امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه که چند سالی است در جهرم شکل گرفته تنها در حد اسم بوده و هیچ امکاناتی در این راستا به شهرستان تعلق نگرفته است، گفت: تنها چیزی که از فرمانداری ویژه برای جهرم محقق شده یک تابلو است که بر پیشانی فرمانداری نصب شده است.
کد خبر: ۷۵۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 21 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با تاکید بر اینکه گاهی اوقات سوالی در جامعه مطرح می‌شود که حق دادنی بوده یا گرفتنی، اظهار داشت: تعالیم مسیحیت حق را دادنی و برخی نیز آن را گرفتنی می‌دانند. استاد مطهری از لحاظ دین اسلام حق را دادنی و گرفتنی می‌داند.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه مردم در گرفتن حق خود، گفت: این مهم از مسیر قانونی باید پیگیری شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه که چند سالی است در جهرم شکل گرفته تنها در حد اسم بوده و هیچ امکاناتی در این راستا به شهرستان تعلق نگرفته است، تصریح کرد: تنها چیزی که از فرمانداری ویژه برای جهرم محقق شده یک تابلو است که بر پیشانی فرمانداری نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه 7 دستگاه در جهرم باید در حد معاونت اداره کل ارتقا پیدا کنند، گفت: بودجه‌ای برابر 250 هزار نفر به جهرم داده می‌شود اما خدماتی که این شهرستان ارائه می‌کند به اندازه 800 هزار نفر است.

امام جمعه جهرم خواستار تحقق حقوق این شهرستان توسط استاندار فارس شد و گفت: پتروشیمی جهرم نیز یکی از این موارد است که ردیف بودجه برای آن مشخص شده اما زمزمه‌هایی است که به بهانه کمبود آب آن را گرفته و به جای دیگر ببرند.

وی با تاکید براینکه باید مراقب بود تا این خواسته به حق مردم از شهرستان جهرم بیرون نرود، تاکید کرد: ما با چنگ و دندان آب پتروشیمی را تامین می‌کنیم تا مردم را از حق قانونی خود محروم نکنند.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه به صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: باید تا آن‌جا که امکان دارد در این زمینه پیشگام باشیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی صرف شده و چند درصد مصرف خانگی آن‌چنان موثر نیست غافل از اینکه آب شرب حسابش از کشاورزی جدا بوده و قابل جایگزین نیست.

مدبر با اشاره به اینکه تولید آب شرب بسیار هزینه در بر دارد، افزود: چنانچه صرفه‌جویی نکنیم آن نیز از دستمان می‌رود؛ ما موظفیم بیشتر صرفه‌جویی کرده تا آب شرب سال‌های سال برایمان بماند.

وی بیان کرد: مسوولان نیز باید تلاش کرده و مادامی که شبکه آب‌رسانی اصلاح نشود آب‌ شرب ما نیز به هدر می‌رود.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و دخانیات، گفت: دخانیات و موادمخدر دو بلای خانمان‌سوز بوده و بستر و زمینه‌ای برای سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که یک میلیارد نفر مبتلا به مصرف دخانیات بوده که 84 درصد آن کشورهای در حال توسعه هستند، گفت: دخانیات برای سلامتی انسان مضر است و کسی در آن تردید ندارد.

مدبر با اشاره به اینکه عامل بیش از 95 درصد سرطان ریه دخانیات است، گفت: برخی افراد به جای سیگار به قلیان رو آورده که حجم دود آن قابل مقایسه با سیگار نیست.

مدبر با اشاره به اینکه طبق تحقیقات از جمله افرادی که قربانی سیگار می‌شوند کودکان هستند، تاکید کرد: سالانه در دنیا 165 هزار کودک زیر 5 سال به خاطر استنشاق دود دخانیات جانشان را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مصرف دخانیات از لحاظ شرعی نیز حرام است، گفت: سعی کنیم به تدریج خود را از دست دخانیات نجات داده و نباید اراده انسان تابع دود و سیگار باشد.

امام جمعه جهرم با اشاره به فراوانی موادمخدر صنعتی در جامعه گفت: این مواد انسان را به لحاظ مختلف نابود می‌کند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) و همزمانی آن با سالگرد رحلت آیت‌الله آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم، گفت: حق این عالم مجاهد بر گردن مردم جهرم زیاد بوده و با شرکت در مجلس یادبودی که روز جمعه هفته آینده برای بزرگداشت ایشان برگزار می‌شود به مقام شامخ این مرد بزرگ احترام کنیم.

مدبر ادامه داد: کمترین حق امام جمعه فقید جهرم این است که 40 سال به تنهایی سنگربان نمازجمعه بوده و امیدواریم خداوند متعال ما را مشمول شفاعت‌شان در روز قیامت کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار