فارس همچنان در شرایط کم‌آبی به سر می‌برد و تقریبا همه دشت‌های استان با افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستند.
کد خبر: ۷۵۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق گفت: با توجه به کم‌بارشی و خشکسالی متوالی سال‌های گذشته و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی همچنان استان فارس در شرایط کم‌آبی به سر می‌برد.

حمیدرضا دهقانی، میانگین بارش امسال را ۳۷۲ میلی متر اعلام کرد که نسبت به میانگین ۱۳۲ میلی متری پارسال، ۱۸۱ درصد بارندگی ها افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه افزایش بارندگی منجر به افزایش نسبی حجم مخازن سد‌ها شد، تصریح کرد: هم‌اکنون میزان ذخیره آب قابل استفاده مجموع سد‌های استان بیش از یک میلیارد متر مکعب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: صرفه جویی، تنها راهکار گذر از بحران آب در استان است و همه باید کمبود آب را جدی بگیرند.
دهقانی با بیان اینکه مردم در مصرف آب شرب روز به روز به سمت صرفه‌جویی بیشتر و مصرف بهینه گام برمی‌دارند، افزود: متأسفانه در بخش کشاورزی، فرهنگ‌سازی و توجه به صرفه‌جویی در مدیریت مصرف آب به خوبی انجام نشده و در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری بیش از پیش عموم مردم، کشاورزان، صدا و سیمای استان، رسانه‌های مختلف، مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاهیان، نخبگان و روحانیون هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به جوابگو نبودن منابع آبی استان براساسکارشناسان این شرکت و سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه افقی سطح زیر کشت در استان باید متوقف شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: به کشاورزان و باغداران استان توصیه می شود با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت به محصولات کم‌آب‌بر و کشت‌های گلخانه‌ای روی بیاورند تا بتوانیم با ایجاد یک تعادل منطقی در تأمین، توزیع و مصرف این مایه حیات بخش، از امنیت غذایی و حیاتی استان و کشور صیانت کنیم.
هفته اول تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده که امسال صرفه‌جویی در مصرف برق نیز به آن اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار