آن سو بسیاری از رسانه‌ها من جمله رسانه ملی از توافق محمدرضا مهاجری برای سرمربی‌گری نساجی خبر می‌دهند اما عملاً هیچ‌گونه قراردادی با مهاجری بسته نشده و هواداران نگران وضعیت تیم‌شان هستند، همچنین علاوه بر خروج قطعی چند بازیکن از نساجی، دیگر بازیکنان نیز به‌خاطر هواداران و قول‌های صنیعی‌فر هنوز پای تیم مانده‌اند.

انتظار هواداران از احمد حسین‌زادگان استاندار فوتبالی مازندران و برادر وی حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان این است که وضعیت نساجی با حضور خریدار جدید و یا ادامه روند قبلی، هر چه سریع‌تر مشخص شود.

انتهای پیام/

 
 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار