شریعتی گفت: امسال با توجه به شرایط مالی دولت دستگاه‌های اجرایی دولتی استان باید صرفه جویی جدی را در هزینه‌ها چه اجرایی و چه عمرانی داشته باشند و آنها را اولویت بندی کنند.
کد خبر: ۷۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 22 June 2019

غلامرضا شریعتی ظهر امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: همه دستگاه‌های عضو شورای برنامه ریزی استان باید در چهار کارگروه این شورا حضور فعالانه‌ای داشته باشند و موضوعات مورد نظر را به این کارگروه‌ها ارجاع دهند تا تصمیم سازی از بالا به پایین انجام شود.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به ضرورت واهمیت حضور فعال سازمان‌های عضو شورای برنامه ریزی خوزستان، یادآور شد: اگر همه دستگاه‌ها حضور فعالانه داشته باشند می‌توانیم کارها را به شکلی مدیریت کنیم که کارها پخته و کارشناسی شده انجام شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: هرچه تصمیم سازی در این مسیر باشد، امکان خطا و اشتباه در آن کمتر است در غیر این صورت شاید طرح‌هایی مصوب شوند که نیاز و خواست منطقه نباشند و دستگاه‌های متولی و مجری و تخصصی می‌توانند آنها را به سمت شورای برنامه ریزی هدایت کنند.

شریعتی گفت: امسال با توجه به شرایط مالی دولت دستگاه‌های اجرایی دولتی استان باید صرفه جویی جدی را در هزینه‌ها چه اجرایی و چه عمرانی داشته باشند و آنها را اولویت بندی کنند.

وی تأکید کرد: هزینه‌ها باید به طرح‌هایی داده شود که امکان تکمیل و بهره برداری آنها وجود دارد تا با برنامه ریزیمناسب بتوانیم طرح‌های نیمه تمام را تکمیل و سایر طرح‌ها را به میدان پیشرفت مورد نظر برسانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار دارم که فرمانداران شهرستان‌ها این موارد را به عنوان اولویت نخست خود در شهرهای خودشان به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

شریعتی افزود: بحث سلامت اغذیه فروشی‌ها کار خوب و ارزشمندی است اما به این بهانه نباید همه چیز را ببندیم و اجازه ندهیم تحریم‌های اجتماعی ایجاد شوند.

وی گفت: با رعایت ملاحظه‌های بهداشتی و سلامتی و امنیت غذایی مردم سعی کنیم تا به سبد غذایی مردم تنوع داده شود تا جوانان بتوانند با هزینه کمتری شغلی را برای خود دست و پا کنند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در مسائل اجتماعی همزمان باید به ملاحظات اجتماعی توجه و انعطاف پذیری لازم را داشت.

 

فرهاد صفدری، مدیر سلامت و محیط مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بهداشتی ما مراکز متعدد و سامان‌دهی نشده توزیع غذا است، ما باید فکری به حال عرضه دوره‌گردی غذا کرده و در رابطه با جایگزین‌های مناسب آن صحبت کنیم.

وی افزود: بحث خودروهای عرضه مواد غذایی یا ون‌فودها نیز نیاز به ساماندهی دارد چرا که طرفداران آن در استان و به ویژه در اهواز در حال افزایش است و تا به امروز 4 خودروی ون‌فود در سطح شهر اهواز شناسایی شده و از جانب بهداشت نظارت مستمری بر بهداشت فردی و مواد غذایی آن‌ها است.

مدیر سلامت و محیط مرکز بهداشت خوزستان گفت: بخش دیگری که در حال توسعه نیز است کیوسک‌های مواد غذایی است که عملا به فست‌فود یا کبابسراهای کوچک تبدیل شده‌اند.

وی افزود: از لحاظ بررسی اجرای تمام دستورالعمل‌های بهداشتی بر آن‌ها نظارت داریم اما سازوکار ساماندهی و پروانه کسب ون‌فودها و کیوسک‌های عرضه مواد غذایی باید مشخص و صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار