شرف بیانی خبر داد؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: این استان هفتم تیرماه میزبان
کد خبر: ۷۵۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 21 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا شرف بیانی اظهار داشت: پیکر پاک ۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز جمعه ۷ تیرماه سال جاری از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان می‌شود.

وی افزود: آئین استقبال از شهدای گمنام با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران صبح روز جمعه هفتم تیرماه در فرودگاه شهدای ایلام برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام یادآور شد: همچنین مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مرکز استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

شرف بیانی از برگزاری نشست‌های هماهنگی برای برگزاری باشکوه آئین تشیع پیکر پاک این شهدا خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده پیکر پاک یک شهید در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، یک شهید در شهر میمه زرین‌آباد، یک شهید در شهر مهر شهرستان ملکشاهی و یک شهید در سه راه جندالله تدفین خواهد شد.

به گفته وی آئین تشییع پیکر پاک این شهدای عزیز روز یکشنبه ۹ تیرماه سال جاری با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام در نقاط مختلف استان به خواست مردم انجام می‌شود، افزود: یادمان‌های شهدای گمنام، نقطه ثقلی برای معنویت جوانان و نوجوانان استان ایلام بوده و برگزاری آئین‌های تشییع، تدفین و ساخت یادمان‌های شهدا، یک فضای معنوی در سطح شهرستان‌های استان ایجاد می‌کند.

شرف بیانی، بابیان اینکه برای این ۵ شهید گمنام نیز در محل تدفین یادمان ساخته می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر ۳۱ یادمان شهدای گمنام در سطح استان ایلام وجود دارد با حضور پیکر پاک این ۵ شهید گمنام، به ۳۶ یادمان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی از این تعداد نیز ۲۸ یادمان شهید گمنام در سطح استان ایلام احداث و به بهره برداری رسیده و میعادگاه مردم ولایی استان ایلام است.

استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران دفاع مقدس به عنوان محور میانی، معراجگاه بسیاری از شهدای گلگون انقلاب اسلامی است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار