حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت:مهمترین وظیفه این سازمان، توسعه فرهنگ دینی مردم است.
کد خبر: ۷۵۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 20 June 2019

حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:در اول تیرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان امام خمینی (ره) و جهت ساماندهی اعزام مبلغین به اقصی نقاط کشور، سازمان تبلیغات با انتصاب حضرت آیت الله جنتی تأسیس شد.

وی افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس، سازمان تبلیغات رسالت اعزام را به خوبی انجام داد و مبلغین را به مراکز مورد درخواست اعزام می‌کرد.

قبادی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در طول این سال‌ها منشا آثار، خدمات و برکات فراوانی بوده خاطرنشان کرد: امروز سازمان تبلیغات برای همه شناخته شده است.

ایشان با اشاره به وظایف متعدد سازمان تبلیغات گفت:اعزام ائمه جماعت مساجد و روحانیون مستقر در بخش‌ها و روستا‌های بزرگ، صدور مجوز و ساماندهی هیئت‌های مذهبی و نظارت بر عملکرد آن‌ها از وظایف سازمان تبلیغات است و همچنین برگزاری آموزش فراگیر قرآن کریم در قالب خانه‌های شهری، روستایی، نظارت و حمایت از مؤسسات قرآنی، جلسات و محافل قرآنی از وظایف دیگر این سازمان است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی در دهه ۸۰ و ۹۰ تصریح کرد: هفت دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان کرمانشاه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تأسیس شدند و سازمان تبلیغات امروزه مروج و مشوق احداث مساجد و خانه عالم است.

قبادی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ها و اقدامات سازمان تبلیغات درحال توسعه باشند بیان کرد:رشد و توسعه فرهنگی دین از وظایف سازمان تبلیغات است، دشمنان دین با ابزار‌های گوناگون و متنوع بر علیه اسلام در حال تبلیغات هستند به ویژه در مناطق آسیب پذیر، لذا وظیفه ماست که با همکاری و هم فکری سایر گروه‌های مذهبی با آن‌ها مقابله کنیم و یکی از اقدامات سازمان تبلیغات کرمانشاه برای ترویج دین و بالا بردن سطح فرهنگی مردم اعزام بیست مبلغ به مناطق حاشیه نشین شهر است.

ایشان با اشاره به اینکه امسال تقاضا برای مبلغ بیشتر از اعزام‌های سازمان بود اعلام داشت:در ماه رمضان ما حدود ۱۵۰۰ نفر مبلغ به مناطق مختلف اعزام کردیم که ۵۰۰ نفر از این افراد خانم‌های مبلغ بودند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه در شیوه تبلیغی تشیع، چیزی به نام دولت و ساختار دولتی تعریف نشده و روحانیون از سمت مردم حمایت می‌شوند گفت:سازمان تبلیغات اعتبار و بودجه‌ای برای تأمین حق الزحمه مبلغین ندارد و مردم خود از مبلغین حمایت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار