همزمان با اقامه نماز سیاسی- عبادی در تهران در سایر استانهای کشور نیز نمازجمعه با حضور پرشور و باشکوه مردم برگزار شد. در نمازجمعه این هفته ائمه به بیان موضوعاتی از جمله استکبار جهانی، انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، توان موشکی ایران و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، سالگرد شهادت چمران پرداختند در ادامه به بیان چکیده اخبار نمازجمعه به همراه لینک کامل آن می پردازیم.
کد خبر: ۷۵۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 21 June 2019

امام جمعه یزد:

تقویت وحدت درونی مهمترین رسالت مسئولان و ملت ایران است

امام جمعه یزد با بیان این‌که انهدام پهباد جاسوسی آمریکا اقدامی مقتدرانه از سوی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: تقویت وحدت و همبستگی درونی مهمترین رسالت مسئولان و ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته 31 خردادماه نماز جمعه یزد با بیان این‌که افراد در جامعه اسلامی باید در تربیت فرزندان خود فکر کردن و تعهد رفتاری را نهادینه کنند، اظهار کرد: والدین باید در پیشرد امور و تربیت فرزندان خود توصیه‌های مقام معظم رهبری را ملاک عمل قرار دهند.

وی با اشاره نقش انقلاب اسلامی در ترویج ارزش‌های معنوی و انسانی، افزود: آزادگی مبنای ارزش‌های اسلامی انقلاب است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران قانون سلطه استکبار جهانی را برهم زده است، گفت: ترویج بندگی خداوند و ایستادگی در برابر ظالمامام جمعه یزد انهدام پهباد جاسوسی آمریکا را از دیگر اقدامات موثر و مقتدرانه انقلاب اسلامی در چند روز اخیر دانست و بیان کرد: در ادامه این دستاوردهای سیاسی ملت و مسئولان ایران اسلامی هم باید در درون کشور با تقویت وحدت و همبستگی اقتدار ایران را به رخ دشمنان و جهانیان بکشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد مقابله با گرانفروشی، رانت خواری و فساد اقتصادی را از جمله بایدهای اجرایی توسط دولتمردان دانست و تأکید کرد: پیروی از مقام معظم رهبری تنها راه توسعه و پیشرفت کشور در تمام امور است.

امام جمعه شیراز:

کشوری که سامانه موشکی میسازد نباید در خودروسازی ناتوان باشد
 

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد وضعیت بد خودروسازی در کشوری که سامانه موشکی سوم خرداد را تولید می کند، نشان دهنده وجود ضعف در مدیریت خودروسازی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 31 خرداد شیراز با تاکید بر وارد بودن انتقادهای جدی به موضوع خودروسازی، تصریح کرد که نبود متخصص عامل وجود این مشکلات نیست بلکه رانتخواری و دلالگری و سوء مدیریت عامل اصلی آنست.

وی از ورود جدی سازمان بازرسی و دستگاه قضایی به این موضوع قدردانی و ابراز امیدواری کرد که شاهد رفع مشکلات در حوزه صنعت خودروسازی و  ارتقاء شایسته این صنعت باشیم.

 

آیت‌الله دژکام گفت: در کشوری که متخصصان آن سامانه موشکی سوم خرداد می‌سازند، تولید چنین خودروهایی، دلیل بر ناتوانی مجموعه مدیریتی مربوطه است و اگر کسی به دلیل ناامن بودن این خودروها کشته شود، خونش بر گردن آن مجموعه ها خواهد بود.

وی با اشاره به ساقط شدن پهباد پیشرفته آمریکایی توسط سامانه موشکی بومی سوم خرداد، تصریح کرد که این حرکت نشان دهنده آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای دفاع از کیان کشور بوده و بر این نکته تاکید دارد دیگر هواپیماهای پیشرفته آمریکا هم از تیررس این سامانه موشکی در امان نخواهد بود.

امام جمعه شیراز لزوم توجه بیشتر به تکنولوژیها و فناوریهای روز و انجام تحقیقات در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نباید از بخش پژوهش و تحقیقات انتظار درآمد داشت بلکه حاصل تحقیقات منجر به درآمد و توسعه است، گفت: به عنوان مثال یک رقم خرمای جدید در مراکز تحقیقاتی فارس تعریف شده که درآمد باغدار تولید کننده خرما را بین 50 تا 100 برابر افزایش می‌دهد.

امام جمعه شیراز با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، ضمن اشاره به اینکه ریاست محترم قوه با جدیت به میدان آمده است، ابلاغ قانون از کجا آورده‌اید و سایر اقدامات مد نظر آیت الله رئیسی را نشان از این موضوع دانست.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه شیراز همچنین بر لزوم توجه به اخلاص تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل مهم حواس پرتیها که برای ما صدها بت می سازد، فراموش کردن قیامت است. این ترس از قیامت انسان را مخلص می کند.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص لزوم یادآوری قیامت، ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمود که زیاد یاد کنید چیزی که لذتهای شما را منهدم می کند، ما در زندگی لذاتی داریم، مرگ آن چیزی است که لذات دنیوی را منهدم می کند و پیامبر تاکید فرمودند که به مرگ زیاد فکر کنید تا لذت جدیدی برای شما ایجاد شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات رسول گرامی اسلام، گفت: حضرت می فرمایند اگر فکر مرگ باشید و این تنگی معیشت را تجربه کنید، یک حالت لذت و آرامشی را به دست می آورید؛ با خود می گویید که این نیز می گذرد چرا خودم را آزار بدهم. فکر این کنم که جهان دیگری و زندگی دیگری است که آنجا در آرامش باشیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه بهترین زاد و توشه تقوا است و تقوا هم با پول و مال دنیا خریدنی نیست، گفت: حضرت به کسانیکه وضع خوب اقتصادی هم دارند می فرماید که فکر مرگ باشند تا این دارائی ها به جانشان نچسبیده و فکر مردم نیازمند هم باشند، این لذت دیگری ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه شیراز گفت: فکر کردن در مورد مرگ، موجب تغییر حال و تجربه لذات جدید و انجام خالصانه کار برای خدا خواهد شد.

علم‌الهدی:

آمریکا قدرت عکس العمل سرنگونی پهبادش را ندارد

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا باید زدن پهباد را جواب دهد، با کدام جرات می‌تواند جواب دهد و عکس العمل و مقابله نشان دهد، این عرضه و قدرت را ندارد که عکس العمل مقابل نشان دهد و این مطلب را پاسخگویی کند.

 

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‎های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت سردار دلاور و رشید اسلام مرحوم دکتر چمران است. دکتر چمران یک شخصیت دوبعدی بودند. بعد اول شخصیت معنوی و دینی این مرحوم بوده که مظهر کاملی از دلدادگی حق، عبودیت پروردگار، عرفان به ذات مقدس پروردگار و عشق خالص و یکتا به دلدادگی به وجود مقدس امام زمان(عج) بود.

 

 

علم‌الهدی بیان کرد: مساله مقاومت فعال، الگوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. خط حرکتی ما در عرصه‌های علمی، فکری، سیاست بین المللی و اقتصادی باید مقاومت فعال باشد، یعنی ضمن اینکه مقاومت می‌کنیم، چنین نباشد که کمبودها و فشار دشمن را تحمل می‌کنیم، این مقاومت غیرفعال است، در عین اینکه فشار دشمن را تحمل می‌کنیم و مقاوم ایستادیم، باید در خط مقتدرسازی خود و نابودی، تضعیف و خنثی کردن توطئه‌های دشمن حداکثر فعالیت را در همه عرصه‌ها انجام دهیم.

 

 

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست‎وزیر ژاپن، تصریح کرد: آنچه در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن ارائه شد، اینکه در مقابل آن فشار حداکثری که پیام‌آورش نخست‌وزیر ژاپن بود و در مقابل مظالم آمریکا برخورد مقام معظم رهبری و ژست دلاورمردانه ایشان، ثابت‌کننده این حقیقت بود که ما و مردم ما در مقابل همه اینها مقاومت فعال داریم، یعنی مقاومت فعال از نوع برخورد مقام معظم رهبری در برابر فشارهای حداکثری آمریکا به این نخست‌وزیر نمایش داده شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این مورد دو مساله وجود دارد که این دو مساله قابل توجه است، عنوان کرد: مطلب اول اینکه بعد از اینکه این ملاقات صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن با مقام رهبری ملاقات کرد، واشنگتن پست که یک روزنامه معروف و رند آمریکایی است، در توصیف موضع عزتمندانه مقام رهبری نوشت، این جمله رهبر ایران که گفتند من ترامپ را فردی که شایسته پیام باشد نمی‌دانم، ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت الله خمینی را می‌توان شنید که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: مطلب دوم اینکه بعد از ملاقاتی نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری کرد و با این موضع‌گیری مقام معظم رهبری روبه‌رو شد، یکی از نخبگان سیاسی ژاپن بیان کرد که ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم، رهبر قدرتمند ایران حسرت‌برانگیز است. یعنی ما ژاپنی‌ها که کلید اقتصاد دنیا دستمان است، در اوج ثروت اقتصادی قرار گرفتیم، دنیا را بر سرانگشت قدرت اقتصاد خود می‌چرخانیم، حسرت می‌خوریم چرا رهبری مثل رهبر ایران نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این نخبه سیاسی ژاپنی بیان می‌کند که سفر آبه به تهران با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی‌اعتنایی رهبر ایران قرار گرفت، این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیونی ژاپن را با رهبر مقتدر و نفوذناپذیر در دنیا در مقابل آمریکا آشنا کرد. این نخبه هدفش چیست؟ می‌خواهد از مقام معظم رهبری تعریف کرده، آمریکا را توبیخ کند و یا نخست‌وزیر خودشان را زیر سوال ببرد؟

 

 

علم‌الهدی ادامه داد: در طی این 70 سال زنان و دختران ژاپنی مورد آزار جنسی و تعرض نظامیان آمریکا به طور کامل قرار دارند و این نخبه سیاسی بیان می‌کند که در ژاپن با این پول، ثروت، قدرت اقتصاد، علم و فناوری رهبری پیدا نکردیم که ما را از قید اسارت آمریکا نجات دهد و ایران رهبری دارد که در مقابل قدرت آمریکا اینگونه دلاورمردانه می‌ایستد. می‌گوید ما ژاپنی‌ها حسرت رهبر ایران را می‌خوریم و در حسرت رهبر ایران به سر می‌بریم، ما که 70 سال پدران و مادران ما را از بین بردند و بر ما مسلط هستند و یک نفر پیدا نشده بگوید چرا و رهبر ایران اینگونه مقتدرانه ایستاده است.

 

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما باید ببینیم چه داریم، چه چیزی در دست ما است، ما در مقابل چه اقتداری قرار داریم و اقتدار ما به کجا رسیده است، عنوان کرد: این ناپاک‌هایی که می‌گویند نظام جمهوری اسلامی کارآمدی نداشته و از عهده مدیریت بر نمی‌آید، 40 سال نظام با این کارآمدی و اقتدار در مقابل قدرت بت‌گونه دنیا و استکبار جهانی کارش به اینجا رسیده که به قدری او را ذلیل کند و مقتدرانه بایستد و ژاپنی که کشور ایده‎آل شماست و هر زمان از ترقی و پیشرفت صحبت می‌شود، آن‌ها را مثال می‌زنید، حسرت رهبر ایران را می‌خورند، آن هم نخبگان نه افرا معمولی آن‌ها.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه این اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است، تصریح کرد: دیروز رزمندگان توانمند ما پهباد آمریکایی را هدف قرار دادند. زدن پهباد مهم نیست، عکس العمل آمریکا مهم است. وقتی رزمندگان ما پهباد را هدف قرار دادند، اول رئیس‌جمهور آمریکا شاخ و شانه کشید و گفت ایران وارد جنگ شد و اعلام جنگ کرد اما بلافاصله حرفش را عوض کرد و گفت شاید ایرانی‌ها این پهپاد را اشتباه زدند.

 

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوید ایران وارد جنگ شد باید جواب دهد، باید زدن پهباد را جواب دهد، با کدام جرات می‌تواند جواب دهد و عکس العمل و مقابله نشان دهد، این عرضه و قدرت را ندارد که عکس العمل مقابل نشان دهد و این مطلب را پاسخگویی کند، بنابراین حرفش را برگرداند و گفت شاید ایرانی‌ها اشتباه کردند. از امام رضا و امام زمان تشکر کنید، این آقا است که با سرانگشت غیبت خود در پشت پرده اینها را شکل می‌دهد و این عظمت و اقتدار را به سامان می‌رساند.

کسی می تواند، از حقوق بشر دم زند، که برای بشر حرمت قائل باشد

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان ورامین با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: از ۶ الی ۱۲ تیرماه هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، حقوق بشر آمریکایی یعنی حمایت از منافقان کوردل برای شهید کردن بیش از ۱۷ هزار نفر مردم بی گناه در کشور، که یک جنایت آنها به شهادت رساندن شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در ۶ تیرماه است.

وی افزود: در طول عمر ننگین آمریکا چیزی جز جنایت در کارنامه مسئولان آن دیده نمی شود، که نقطه اوج آن را در سال های اخیر شاهد هستیم.

محمودی ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی است، که چهره پلید آمریکا برای نسل حاضر نمایان شود، باید هنرمندان، نویسندگان، گویندگان، اساتید و تمام افراد تاثیرگذار با زبان روز و با منطق جنایات آمریکا را تشریح کنند.

وی گفت: کسی می تواند، از حقوق بشر دم زند، که برای بشر حرمت قائل باشد و برای رسیدن به اهداف خود ملت ها را به خاک و خون نکشد.

خطیب جمعه امروز ورامین با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی در کمال بی شرمی و بی حیایی از بشر و حقوق بشر سخن می گویند، گفت: آمریکایی ها داعش، القاعده و طالبان را درست کردند، آنها ملت مطلوم یمن را به خاک و خون کشیدند، خسارات اقتصادی فراوانی بر ملت عراق و سوریه و… وارد آوردند و در ۸ سال جنگ تحمیلی چند صد هزار شهید برای کشور ما رقم زدند، اما ملت بزرگ ایران در طول این سالها هرگز تسلیم زورگویی های استکبار جهانی نشد.

وی نمایش اقتدار نظام اسلامی در دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز پیشرفت اقتصادی ژاپن گوش فلک را کر کرده است، اما آنها همچنان اسیر آمریکایی ها هستند و همچنان پایگاه های آمریکایی در ژاپن مستقر است و توان اخراج آنها را ندارد.

محمودی افزود: باید همه شکرگزار اقتدار رهبری در نظام اسلامی باشیم و اینجا است، که باید از اقدام قاطع و انقلابی سپاه تشکر کنیم، که پهباد جاسوسی آمریکا که ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان هزینه آن شده بود، را در خاک کشورمان هدف قرار داد و ضرب شستی به متجاوزان نشان داد.

وی گفت: این یعنی اثبات همان پیامی که قبلاً به آمریکایی ها داده شد و برخی از سیاستمداران آمریکایی نیز آن را تایید کردند، که اگر آمریکا هوس تعرض نظامی به ایران را داشته باشد، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد، اما آمریکایی ها خود می دانند، جنگ با ایران یعنی چه و آنها قصد دارند، با فشار ایران را مجبور به مذاکره کنند، اما همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.»

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه رعایت حجاب قانون اسلام و کشور است و کسی حق ندارد، خلاف قانون عمل کند و وظیفه دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی این است، که با تمام توان از این قانون خدا که با خون صدها هزار شهید امضا شده است، پاسداری کنند و با متخلفان برخورد قانونی شود.

محمودی افزود: همه مردم نیز در این زمینه وظیفه دارند، متاسفانه برخی خانواده‌ها کوتاهی می کنند، نباید امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شود و نسبت به بی حجابی بی تفاوت شویم.

وی وضعیت موجود در مقابله با ناهنجاری ها را قابل قبول ندانست و گفت: باید مساجد، پایگاه های بسیج و تشکل های مذهبی و مردمی در این رابطه احساس تکلیف بیشتری داشته باشند، امروز مساله بی حجابی بحث سلیقه فردی نیست، بحث برنامه ریزی و تهاجم دشمن است، که برای آلوده کردن فضای کشور ما وارد عمل شده اند و لذا وظیفه همگان است، که در این عرصه تلاش جدی تری داشته باشند و نقشه های دشمن را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا نشان از اقتدار ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مایه افتخار، عزت و نشان از اقتدار ایران اسلامی است. 

 

به گزارش ایسنا ، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر بوشهر گفت: امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید هر کسی در حریم پنهان خود حریم خدا را نگه داشت و گناه نکرد، خداوند در آشکارا به او عزت می دهد. 

 

وی افزود: زمانی ما فکر می کنیم که می توانیم به دور از چشم دیگران گناه کنیم، اما باید بدانیم که خدا دقیق همه را می بیند و این ایمان موجب می شود فرد مومن بداند که در محضر خدا است و در پنهان هم گناه نکند. خداوند فردی را که با او معامله می کند و تقوا پیشه می کند در بین مردم سربلند و عزتمند می نماید. 

 

کسی که از گناه چشم پوشی کند خداوند کار دنیای او را بر عهده می گیرد

 

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: هر کسی که ریالی از حقوق دیگران را ضایع نکند و ریا، رشوه، کم فروشی و هر گناه اقتصادی یا اخلاقی انجام ندهد و پاکدامن باشد، زبانش را کنترل کند، گوشش گناه نشنود و در یک جمله کسی که از گناه چشم پوشی کند خداوند کار دنیای او را بر عهده می گیرد. 

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اهمیت ایمان به خدا افزود: انسانی که زیر چتر دیانت زندگی می کند و با خدا در معامله است امنیت دارد. برخی ها فکر می کنند با محاسبات دنیوی می توان مشکلات را حل کرد اما اینگونه نیست، بلکه با محاسبات الهی می توان زندگی دنیا را گذران کرد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر توسعه جامع و پایدار تاکید داشته اند. لازم است که مسئولان در زمینه اجرای این اساسنامه فرهنگی ارزشمند و کاربردی تلاش کنند. 

 

اگر جنگنده های امریکا هم بیایند نیروهای مسلح ایران آنها را سرنگون می کنند 

 

وی با اشاره به سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکا خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مایه افتخار، عزت و نشانی از اقتدار ایران اسلامی است. 

 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: آمریکایی ها خود اعتراف کرده اند که این پهپاد رادارگریز بوده و هیچ کشوری توان سرنگونی این پهپاد را ندارد، اما به محض اینکه از تنگه هرمز عبور کرد و به محدوده جمهوری اسلامی ایران وارد شد در اولین ورود با پدافند مواجه شده و نیروهای سپاه عزیز ما آن پهپادی را که ادعا می کردند فوق پیشرفته است سرنگون کردند. 

 

 

قوه قضاییه در مبارزه با مواد مخدر برخورد قاطع انجام دهد

 

 

خطیب جمعه بوشهر ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) گفت: امیدواریم با برنامه ریزی، مدیریت و رهنمون های الهی به حوزه توسعه و تبلیغ فرهنگی کمک شایانی نمایند. 

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: پدیده ای که به دست نظام سرمایه داری هدایت و مدیریت می شود، اما جمهوری اسلامی ایران با تلاشهای همه نیروها به ویژه نیروی انتظامی یک مبارزه قوی را با این پدیده خانمان سوز آغاز نموده و با تلاش خستگی ناپذیر یک مبارزه قاطع مداوم انجام می دهد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: قوه قضاییه در این باره باید برخورد قاطع انجام دهد، همانگونه که نیروهای انتظامی نیز باید در این خصوص با شدت و حدت برخورد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

چرا به داد کشاورزان آسیب‌دیده از هجوم ملخ‌ها نمی‌رسیم/باید شاخ دانه‌درشت‌های قدرتمند متخلف شکسته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان چرا به داد کشاورزان آسیب‌دیده از هجوم ملخ‌ها نمی‌رسیم و غفلت کرده و می‌کنیم، اظهار کرد: رفتن مسئولان به شهرستان‌ها و بازدید از مزارع کشاورزی آسیب‌دیده مشکل را حل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،  آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، افزود: نفی یکدیگر نتیجه قشنگی ندارد و اینکه رئیس‌کل جدید از ریس سابق یاد می‌کند امری پسندانه است که امیدوارم تمامی مسئولان از آن الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه حوادث یا شخص در آن‌ها دخیل است و اموال شخصی را به غارت برده‌اند که باید به آن رسیدگی شود و بی پرونده نخواهد بود اما گاهی متعلق به آحاد مردم و حق عمومی است، اظهار کرد: مسئول بررسی حقوق عمومی در تمامی مملکت، مجموعه دادستان‌ها هستند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تصرف به حریم دریا و اراضی ملی حقوق عامه است و باید مجموعه قضایی به آن ورود و پیگیری جدی کند، تصریح کرد: امیدوارم مجموعه قضایی در حقوق عمومی که بی‌صاحب است، ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: قدرت‌های پنهان در جریان دستگاه‌های قضایی مشغول توقف و انحراف برخی پرونده‌ها هستند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه برخی افراد تخلف 30 میلیارد تومانی مالیاتی دارد اما همچنان در شهر با قدرت می‌چرخد، اضافه کرد: دستگاه قضایی اگر می‌خواهد قانون را در جامعه حاکم کند باید دانه‌درشت‌های متخلف قدرتمند محلی را بشناسد و شاخ آن‌ها را بشکند.

وی با اشاره به اینکه نباید فشارها اراده قضات را ضعیف کند، عنوان کرد: باید دست‌های متخلفین را از نفوذ به دستگاه قضایی قطع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه قاچاق از نگاه علمای شیعه و سنی حرام است، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با قاچاق چندین هزار شهید و طی هفته‌های گذشته دو مرزبان در هرمزگان نیز در این راه جان خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق در فقه شیعه و اهل سنت بعد از فرمان مقام معظم رهبری، حرام است، بیان کرد: مگر می‌توان با باز بودن درب‌های قاچاق به سمت رونق تولید گام برداشت.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه ضربه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پهباد آمریکایی‌ها لذت‌بخش بود، تصریح کرد: کشورمان توانایی دفاع از مرزوبوم خود را به‌خوبی داراست و هر بار چنین موضوعی از سوی بیگانگان پیش آید بازهم با چنین دفاع قدرتمندی مواجه خواهند شد.

امام جمعه رشت:

قوه قضائیه آخرین مامن و پناهگاه مردم است

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نقش مهمی در پایه‌گذاری دستگاه قضایی جمهوری اسلامی داشت، افزود:‌ امروز قوه قضائیه به آخرین مامن و پناهگاه مردم تبدیل شده است و مردم دردمند به دستگاه قضا امیدوار هستند.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه،‌ اظهار کرد: درست است که دستگاه قضایی ما هنوز به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی نرسیده، اما سیاه‌نمایی‌های مطرح شده به دور از انصاف است.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نقش مهمی در پایه‌گذاری دستگاه قضایی جمهوری اسلامی داشت، افزود:‌ امروز قوه قضائیه به آخرین مامن و پناهگاه مردم تبدیل شده است و مردم دردمند به دستگاه قضا امیدوار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به امر قضاوت و دقت در بررسی پرونده‌های قضایی، تصریح کرد:‌ ‌دستگاه قضا نباید به مقام و شخصیت افراد نگاه کند و از اطاله دادرسی‌ها بپرهیزد.

امام جمعه رشت خواستار برخورد قاطعانه و سریع با مفسدان و معرفی آنان به مردم شد و گفت: اگر قوه قضائیه می‌خواهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید برای اجرای عدالت بدون ملاحظه عمل کند تا نور امید را در قلوب مردم روشن سازد.

وی آمار بالای پرونده‌های فساد مالی و اقتصادی را زیبنده نظام ندانست و تصریح کرد:‌ همانگونه که مجرمین مواد مخدر خیلی زود محاکمه و اعدام می‌شوند، باید با مفاسد اقتصادی و کلاه‌برداران برخورد قاطع صورت بگیرد. البته همواره پیشگیری مقدم است و دستگاه قضا باید با افزایش نظارت‌ها اجازه شکل‌گیری فساد را ندهد.

آیت‌الله فلاحتی برخورد با قضات فاسد و غیر عادل را نیز مورد توجه دستگاه قضا قرار داد و یادآور شد:‌ شفافیت یک اصل در عدالت است و لذا قوه قضائیه موضوع رسیدگی به اموال سازمان‌ها و مسئولان را با جدیت دنبال کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم دولتمردان دیگر در مواجهه با دشمنان لبخند نزنند، خاطرنشان کرد:‌ هرگاه با دشمنان قهر بوده و به مردم عزیزمان لبخند زدیم، پیروزی و موفقیت نصیب ما شده است. اکنون مهلت تعیین شده برای اروپا در برجام رو به اتمام است و باید اقدامات لازم را خیلی سریع و جدی انجام دهیم.

امام جمعه رشت با اشاره به حوادث تاریخی هفتم تا دوازدهم تیرماه، اضافه کرد:‌ در تیرماه سال 60 مقام معظم رهبری مورد سوء قصد منافقان قرار گرفت، اما به لطف الهی نظام اسلامی همچنان از برکت وجود ایشان بهره‌مند است و دشمنان اسلام و انقلاب نقشه‌های خود را نقش بر آب خواهند دید.

آیت‌الله فلاحتی شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان در هفتم تیرماه سال 60 را یادآور شد و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیتی مجتهد در راس قوه قضائیه قرار گرفت، اما دشمنان توانایی تحمل چنین شخصیتی را نداشتند.

امام جمعه موقت زاهدان؛

سرنگونی پهپاد جاسوسی آرامش را از آمریکایی ها گرفت

امام جمعه موقت زاهدان گفت: سرنگونی پهپاد جاسوسی آرامش را از آمریکایی ها گرفت و به دنیا ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران دارای چه قدرت نظامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان افزود: این پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد که در نهایت توسط سامانه سه خرداد ساخت متخصصان جمهوری اسلامی ایران ساقط شد.

خطیب موقت نماز جمعه زاهدان در ادامه بیان کرد: هیچ کشوری جرات حمله و تجاوز به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد .

حجت الاسلام راهداری با بیان اینکه باید دولتمردان به ویژه سیاست خارجی کشور دقیق عمل کند افزود: برگ برنده در دست جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار نشانگر الگوی موفق حکومت داری و نمایش اقتدار ملی است که باید سیاست خارجی کشور در گام دوم انقلاب دارای چنین ویژگی باشد .

امام جمعه موقت زاهدان افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان کننده طرد دولت‌های استکباری و نمایش ابر قدرت بودن ایران در سطح بین الملل بود.

راهداری همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه نیز گفت: مسئولان این مجموعه باید همواره با مجاهدت قضایی، قانون گرایی و مردمداری خود را در خدمت مردم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: چشم مردم برای احقاق حق خود به قوه قضائیه است و این وظیفه ماست که با آگاهی سازی و اجرای برنامه های فرهنگی در کلیه سطوح برای خانواده ها زمینه کاهش جرم و جنایت را در جامعه مهیا سازیم.

امام‌جمعه قزوین:

انهدام پهپاد آمریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود/ سیلی‌های بعدی محکم‌تر است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انهدام پهپاد آمریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود، آمریکایی‌ها گفته‌اند پهپاد ما را در خارج از مرزهای خود هدف قرار داده‌اند درحالی‌که این پهپاد در کوه‌های بندرعباس سقوط کرده است و این موضوع دروغ آمریکایی‌ها را آشکارتر می‌کند؛ آن‌ها بدانند سیلی‌های بعدی محکم‌تر است.
 
به گزارش ایسنا ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی به‌عنوان هدیه نیروهای مسلح به ملت ایران گفت: به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران به خاطر عزت و اقتدارشان و ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم و جا دارد به آمریکایی‌ها بگوییم این مشتی از خروار است و مراقب حرکات خود باشید و دست به اقدامات خطرناک نزنید.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها گفته‌اند پهپاد ما را در خارج از مرزهای خود هدف قرار داده‌اند درحالی‌که این پهپاد در کوه‌های بندرعباس سقوط کرده است و این موضوع دروغ آمریکایی‌ها را آشکارتر می‌کند؛ آن‌ها باید بدانند سیلی‌های بعدی ما محکم‌تر خواهد بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همین روزها سالروز زمانی است که مجلس شورای اسلامی را به توپ بستند اما امروز شرایط به‌گونه‌ای است که جلسات نوچه‌های آمریکایی را در چند کشور آن‌طرف‌تر مورد هدف قرار می‌دهیم، این یعنی عزت و قدرت اسلام که به آن رسیده‌ایم.
 
وی با اشاره به ‌روز جهانی مبارزه با قاچاق و استفاده از مواد مخدر عنوان کرد: میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان از زمانی که پای آمریکایی‌ها به این کشور باز شده 50 برابر افزایش پیدا کرده است که آمار وحشتناکی است و مشخص می‌شود اولین حامی مواد مخدر همین آمریکایی‌هایی هستند که همیشه از حقوق بشر و دموکراسی به دروغ سخن می‌گویند.
 
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه تروریست‌های جهان همین آمریکایی‌ها هستند، بیان کرد: آن‌ها مانند دزدی که فرار می‌کند و می‌گوید دزد را بگیرید رفتار می‌کنند درحالی‌که آن‌ها حامی اصلی تروریست‌ها و جنگ‌طلبان هستند.

امام جمعه موقت قم:

در برابر هر تهاجمی آمادگی مقابله داریم

آیت الله اعرافی با تصریح بر اینکه ما اهل جنگ نیستیم، گفت: ولی در برابر هر تهاجمی آمادگی مقابله داریم و در برابر تروریسم اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ایستادگی میکنیم.

 

به گزارش ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم با تاکید بر لزوم نوسازی و بروزرسانی تبلیغ دینی عنوان کرد: در این صورت جامعه در مسیر سعادت گام برمیدارد؛ مردم باید در عرصه تبلیغ دین و فعالیت های فرهنگی پیشگام باشند.

 

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه حوزه و دستگاه های فرهنگی در پرورش مبلغان دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: دولت اسلامی تنها مسئول رفاه و تامین نیازهای مادی جامعه نیست بلکه در برابر آخرت و سعادت مردم نیز وظیفه دارد، و باید تکالیف خود را در این بخش با دقت به نتیجه برساند.

 

اعرافی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد یک خلا در رابطه با اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم، افزود: انتظار این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از گذشته فعال شده و جلسات آن به درستی برگزار و اجرای مصوبات با جدیت پیگیری شود.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگر با اشاره به هفته قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی باید عدالت پرور باشد، کاهش پرونده ها، فنی و کارشناسی بودن، مبارزه بی امان با فساد از جمله وضایف قوه قضائیه است.

 

اعرافی در ادامه با اشاره به کشف و انهدام شبکه عظیم اطلاعاتی آمریکا در فضای سایبری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، این اقدام را موجب شگفتی جهانیان دانست و گفت: با این اقدام شر بزرگی از کشور دفع شد و قدرت علمی و فناوری کشور به رخ دشمنان کشیده شد.

 

امام جمعه موقت قم با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی اظهار کرد: سپاه آمادگی خود در برابر سلاح های فوق پیشرفته را به نمایش گذاشت، و نشان داد جمهوری اسلامی از سیستم های پیشرفته برخوردار است و به یاری خداوند هر تهاجمی را با قدرت دفع خواهد کرد.

وی با انتقاد از کم شدن کمک رسانی به مناطق سیل زده عنوان کرد: ارسال کمک ها به این مناطق کاهش یافته است و مسئولان نیز به وعده های خود به خوبی عمل نکرده اند و لازم است در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه زنجان:

مذاکره در شرایطی که اعمال زور می‌شود، معنایی ندارد

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مذاکره در شرایطی که اعمال زور می‌شود، به‌ هیچ‌ عنوان معنایی ندارد.

 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با یبان اینکه آمریکا در شرایطی اعلام می‌کند که آماده مذاکره است که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید می‌کند، اظهار کرد: دشمن بعد از انقلاب اسلامی به‌ دنبال نابودی این انقلاب بود و در گام نخست با جنگ و تحریم تلاش کرد که نهال نوپای انقلاب را بخشکاند ولی مشاهده می‌کنیم که بعد از گذشت چهل سال، این نهال به درختی تنومند تبدیل شده و همچنان پابرجا است.

 

وی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا شاهد بودیم که این کشور، خود از برجام خارج شد، افزود: این اقدام در شرایطی رخ داد که تحریم‌ها علیه ایران تشدید شد و هر بار ترامپ از در تهدید با ایران صحبت کرد. هرچند بعد از اینکه مشاهده کرد ایران در برابر همه فشارها با قدرت ایستاده موضوع مذاکره را مطرح کرد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مذاکره در شرایطی که فشارها همچنان وجود دارد و هر روز ایران به حمله تهدید می‌شود معنایی ندارد، افزود: آمریکا در گام نخست به‌ دنبال تحریک ایران بود که مشاهده شد ایران با صبر در برابر هر گونه تحرکات ایستاد.

 

وی با بیان اینکه عده‌ای در برابر تهدیدات ترسیده‌اند، گفت: آمریکا در برابر ایران نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما به‌ دنبال جنگ نیستیم و آنچه که مشاهده می‌کنیم این است که آمریکا در برابر برجام بدعهدی کرد و با ادبیات نامناسب خود با ایران صحبت می‌کند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا:

دست هر متعرض به کشورمان را قطع خواهیم کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا، گفت: برای دفاع از سرزمین خود همیشه آماده‌ایم و دست هر متعرضی که بخواهد به کشور ما تعرض کند را قطع خواهیم کرد.

 

به گزارش ایسنا -  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (31 خردادماه) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: به چه کسانی صالحین گفته می‌شود؟ باید بگوییم کسانی که به پای عهد و پیمان خود ایستادگی کرده‌اند، صالح هستند.

 

وی افزود: قطعا صالحین عهد و پیمانی با خدا بسته‌اند؛ خداوند  از انسان‌ها دو عهد گرفته است. یکی عهد بندگی که از همه بندگان گرفته می‌شود و دیگری عهد شفاعت که از دسته‌ای از انسان‌ها که ویژگی خاص دارند گرفته می‌شود که این عهد، خاص محمد و آل محمد(ص) است.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: شاخصه بندگی و ربوبیت، پرسش، پذیرش و لذت است. زمانی که انسان از اهلش سوالی می‌پرسد، باید آن را بپذیرد و به آن عمل کند و سپس به تمام لذت‌ها دست پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنیان خانواده یکی از با ارزش‌ترین بنیان‌ها است و دشمنان اسلام به دنبال سست کردن بنیان خانواده هستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: یکی از زیباترین اصولی که جزو آداب و معاشرت خانواده به حساب می‌آید حیا است. حیا صفت با ارزشی است که انسان را به سوی همه خوبی‌ها می‌برد.

 

وی با اشاره به بهایی که خداوند به حجاب می‌دهد، تصریح کرد: روایات متعددی در این زمینه وجود دارد. اگر حیا آمد همه خوبی‌ها را به دنبال خود خواهد داشت. حیا در چند جا از جمله چشم و گفتار خود را نشان می‌دهد.

 

امام جمعه اهواز بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان بر دو مساله که یکی مساله اعتیاد و دیگری شهوت‌رانی است، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. زمانی که از امتی نامید می‌شوند به دنبال آن هستند که آن چیزی که اسلام را با ارزش کرده، بگیرند. 

 

وی با بیان اینکه شهوت‌رانی عوامل زیادی دارد، عنوان کرد: عامل شکست برخی دولت‌ها شهوت‌رانی بود، امروزه نیز اگر در ترکیه برخی مشکلات جود دارد به همین دلیل است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: خداوند به مدیر یا رهبر جامعه اسلامی توصیه کرده است که نخست به خانواده خود توجه کند یعنی اول خودت را حفظ کن و سپس به اهلت بپرداز و سپس می‌فرماید در بحث حجاب و حیا، انسان باید اول از خود شروع کند.

 

وی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند این دو گوهر ارزشمند یعنی حیا و حجاب که از اول انقلاب مورد توجه قرار گرفته بودند را از بین ببرد. این طور نیست که در گذشته عنوان می‌شد حجاب آزاد است و کسی ملزم به رعایت حجاب نیست.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت حجاب، گفت: زمانی که یک جوان به سن ۱۷ سالگی می‌رسد زمان ازدواج وی رسیده اما فرهنگ غلطی که در جامعه حاکم شده مانع ازدواج جوانان شده است. از طرف دیگر آنهایی که ازدواج کرده‌اند باصحنه‌هایی مواجه می‌شوند که موجب می‌شود کمتر به همسرانشان توجه کنند و همین امر باعث شده آمار طلاق افزایش پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: گاهی سوال می‌شود که حجاب چقدر ارزش دارد که تا این حد به آن بها داده می‌شود اما گاهی اتفاقاتی در حوزه مالی رخ می‌دهد و به آن اتفاقات پرداخته نمی‌شود؟ باید بگوییم وظیفه نظام مقدس اسلامی در این زمینه به عهده قوه قضاییه است که در این زمینه به خوبی ورود کرده و اکنون نیز بهتر ورود کرده است.

 

وی ادامه داد: مطالبه ما از مسئولین این است که نباید هر چند گاهی شاهد جابه‌جایی میلیاردها سرمایه‌گذاری مردم باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسملین موسوی‌فرد تصریح کرد: نباید شاهد این باشیم که برخی‌ها هنجارشکنی کنند. همه دستگاه‌های دولت باید چارجوب مشخصی داشته باشند و همه بر این اساس حرکت کنند. اگر ما از خود شروع کنیم بخش زیادی از مشکلات حجاب حل می‌شود.

 

امام جمعه اهواز بیان کرد: برخی‌ها عنوان می‌کنند زمانی که در خصوص ناهنجاری‌ها ورود می‌کنیم از ما پشتیبانی نمی‌شود یا با مسائل دیگری مواجه هستتند اما باید بدانیم که سیدالشهدا(ع) برای دین و احیای دین، 72 شهید تقدیم کردند. ما نیز برای آموزه‌های دینی در کشور باید در این مسیر گام برداریم.

 

وی تصریح کرد: راه در زمینه حجاب بگیر و ببند نیست بلکه با تذکر زبانی بخش زیادی از مشکلات حجاب حل خواهد شد. همچنین مسئولین باید وظایف خود را نسبت به هنجارشکنان یعنی کسانی که حجاب را برمی‌دارند انجام دهند و برای این افراد حساب ویژه‌ای باز کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سیل اخیر افزود: همچنان توجه ویژه به آسیب‌دیدگان، مطالبه مردم است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت کنترل نرخ کالاها، تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود هر روز قیمت‌های اجناس افزایش می‌یابد. چرا ما باید در یک خیابان قیمت یک کالا را به چندین نرخ ببینیم؟ تعزیرات در این زمینه چکار می‌کند؟ تعزیرات باید نظارت خود را بر قیمت اجناس تشدید کند زیرا مردم در این شرایط اقتصادی قادر به خرید مایحتاج خود نیستند.

تاکید امام جمعه بجنورد بر انتقال تجربه های شهید چمران به نسل جوان

امام جمعه بجنورد گفت: شخصیت های بزرگ زیادی برای حفاظت از انقلاب اسلامی سپر بلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به اینکه خون های زیادی برای انقلاب اسلامی ریخته شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است که به راحتی نیز از دست بدهیم و باید دشمنان انقلاب اسلامی بدانند ملت ایران، تا خون در رگ های خود دارند از این انقلاب دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه برای انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام داده است، اظهار کرد: قوه قضائیه باید عملکرد بیشتری داشته باشد و عملکرد خود را به گوش مردم برساند تا مردم بدانند قوه قضائیه چه کارهای بزرگی انجام داده است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: چتر عدالت باید همه را فرا بگیرد و قوه قضائیه حرکت بسیار خوبی در این زمینه شروع کرده است و برخورد با مفسدان اقتصادی یکی از این کارهای بزرگ است که با جدیت در حال انجام است.

یعقوبی با بیان اینکه کسی که به ملت وفادار ایران، خیانت می کند باید تاوان ناحقی خود را داشته باشد، اظهار کرد: افرادی که می خواهند در طول یک شب میلیاردر شوند، باید بدانند که این پول های حرام ماندگاری ندارد و دنیا و آخرت افراد را تباه می کند.

وی در رابطه با لغو کنسرتی که در بجنورد انجام شد، افزود:  با افرادی که آرامش مردم را برهم می زنند باید برخورد قاطع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه حیات قلب انسان، مؤعظه است، ادامه داد: پدران با تجربه به طور قطع فرزندان و جوانان خود را مؤعظه می کنند و تجربه های خود را به نسل جوان خود منتقل می کنند.

امروز آمریکا سراسر ضعف و ناتوانی است
 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمریکای امروز با آمریکای دهه شصت، بسیار فرق دارد، گفت: آن‌ها نمی‌دانند که آزموده را دوباره آزمودن خطاست و خیال می‌کنند می‌توانند با تکرار ترور و کشتار، چهره‌های تأثیر گذار را از مردم بگیرند حال آنکه امروز آمریکا سراسر ضعف و ناتوانی است. 

به گزارش ایسنا –  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرکرد با اشاره به ضرورت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: این مقوله اهمیت بسیاری برای جامعه و امت اسلامی دارد که وجودش جامعه را به سمت کمال سوق می‌دهد و فقدانش ضایعه‌ای بزرگ است. 

وی شرط نایل شدن امت اسلامی به کمال را مجهز بودن آن به سه عنصر رهبری، حکومت صالح و مردم مجاهد عنوان و تصریح کرد: امروز به لطف الهی جامعه ما از منویات و هدایت‌های روشنگرانه رهبر فرزانه بهره‌مند است که مجاهدانه امت اسلامی را هدایت و عزت و اقتدار آن‌را تضمین می‌کند. 

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه بیان کرد: در خصوص عنصر حکومت صالح اسلامی باید گفت که متاسفانه هنوز نظام اسلامی مورد نظر قانون اساسی شکل نگرفته و علی‌رغم داشتن نیروهای لایق و خدوم مشکلات فراوانی پیش روی تحقق نظام اسلامی برگرفته از قانون اساسی وجود دارد. 

وی به عنصر سوم یعنی مردم نیز اشاره و بیان کرد: مردم نقش مهمی در نظام‌سازی دارند و انتخابات در این راستا حائز اهمیت فراوان است چراکه مردم با دقت در انتخاب افراد اصلح در رأس امور نظام کمک شایانی به شکل‌گیری نظام اسلامی خواهند داشت که در این خصوص هنوز فرهنگ لازم شکل نگرفته است. 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر مسئله انتخابات، گفت: امروز در آستانه چهل ساله دوم انقلاب و برداشتن گام دوم انقلاب لازم است که مردم در مسئله انتخابات دقت و در تعیین سرنوشت نظام و کشور نقش داشته باشند. 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اول تیرماه سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این سازمان که با فرمان حضرت امام(ره) پاگرفت، نقش مهمی در تبلیغ و نشر پیام دین در میان مردم دارد و جامعه را از آسیب‌های اخلاقی مصون می‌کند. 

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز اصناف بر نقش اقتصادی این قشر تأکید کرد و افزود: اصناف وظیفه توزیع سالم مایحتاج مردم را برعهده دارند و مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که توجه دولتمردان برای رفع مشکلات مهم است. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان سالگرد عزل بنی‌صدر در این هفته گفت: یادآوری این موضوع از آنجا درخور اهمیت است که یادمان نرود در این چهل سال، انقلاب ماجراهای فراوان و گوناگونی را پشت سر گذاشته و از همه آن‌ها سرفراز بیرون آمده است. 

وی با اشاره به مناسبت ۵ تیر با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: باید این روز را روزی ایرانی خواند چرا که ایران در این خصوص گام‌های بلندی برداشته حال آنکه جامعه جهانی به این موضوع چندان حساس نیست. 

وی فتح اندلس را یکی از مناسبت‌های مهم هفته پیش رو خواند و تأکید کرد: پرداختن به این موضوع به دلیل جایگزین شدن اسلام با مسیحیت در اسپانیا بسیار مهم است تا درس عبرتی برای امروز ما باشد که بدانیم چرا پس از ۸ قرن شکوفایی اسلام در اسپانیا و صدور علم و دانش به سراسر اروپا، اسلام دچار افول شد. 

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: دو دلیل عمده برای این موضوع مترتب است نخست اختلافات و کشمکش‌های داخلی و درون‌حکومتی که آفت جانشان شد و دوم رواج فساد و فحشا به ویژه در میان جوانان و نیروهای دینی که خیلی زود منتشر شد. 

وی با بیان اینکه موضوع اشاعه فحشا گاهاً در جامعه اسلامی امروز ما و در جلسات مبتذل مشهود است، تأکید کرد:  باید در این خصوص تمهیدات صحیح اندیشیده شود چرا که دشمنان برای این امر برنامه داشته و دارند و دین، مساجد، و جوانان را آماج قرار داده‌اند. 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: خوشبختانه با سپردن سکان این قوه به فردی صالح و شایسته همگان امیدواریم که امور قضائی و مبارزه با فساد و ... در جامعه بیش از پیش با جدیت دنبال شود. 

امام جمعه موقت ایلام:

آمریکا باید از ایران عذرخواهی کند/ ایده‌های شهید بهشتی در زمینه عدالت اجتماعی مرور شود

امام جمعه موقت ایلام گفت: وزارت امور خارجه طلبکاری ملت ایران را اعلام کند که چرا آمریکا باید حریم هوایی ما را مورد تجاوز قرار دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «شمس‌الله سراج» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه، با قدردانی از موضع تهاجمی در دولت و نظام در رابطه با موضوع برجام، اظهار کرد: این موضع بجا و به‌موقع بود و از وقتی‌که این موضع مطرح شد و ایران گفت غنی‌سازی را به میزان بیشتری از سر می‌گیرد اروپایی‌ها به دنبال ما راه افتاده‌اند و این خاصیت موضع تهاجمی است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سقوط پهپاد آمریکایی توسط هوافضای جمهوری اسلامی ایران ، گفت: مأموریت این پهپاد بدون سرنشین جارو کردن تمام اطلاعات ایران بود که با هوشیاری مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران، نتوانست این مأموریت را انجام دهد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام ادامه داد: اولین پیام این اقدام این است که جمهوری اسلامی در حراست از مرزهای خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و دشمنان بدانند وضعیت ایران امروز با قبل از جمهوری اسلامی متفاوت است.

امام جمعه موقت ایلام تصریح کرد: پیام دوم این اقدام متوجه کشورهای خلیج فارس است که همیشه نگاهشان به دست آمریکاست و با این اقدام حساب کار دستشان بیاید.

سراج تأکید کرد: وزارت امور خارجه در این زمینه موضع تدافعی بگیرد و طلبکاری ملت ایران را اعلام کند که چرا آمریکا باید حریم هوایی ما را مورد تجاوز قرار دهد ، بنابراین باید به شورای امنیت شکایت کنیم و آمریکا نیز عذرخواهی کند.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران، گفت: سراسر زندگی این فرمانده غیور جنگ‌های نامنظم برای همه مخصوصاً دانشجویان درس است که چگونه تحصیلات عالی خود را در آمریکا رها کرد و به‌صف انقلابیون پیوست و در لبنان آن‌گونه نقش‌آفرینی کرد.

سراج با اشاره به یکم تیر، سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: فعالیت‌های این نهاد در مساجد و تبلیغات اسلامی و پرداختن به امور مبلغان و موضوعات نرم‌افزاری درزمینهٔ دین قابل تقدیر است اما متأسفانه در سایه‌ی خیلی از ارگان‌های دیگر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و هفته‌ی قوه‌ی قضاییه، گفت:انتصاب آقای رئیسی را به ریاست این قوه به فال نیک می‌گیریم چراکه نزدیک به 40 سال در عرصه قضا به‌صورت تجربی فعالیت کرده و امیدواریم مسائل قضایی در کشور با جدیت پیگیری شود.

سراج ادامه داد: گلایه‌ای که از صداوسیما وجود دارد این است که چرا حرف‌های امام خمینی (ره) و مرحوم شهید بهشتی از صداوسیما فقط به‌صورت مناسبتی پخش می‌شود بلکه باید حرف‌های این عزیزان هر شب و روز پخش شود تا مردم بشنوند و قضاوت کنند که اگر این عزیزان حضور داشتند از وضع موجود رضایت نخواهند داشت.

امام‌جمعه موقت ایلام تأکید کرد: در آن زمان حزب جمهوری اسلامی با عضویت کسانی چون شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بار سنگین نظام را به دوش کشیدند و هم حرف برای گفتن داشتند و هم سازوکار اجرایی و لازم است در سالروز شهادت شهید بهشتی، ایده‌های ایشان در بحث عدالت اجتماعی مرور شود.

امام جمعه اصفهان:

نظامیان ایران ثابت کردند از هیچ کس هراسی ندارند

امام جمعه اصفهان گفت: سخنان ترامپ در خصوص اینکه گفته بود پهپاد آنان در منطفه بین المللی هدف قرار گرفته سخنی بیهوده است، چراکه نظامیان ایران از پهپاد در حال ورود به مرزهای ایران عکس دارند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد:  خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می کنم، امروز هفدهم شوال سالروز غزوه خندق است و این جنگ شبیه به جنگی است که امروز با دنیای کفر داریم.

 

وی ادامه داد: در جنگ احزاب یهودی هایی که تخلف کرده بودند پراکنده شدند و جمعی از آنها به مکه آمدند و قوم قریش را تحریک کردند تا به سمت مدینه حرکت کنند آنان جمعیتی حدود ده هزار نفر داشتند و مسلمانان تنها سه هزار نفر بودند، در این میان سلمان فارسی پیشنهاد کندن خندق را عنوان کرد و پیامبر اسلام(ص) نیز پذیرفتند و مسلمانان شروع به کندن خندق کردند.

 

امام جمعه اصفهان گفت: زمانی که که لشکر کفر به مدینه رسید و به خندق برخورد کرد تا به شهر ورود کنند مسلمانان آنان را با سنگ می‌زدند تا مبادا از خندق به سمت شهر ورود کنند، سپاهیان کفر حدود یک ماه در اطراف مدینه ماندند تا زمانی که آذوقه آنان در حال اتمام بود آنان در میان خود جلسه‌ای برپا کردند و به این نتیجه رسیدند که پنج تن از قهرمانان آنان وارد خندق بشوند و جنگ کنند.

 

طباطبایی نژاد افزود: عمربن عبدود و چند تن از قهرمانان دیگر قریش وارد خندق شدند و هل من مبارز طلبیدند و باید گفت جواب آنان را جز حضرت علی(ع) کسی نداد و در هر بار مبارزه طلبیدن حضرت علی داوطلب برای جنگ با آنان می‌شدند، حضرت علی (ع)در مبارزه با عمر بن عبدود از اسب پیاده شدند عمربن عبدود در ابتدا ضربه‌ای به ایشان وارد کرد که با سپر کنترلش کردند و در همین میان حضرت علی با شمشیر خود دو ران عمربن عبدود راه قطع کردند اما ناگهان برای کشتن او تعلل کردند که این کار ایشان سوالاتی برای مسلمانان پدید آورد که چرا او را نمی کشند حضرت علی پس از کشتن عمر بن عبدود جواب مسلمانان را پاسخ دادند و گفتند زمانی که او را به زمین زدم او آب دهان به صورت من پرتاب کرد و ناسزایی به من گفت و من دیدم که اگر او را در همین لحظه بکشم برای خشم خود این کار را کرده‌ام برای همین چند قدمی راه رفتم تا عصبانیت من کنترل شود و سپس او را به درک واصل کردم.

 

وی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) در خصوص حضرت علی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در همین مورد می‌فرمایند ضربه حضرت علی(ع) به عمربن عبدود از بالاترین عبادت در نزد خداوند است و من امیدوارم خدا به ملت ایران توفیق دهد از دشمن خود نترسند و روز به روز خودباوری خود را افزایش دهند.

 

امام جمعه اصفهان سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران را گرامی داشت و گفت: امروز سالگرد مصطفی چمران یکی از شخصیت‌های بزرگ جنگ است و شهادت این بزرگوار ضربه بزرگی به ایران وارد کرد و باید گفت سال ۶۰ سال اتفاقات ناگوار برای ایران که امام خامنه ای هم مورد سوء قصد قرار گرفتند و در هفتم تیر ماه نیز آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیدند و ما درود می‌فرستیم به شهدای هفت تیر و دکتر چمران و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب داریم.

 

طباطبایی نژاد در خصوص روز بسیج اساتید گفت: روز شهادت دکتر چمران روز بسیج اساتید است و باید به اساتید محترم گفت اساتید بسیجی باید دانشجویان بسیجی تربیت کنند و جوانان را برای خدا بسیجی کنند و حواسشان باشد روال دانشگاه بسیجی شود چرا که انسان وقتی قدم برای خدا بر می دارد لذتی والا را کسب می کند.

 

 

امام جمعه ارومیه:

ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا ضرب شستی بر یاوه گویی های دشمنان نظام بود

امام جمعه ارومیه گفت: ساقط کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا ضرب شستی بر یاوه گویی های دشمنان بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی این هفته ارومیه سرنگونی پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا در مناطق جنوبی کشور توسط جوانان سپاهی را ضرب شستی بر یاوه گویی های دشمنان نظام توصیف و اظهار کرد: برخورد سخت و قاطع با کافران و پیمان شکنان سیره عملی قران است و نیروهای نظامی کشور نیز باید همچنان که تاکنون بوده اند با قاطعیت تمام در مقابل دشمنان برخورد کنند.

حجت الاسلام قریشی ضمن گرامیداشت ۵تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ترویج مواد مخدر در کشور را یکی از توطئه های دشمنان نظام و استعمارگران عنوان و تصریح کرد: در زمان پهلوی دربار خود مدیریت فروش و قاچاق مواد مخدر را برعهده داشت حال انکه امروز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به اذعان مجامع بین المللی پرچم دار مبارزه با مواد مخدر است که تقدیم بیش از ۱۶هزاذ شهید و جانباز در این راه خود شاهدی بر این ادعاست.

وی ادامه داد: بنابر اظهارات مسئولین امر امروز بیش از ۵۰درصد از جرائم زندانیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم متأثر از مسئله مواد مخدر است و لذا تمامی آحاد جامعه در کنار مسئولین دولتی و نظامی باید با جدیت لازم برای مبارزه با این پدیده شوم وارد عمل شوند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سرنگونی هواپیمای جاسوسی پیشرفته آمریکا در مناطق جنوبی کشور توسط جوانان سپاهی را ضرب شستی بر یاوه گویی های دشمنان نظام توصیف و اظهار کرد: برخورد سخت و قاطع با کافران و پیمان شکنان سیره عملی قران است و نیروهای نظامی کشور نیز باید همچنان که تاکنون بوده اند با قاطعیت تمام در مقابل دشمنان برخورد کنند.

وی با تقدیر از حضور مردم و تلاش مسئولین در برگزاری مسابقات والیبال لیگ ملت های جهان در ارومیه به برخی ضعف های مردم و مسئواین در این مسابقات اشاره و خاطرنشان کرد: ادب، متانت و غیرت باید در خوشحالی های مردم در چنین مسابقاتی متجلی شود و موجبات آزار سایرین را فراهم نیاورد که متاسفانه در این خصوص ضعف هایی مشاهده شد که در شأن فرهنگ غنی مردم ارومیه نبود.

حجت الاسلام قریشی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه قضایی در سطح کشور به ویژه در بحث اصلاحات ساختاری و مبارزه با مفسدین در حال اجرا است که امیدواریم این اقدامات با سرعت، دقت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

امام جمعه ارومیه به مسئله درخواست تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت نیز اشاره کرد و افزود: نمایندگان با دقت و جدیت و در نظر گرفتن منافع ملی باید بررسی موضوع اقدام کنند و باید از هرگونه فضاسازی و تصمیم گیری عجولانه در این خصوص اجتناب کنند.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، شهدا را بهترین الگو برای آحاد جامعه برشمرد و گفت: اساتید دانشگاهی ما باید شاخصه های علمی، معنوی و مبارزه قاطعانه با دشمن را که از ویژگی های بارز شهید چمران بود سرمشق خود قرار دهند.

دری نجف آبادی:

ایران با ساقط کردن پهپاد جاسوسی سیلی محکمی به آمریکا زد

خطیب جمعه اراک گفت: سپاه با ساقط کردن پهپاد بدون سرنشین آمریکایی، دوباره سیلی محکمی به صورت آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران زد .

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک، با بیان اینکه ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشور، مصداق کامل تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده است، خاطر نشان کرد: سپاه با ساقط کردن این پهپاد بدون سرنشین آمریکایی که بیش از ١٢٠ میلیون دلار قیمت دارد و با وزنی در حدود ٢٠ تن توانایی پرواز ٣٠ ساعته در آسمان را داراست، دوباره سیلی محکمی بر صورت آمریکا و دشمنان ایران زد که جا دارد از مرزبانان زمینی، هوایی و دریایی کشورمان به خاطر این اقدام ارزشمند نهایت قدردانی و تشکر را داشته باشیم .

وی تصریح کرد: ترامپ باید گوش های خود را باز کند و برای شناسایی عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به حرف منافقین و دغل بازان توجهی نکند. آمریکا نباید خود را آلت دست عربستان سعودی و اسراییل قرار دهد و باید پنبه ای را که هم اکنون در گوش خود کرده است، بیرون بیاورد .

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ملت ایران علیرغم تمامی مشکلات، تا آخرین نفس در برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستاده است و هیچ گاه دست از حمایت از رهبر خود بر نمی‌دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: در هفته پیش رو سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را به فرمان امام راحله(ره) در پیش داریم که امیدواریم این سازمان، چراغ راه باشد و با احساس مسئولیت بیشتری که می‌کند، فعالیت های خود را به نسبت گذشته با جدیت بیشتری دنبال کند .

خطیب جمعه اراک به روز اصناف اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات بیش از ۶ ٠ هزار واحد صنفی استان در جریان سیل اخیر کشور، گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد، از تمامی فعالان صنفی استان تقاضا دارم تا با رعایت عدل و انصاف، حقوق مردم را به طور کامل رعایت کنند. نام اصناف با انصاف گره خورده است و بر این اساس باید تمامی فعالان این حوزه عدالت و برابری را سر لوحه امور خود قرار بدهند .

وی با تاکید بر اینکه حجاب از جمله ضروریات دین مبین اسلام است و منکر حجاب در نهایت سر از کفر و بی دینی در می‌آورد، افزود: دستگاه های امنیتی و انتظامی استان باید با تمام قوا و با قاطعیت با کسانی که ولنگاری و بی فرهنگی را ترویج می دهند برخورد کنند .

خطیب جمعه اراک با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی، بیان کرد: یقینا تا قبل از برپایی جریان کربلا و شهادت حضرت اباعبدلله (ع)، سیدالشهدای مطلق در دنیای اسلام حضرت حمزه بود و بر همین اساس زیارت این بزرگوار ارزش بسیار بالایی دارد و مکمل زیارت حضرت رسول اکرم (ص) است. هر دو این عزیزان مایه شرف و عزت اسلام هستند و باید به عنوان چراغ راه و اسوه ای نیکو، مورد توجه همه ما قرار بگیرند .

  وی به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید، افزود: این شهید والامقام علاوه بر اینکه در عرصه های علم و دانش و فناوری مایه افتخار و عظمت ایران و استان مرکزی است، در عرصه های جهاد و مبارزه حق علیه باطل نیز اقدامات ارزنده ای از خود به جای گذاشته است .

امام جمعه تبریز:

ساقط کردن پهپاد آمریکایی عزتی دیگر برای جمهوری اسلامی ایران بود

امام جمعه تبریز ساقط کردن پهپاد آمریکایی را در روز پنج شنبه، عزتی دیگر برای جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: با این این اقدام قدرت بازدارنده‌ی نظام جمهوری اسلامی به وضوح روشن شد و آفرین به بچه‌های سامانه‌ی پدافند سوم خرداد که با سامانه‌ای 100 درصد ایرانی و بومی این کار بزرگ را انجام دادند.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ایجاد التهاب در منطقه در چارچوپ راهبرد فشار حداکثری آمریکا، اظهار کرد: اتفاقات هفته‌های اخیر  نشان از یک توطئه‌ی بزرگ علیه کشورمان بود، طی دو هفته‌ی گذشته همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در تهران، دو نفت کش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت و دچار آسیب شدند که یکی از آن نفت کش‌ها ژاپنی بود.

 

وی ادامه داد: بی تردید برخی تندروهای جنگ طلب آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیسم و سران برخی کشورهای عربی به دنبال آتش افروزی در منطقه هستند، این گروه جنگ طلب می‌خواهند با طراحی نقشه‌های گوناگون و با را ه اندازی یک جنگ در منطقه، آمریکا را وارد آن جنگ کنند تا از این طریق به اهداف و مقصد خود برسند.

 

وی افزود: بر همگان روشن است که جمهوری اسلامی ایران برای امنیت منطقه به اندازه‌ی امنیت خود، ارزش قائل است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که بی شک امنیت خلیج فارس و عمان تامین کننده منافع ملی ایران است، گفت: بخش مهمی از صادرات و واردات ایران از طریق مسیر دریای عمان انجام می‌گیرد، به همین دلیل جمهوری اسلامی همواره تلاش می‌کند این مسیر امن بماند، اما آتش افروزان، جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمله‌ به نفت کشان در دریای عمان می‌کنند، اگر روزی برسد که جمهوری اسلامی ایران تشخیص بدهد که تنگه هرمز را ببند قطعا این اقدام را عملی می‌کند و هیچ زمانی دست به چنین اقدامات تروریستی نمی‌زند.

 

وی بیان کرد: حمله به نفت کش ها در دریای عمان، همزمان با مذاکره‌ی نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری قطعا یک اقدام تروریستی است و جمهوری اسلامی ایران آن را به شدت محکوم می کند.

 

وی با اشاره به دو پنج شنبه‌ی عزت و اقتدار در کشور، افزود: روز پنج شنبه‌ی گذشته مظهر عزت و موجب تقویت روحیه امت حزب الله و دلباختگان ولایت در اقصی نقاط جهان شد، مقام معظم رهبری موضع گیری ممتاز را در راستای تحقیر امریکا و ترامپ انجام دادند که این امر موجب عزت جهان اسلام شد،اما این پنج شنبه باز عزتی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

 

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که ترامپ در واکنش به ساقط شدن پهپاد از سوی ایران در مقابل خبرنگاران چند نوع سخن گفته است، گفت: آقای ترامپ بار اول گفته؛«هنوز در حال فکرهستیم و باردیگرهم اعلام کرده که هنوز تصمیم گیری نکرده است و در نهایت آخر شب اظهار کرد بعید می‌دانم این اقدام از سوی سامانه ایران باشد و شاید یک اشتباه سهوی از ناحیه افرادی باشد که بالاسر توپ موشک بودند»

 

وی ادامه داد: آفرین بر رزمندگان جمهوری اسلامی ایران که بعد از سخنان مقام معظم رهبری، عزت را بار دیگر برای کشور به ارمغان آوردند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این روز مصادف با  روز تبلیع دینی است که امیدوارم تمامی مبلغان بتوانند از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کنند.

 

وی با اشاره به آغاز صرفه جویی در مصرف آب در فصل تابستان، یادآور شد: آب مایه‌ی حیات است و همه باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم همچنین در تابستان با صرفه جویی در مصرف برق سعی کنیم با مشکل کمبود و خاموشی مواجه نشویم، در همین راستا برای صرفه جویی در مصرف برق،  چراغ لوسترهای بزرگ مصلای اعظم تبریز خاموش می‌شوند.

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات تمامی عوامل در بازسازی بازار ایکی قاپیلار تبریز، گفت:  برخی از بازاریان برای بازسازی بازار اعلام آمادگی کرده‌اند که برای تحقق این امر نیز نظارت میراث لازم است، میراث فرهنگی هماهنگی خود را با بازاریان جهت بازسازی بازار افزایش دهد .

 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال مواد مخدر، افزود: برخی عوامل سیاسی، روانشناختی، فرهنگی و خانوادگی باعث شده مواد مخدر در  جامعه‌ شیوع پیدا کند، امروزه مواد مخدر اولین اولویت پنج آسیب اجتماعی جامعه است، ۹۰ درصد مردم ما از شیوع مواد مخدردر کشور نگران هستند.

 

وی با بیان این‌که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در سطح بین الملل مطرح است، گفت: جمهوری اسلامی اقدامات شایسته ای در این راستا از جمله پیشگیری اولیه، درمانی و حمایت‌های اجتماعی انجام داده است، امروزه ۹ هزار مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور راه اندازی و ۱۱۶ هزار نفر معتاد متجاهر در سال ۹۷، ساماندهی شده‌اند.

 

امام جمعه یاسوج:

سرنگونی پهپاد جاسوسی شکستی برای آمریکاست

امام جمعه یاسوج گفت: سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط نیروی هوافضای سپاه شکستی برای آمریکاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه، ۳۱ خرداد ماه ۹۸ شهر یاسوج مهم‌ترین رویداد روزهای اخیر را سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه دانست و افزود: آمریکا فکر نمی‌کرد که این پهپاد فوق مدرن و گران قیمت در آسمان ایران سرنگون شود البته آن‌ها در مقام امتحان توانمندی ایران برآمدند که شکست خوردند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ایران در 40 سال اخیر با اتحاد مردم و تحت مدیریت و رهبری امام و مقام معظم رهبری در برابر هر توطئه‌ای سربلند بیرون آمده است.

حسینی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران تصریح کرد: بهترین صفت را امام راحل به آن شهید والامقام دادند و فرمودند که چمران سردار پرافتخار اسلام است و شهید چمران با تعهد و تخصص و مشی انقلابی کارهای بزرگی در دوره خود انجام داد.

وی با اشاره به ترورهای دهه 60 دشمن در ششم و هفتم تیرماه ادامه داد: خداوند خواست که تیر دشمنان در روز ششم تیرماه به سنگ بخورد و مقام معظم رهبری در ترور آن روز به سلامت خارج شود و امروز زعامت جهان اسلام را با شایستگی داشته باشد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به فاجعه هفتم تیرماه که توسط دشمنان انقلاب رقم خورد بیان کرد: در آن روز شهید بهشتی و 72 یار آن سید مظلوم به شهادت رسیدند و امروز وظیفه قوه قضاییه با تاسی به راه آن شهیدان، مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم به مردم است.

حسینی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی و نخست‌وزیر ژاپن اضافه کرد: در دوره امام راحل نیز چنین اتفاقاتی حادث شده بود و امام و رهبری با بصیرت الهی خود جواب دشمن‌شکنی به شیطان بزرگ دادند.

امام جمعه موقت گرگان:

آگاهی مردم نسبت به مسائل دینی و اجتماعی مانع اجرای نقشه‌های دشمن می‌شود

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف روحیه مسلمانان و ایجاد تردید در آنها، گفت: هرگاه معرفت، شناخت و آگاهی مردم نسبت به همه مسائل دینی و اجتماعی عمیق شود، دشمن نمی‌ تواند نقشه ‌های خود را اجرا کند.
 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌ های نمازجمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: در منظر حضرت علی (ع)، نگاه و حتی اشاره مسئولان نظام به آحاد مردم از فقیر تا دارا باید به صورت مساوات برقرار باشد. اگر عدالت در بین مسئولان جاری شود کسی ناتوان از گرفتن حق خود نمی شود و هیچ فردی در جامعه دست یابی به حقوق دیگران را در سر نخواهد پروراند.


وی بیان کرد: متاسفانه در سطح جامعه ما مواردی مانند پول، پارتی و پررویی به عنوان رمزهای موفقیت شناخته می شوند که زمینه های بی عدالتی در جامعه را فراهم می آورد.

برقرار به سالروز شهادت مصطفی چمران در 31 خرداد اشاره کرد و گفت: شهید چمران مردی با شخصیتی بود و از جمله افرادی بود که اسلام را به شکل عملی در جامعه دنبال کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه اسلام نسبت به شناخت و بینش قوی اهمیت قائل است، تصریح کرد: در صورتی که جامعه اسلامی بینش خود را قوی کند دشمن نمی ‌تواند ارزش ‌های دینی و اعتقادی را از جامعه بزداید.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

سرنگونی پهباد جاسوسی درس بزرگی به آمریکا داد

نماینده ولی‎فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد گفت: سرنگونی پهباد جاسوسی درس بزرگی به آمریکا داد.

 

به گزارش ایسنا ، آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد، اظهار کرد: حجاب موضوعی شرعی و الهی است، متأسفانه امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما نگران کننده است، تأسف بیشتر اینکه عزم جدی برای مقابله با هنجارشکنی‌ها مشاهده نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد:  قطعاً بعضی از افراد از روی علم و عقل هنجار شکنی می‎کنند؛ نه اینکه بگوییم از روی عادت است یا جهل، عالمانه و عامدانه با حجاب مبارزه می‎کنند، با حیا و عفت عمومی مبارزه می‎کنند. قطعاً اینها از دشمنان درس می‎گیرند و پیروی می‎کنند چون دشمنان به دنبال نفوذ فرهنگی و رواج سبک زندگی فردی در ایران هستند.

 

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت دانشمند نخبه، مؤمن و انقلابی شهید دکتر مصطفی چمران، افزود: شهید چمران بسیار دوست داشتنی بودند، ایمانی عاشقانه داشت و مخلصانه مجاهدت می‌کرد، سرانجام لباس شهادت بر قامت این معلم متعهد زیبایی افکند و شهادت گوارای وجودش شد.

 

آیت‎الله میرعمادی خاطرنشان کرد: اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی است، سازمان تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی بوده که مسؤولیت تبلیغات دینی را بر عهده دارد و طی این 40 سال اخیر با عملکرد صحیح خود، از نهادهای سالم انقلابی محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و ۷ تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش از جمله شهید صادقی و رحیمی، اضافه کرد: انتظارات و توقعات از دستگاه قضایی بسیار زیاد است. لکن از همه مهمتر این است که اصلی‎ترین و بزرگترین وظیفه قوه قضاییه بسط و گسترش عدالت است.

 

نماینده ولی‎فقیه در لرستان بیان کرد: از نظر اسلام عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است و شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی عدالت است.

 

آیت‎الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مسئله عدالت بسیار مهم است، اهمیت آن را ملاحظه کنید که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب فصلی را تحت عنوان عدالت باز کردند؛ در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید به سمت عدالت حرکت کنیم، افزود: رهبری عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانسته‎اند. اگر مبارزه با فساد و تبعیض نباشد عدالت برقرار نمی‎شود. اول باید علف های هرز را از بین برد و سپس بذر سالم را کاشت و رشد داد.

 

وی ادامه داد: امروز عده‌ای با زیاده‌خواهی به جان بیت‌المال افتاده و معیشت مردم را دچار مشکل می‌کنند، بنابراین مردم انتظار دارند که دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و محکم داشته باشد.

 

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد آغاز اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم، گفت: ضمن تقدیر از این حرکت، انتظار مردم این است که این مهم با شدت و قاطعیت بیشتری ادامه یابد.

 

آیت‎الله میرعمادی با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکا در جنوب خلیج فارس، اظهار کرد: مردم از این حرکت خوشحال شدند و تشکر می‌کنیم از نیروهای ایرانی که هوشمندانه عمل کردند.

 

وی ادامه داد: این پهپاد از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان بود، از گرانترین پهبادهای در اختیار آمریکا بوده و از دوربردترین هواپیماها به شمار می‌رود، اما دقت و هوشمندی نیروهای مسلح ایران سبب شد این پهپاد بدون سرنشین ساقط شود.

 

بررسی اموال مقامات و مسئولان کشور در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برای کامل شدن چرخه عدالت قوانین دیگری هم نیاز است و این باید برای بازگشت اموال نامشروعی که برخی از مسئولان کسب کرده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 31 خردادکرج، سالگرد شهادت مصطفی چمران را یادآور شد و گفت: چمران از شخصیت‌های مومن و بی نظیر بود.

حسینی همدانی ادامه به اقدام تروریستی ششم تیرماه در مسجد ابوذر و مجروح شدن  رئیس جمهور وقت اشاره و اعلام کرد: جایگاه و نقش ولی فقیه هر روز بیش از پیش حس می‌شود؛ از 30 سال گذشته این جایگاه در اختیار کسی است که با عزت از ارزش‌های انقلاب و دین دفاع کرده است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: آخرین مورد سفر نخست وزیر ژاپن بود که برد رسانه‌ای زیادی داشت.

حسینی همدانی در ادامه به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: کسانی که در قوه قضاییه مشغول هستند وظیفه‌ای خطیر و پراهمیت بر دوش دارند، برقراری عدات و کوتاه کردن دست ظالمان کار سختی‌ست.

حسینی همدانی با بیان اینکه دستگاه قضا باید عدالتخانه باشد گفت: این دستگاه باید مستقل از هرگونه دخالتی کار خود را انجام دهد، قوه قضاییه پناهگاه مردم است و با تمهیدات جدید امیدواریم شاهد رخدادهای خوبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بشارت‌های خوبی که از دستگاه قضایی به گوش می‌رسد در دستور کار قرار گرفتن بررسی امول مقامات و مسئولان کشور است؛ طرح مجدد این موضوع پس از 14 سال و عملیاتی شدن آن می‌تواند آثار زیادی به دنبال داشته و اعتماد را بازگرداند.

امام جمعه کرج ادامه داد: برای کامل شدن چرخه عدالت قوانین دیگری هم نیاز است و این باید برای بازگشت اموال نامشروعی که برخی از مسئولان کسب کرده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از کارکنان دستگاه قضا در استان البرز گفت: گسترش عدالت مهمترین خواسته مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به روز جهانی مواد مخدر و نزدیک شدن به این روز هم اشاره و اعلام کرد: یکی از راه‌های هجمه توزیع مواد مخدر میان جوانان است، امروز تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به گذشته 50 برابر شده است.

وی با بیان اینکه این نوع هجمه آسیب‌های زیادی به دنبال دارد گفت: باید با آموزش، فرهنگسازی و فراهم کردن شرایط اشتغال و ازدواج، گرایش جوانان به مواد مخدر را کاهش داد.

امام جمعه اردبیل:

خائن اقتصادی پرونده پتروشیمی مفسد فی‌الارض است

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم تا خائن به ملت در عرصه پتروشیمی را به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام و به خواسته مردم پاسخ دهد.


به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل ایران کابوس آمریکایی‌ها در منطقه است و هر چه بیشتر تقلا می‌کند بیشتر در قلب آمریکا فرو می‌رود.


وی با اشاره به اینکه آمریکا تدارک جنگ هشت ساله را علیه ایران دیده بود، خاطرنشان کرد: اما ایران بعد از این جنگ به خودکفایی نظامی رسیدو توان نظام ایران به حدی است که آمریکا را در خلیج فارس و در منطقه زمین‌گیر کرده است.


امام جمعه اردبیل محاصره اقتصادی آمریکا علیه ایران را شدیدترین محاکمه اعلام کرد و گفت: با تمام این تحریم‌ها ایران در بسیاری از تکنولوژی‌ها به خودکفایی رسیده و آمریکا با نقض برجام خود را رسوای عالم کرد.


عاملی نقشه آمریکا در حمله به ایران را جنگ روانی دانست و بیان کرد: آمریکا کاملا ناشیانه جنگ روانی شدیدی را علیه ایران به راه‌انداخته و با این تبلیغ ارادت ملت‌های جهان به ایران بیشتر شده و در مقابل نفرت مجامع جهانی از آمریکا افزون شده است.


وی افزود: آمریکا داعش را برای کشتار و خونریزی وحشتناک در داخل ایران و مشغول کردن ایران با یک لشکر جرار سلفی وهابی، درست کرد اما زمانی متوجه شد که این سگ هار، پای خودش را گاز گرفته و علاوه بر آن، ایران با حضور در سوریه و سرکوب این تروریست‌های روسیاه نه تنها خطر را از خود دفع کرد بلکه چهره ضد تروریست جهانی پیدا کرد و تحسین جهانیان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان را برانگیخت و هفت تریلیون دلار آمریکا در منطقه بر باد رفت.


نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا در این اواخر به حربه دیگری متوسل شد و آن، پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط بود در حالی که ذره‌ای به مذاکره بدون پیش شرط اعتقاد ندارند و می‌خواستند در صف ملت انشقاق درست کنند و ملت ما دو قطبی شود اما با رد آن هیبت ایران بالا رفت و بعد از آن به واسطه متوسل شدند و کشور بزرگی مثل ژاپن را واسطه کردند اما اظهارات مقام معظم رهبری در ملاقات با نخست وزیر ژاپن، اعتبار فوق‌العاده برای ایران اسلامی درست کرد و باز تلاش آنها نتیجه عکس داد.


عاملی بیان کرد: ترامپ گفته ایران اشتباه کرده این هواپیما را ساقط کرده است و من می‌گویم اشتباه را آن زمان کردی که سپاه را تحریم کردی و به خیرخواهی بزرگان آمریکا توجه نکردی که گفتند تحریم سپاه امنیت آمریکا را در منطقه به مخاطره می‌اندازد.


وی ادامه داد: همه رئیس جمهورهای آمریکا در تعامل با ایران، چهره آمریکا را خراب کردند اما ترامپ، بیشتر از همه خراب کرد عقب افتادن ترامپ از تمام رقبا و نامزدها در انتخابات آمریکا درس بزرگی برای روسای جمهور آینده آمریکاست که با ایران محترمانه حرف بزنند.


امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تقدیر از نیروهای اطلاعات بیان کرد: این نیروها یک فساد عظیم در محصولات پتروشیمی را کشف کردند و یک باند خائن، ناپاک و خبیث، محصولات پتروشیمی را که در ده ها محصول پرمصرف کاربرد داشت به قیمت دولتی خریده و در بازار آزاد می‌فروخته است.


عاملی تصریح کرد: اینها با تشکیل شرکت‌های صوری و با نام شرکت‌های خریدار  محصولات را آزاد می‌فروختند یا به خارج صادر می‌کردند.
وی با اشاره به اتفاقی مشابه در سال ۵۷ در اوج تحریم شدید آمریکا به واسطه نایاب شدن مواد پلیمری و بالا رفتن قیمت بسیاری از این کالاها اظهار کرد: علت آن همین انسان‌های ناپاک خائن بودند.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار