شهردار آبادان به تقسیم بندی مناطق سه گانه این شهر به ۷۷ بخش برای اجرای طرح پاکسازی و زیباسازی شهر آبادان اشاره کرد و گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تامین اعتبار شده است.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 22 June 2019

حسین حمیدپور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انجام نشدن خدمات شهری یکی از نقاط ضعف شهرداری آبادان است و برای به طرف شدن این مشکل طرح پاکسازی آبادان به صورت بخش به بخش تحت نام طرح ویژه ۷۷ در دستور کار این شهرداری قرار گرفته و از چند روز پیش آغاز شده است.

وی افزود: البته در سال گذشته سه طرح پاکسازی کامل در شهر آبادان اجرا شد ولی به دلیل مستمر نبودن و عدم مشارکت شهروندان به اهداف مورد نظر دست نیافتیم، برای حفظ پاکیزگی آبادان به همراهی مردم نیاز مبرم است.

شهردار آبادان گفت: این طرح با محوریت لکه گیری و مناسب سازی خیابان‌های اصلی آبادان در مناطق سه گانه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تسریع در اجرای طرح ۷۷ مناطق سه گانه و ۱۴ ناحیه شهری آبادان به ۷۷ بخش تقسیم شده است که همگی زیر نظر شهرداری‌های مناطق سه گانه به طور همزمان با هرس درختان، لایروبی کانال‌های روباز، لکه گیری آسفالت، جارو کشی، جمع آوری نخاله‌ها، شست و شوی جداول، رنگ آمیزی و اصلاح تابلوهای علائم رانندگی، نی زدایی و تعمیر موارد خطر ساز به مدت سه ماه اجرا می‌شود.

حمیدپور گفت: برای اجر و نظارت دقیق این طرح از معتمدین محلی شهری استفاده می‌شود و انتظار می‌رود آنها بعنوان بازوان شهرداری در این طرح ما را یاری کنند.

شهردار آبادان افزود: ممکن است طرح ۷۷ نواقصی نیز داشته باشد و با توجه به اینکه تاکنون نمونه آن در کشور اجرا نشده است نواقص آن توسط کارشناسان شهرداری رصد و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی طرح ۷۷ نیز درنظر گرفته‌شده است اظهار داشت: برای اجرای این طرح که ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را درگیر کرده است ۱۵ میلیارد ریال بجز اعتبار هزینه آسفالت در نظر گرفته شده است.

حمیدپور افزود: در تقسیم بندی ها مناطق در راستیا اجرای این طرح سعی شده حداقل در هر بخش یک محله در این طرح گنجانده شود وخیابان‌های اصلی حد فاصل بخش‌های مختلف نیز در آن دیده شود.

شهردار آبادان با اشاره به مستمر بودن این طرح گفت: اجرای این طرح در حداقل سه ماه زمان پیش بینی شده، پس از یک تنفس حدود ۱۰ روزه فاز دوم طرح با اضافه شدن چند اقدام جدید برای انجام در بخش‌ها ادامه می‌یابد این طرح تا رسیدن شهر آبادان به یک وضعیت مناسب و پایدار به لحاظ بهبود شرایط محیط شهری، ادامه دارد و پیش بینی شده روند اجرای کامل این طرح تا ۲ سال نیز طول بکشد.

وی مشارکت شهروندان در این طرح را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهروندان به منظور مشارکت و همراهی به شهرداری کمک کنند و حداقل محیط اطراف منازل خود را تمیز و پاکیزه نگه دارند و اجازه نادیده گرفتن حقوق شهروندی را به کسی ندهند.

شهردار آبادان گفت: در هر بخش شهروندی برای تسریع و گسترش فرهنگ پاکسازی و نظافت شهری شناسایی شده که از سوی شهرداری کارت شناسایی با عنوان «شهر یار افتخاری» به آنها داده می‌شود.

وی با اشاره به تشویق مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر گفت: شهروندانی که در پاکیزه نگه داشتن محیط شأن تلاش می‌کنند مشمول تخفیف عوارض شهرداری می‌شوند.

وی بر ضرورت مشارکت سایر ارگان‌ها در پاکیزه نگه داشتن محیط شهری تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر شهروندان، ادارات وسازمانهای مختلف شهری نیز باید برای پاکیزگی و زیباسازی منظر شهری تلاش کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار