مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر خبر داد:
مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر از آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر- بندر امام خمینی(ره) برای اولین بار از بندر خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 25 June 2019

نورالله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیر ساخت‌های ریلی در بندر خرمشهر اظهار کرد: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر به بندر امام خمینی (ره) اعزام شد.

وی گفت: باتوجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندربرای گام اول ظرفیت جابجایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با پنج رام قطار باری را دارد.

مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر افزود: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و پیگیری‌های مکرر و همکاری‌های مناسب سازمان‌های مرتبط مشکلات به حد اقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی هست.

اسعدی با اشاره به مزیت استفاده از حمل و نقل ترکیبی از جمله استفاده از ریل تصریح کرد: جابجایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح جاده‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.

وی همچنین ایمنی جابجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.

مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر خاطر نشان کرد: خط راه آهن بندر خرمشهر با ۲.۲ کیلومتر طول و هفت هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر، ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت ۲۲۰ مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار