استاندار خوزستان گفت: بحران هویت در جامعه و حس استقلال طلبی در بین خانواده‌ها فضا را برای گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 25 June 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تالار شهر با اشاره به رشد 384 درصدی انواع روان‌گردان‌ها در سال‌های اخیر، اظهار کرد: تعداد انواع مختلف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به 803 نوع رسیده است و امروز گردش مالی سرسام‌آور قاچاق مواد مخدر این مسئله را به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل کرده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و سایبری وسیله‌ای برای توسعه و تبلیغ مواد مخدر شدند و سن مبتلایان به این مواد کاهش یافته است و نیازمند این است که راه مقابله مؤثر در این مسیر را پیدا کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به احداث بیش از 2 هزار کیلومتر انسداد فیزیکی و الکترونیکی در مرزها، عنوان کرد: حال که مسیرهای خاکی مسدود شد قاچاقچیان از مسیرهای آبی استفاده می‌کنند و در این شرایط خوزستان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد زیرا در مسیر تردد قرار است و اقداماتی نیز برای انسداد مرزهای آبی انجام شد.

وی گفت: کشور ایران بیش از 3 هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در این حوزه تقدیم کرده است و 11 هزار و 500 تن مواد مخدر و روان‌گردان کشف و توقیف شد که نشان می‌دهد ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در سطح بین‌الملل است.

شریعتی گفت: فاز اول مرکز ماده 16 نگهداری از معتادان متجاهر که بر زمین مانده بود اکنون با همکاری سپاه آماده است و در 2 روز آینده شرایط تجهیز آن فراهم می‌شود تا معتادان متجاهر منتقل شوند و شرایط برای بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم نشاط‌آفرینی در جامعه برای جوانان، عنوان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان ارشاد قرار داده شد تا در ایجاد فضای شاد برای جوانان اقدامات لازم را انجام دهد و این برنامه‌ها باید به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی گفت: پس از اتمام این اعتبار بار دیگر اعتبار به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اعتباراتی در حوزه ورزش و جوانان نیز اختصاص داده شد.

شریعتی گفت: شهردار اهواز جوان، باانگیزه و پرتحرک است و با دغدغه‌های جوانان بیشتر آشنا است و با توجه به تجربه در حوزه فرهنگی که دارد انتظار داریم شهرداری اهواز در مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط در بین جوانان نقش بارزتری را ایفا کند.

در ادامه حسین لامی زاده اظهار داشت: امروز اعتیاد به خانواده ها آسیب جدی وارد کرده و ضروری است خانواده‌ها کنترل بیشتری بر فرزندان خود داشته و آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور کنند.

دبیر شورای مبارزه مواد مخدر خوزستان ادامه داد: قشر مخاطب آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به عنوان هدف اصلی ما به شمار می‌رود چرا که بیشتر از سایر بخش‌های جامعه در معرض خطر قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون در زمینه پیشگیری از گسترش اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته اما از طرف مقابل نیز تبلیغات زیادی انجام می‌شود.

لامی زاده گفت: دانشگاه‌ها هنوز جای کار دارند و انتظار می‌رود که مسئولان دانشگاه‌های استان نیز در این زمینه تعامل بیشتری با ما داشته باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون در هیچ زمانی در شورای مبارزه با مواد مخدر چنین اقدامات جدی صورت نگرفته بود اما اکنون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه به خوبی درحال انجام است و طرح‌های توانمندسازی برای دانش‌آموزان نیز به خوبی اجرا می‌شود.

دبیر شورای مواد مخدر در خوزستان گفت: ۱۴ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر امضا شده است و از سال ۹۷ تاکنون ۱۲ جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با حضور استاندار خوزستان برگزار شده که این نشان از اهمیت موضوع اعتیاد در استان دارد.

وی افزود: استاندار خوزستان تاکنون حمایت‌های خوبی از ما داشته و در بحث جمع آوری معتادین متجاهر همواره بیشترین اعتبار را در اختیار ما قرار داده است.

لامی زاده گفت: همچنین در بحث پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی اعتبارات خوبی در اختیار ما قرار گرفته که امید می‌رود با این حمایت‌ها بتوانیم روز به روز در این حوزه شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند و همین امر باعث شده تا بتوانیم در زمینه پیشگیری رتبه دوم کشور را از آن خود کنیم.

دبیر شورای مواد مخدر در خوزستان گفت: در کشفیات مواد مخدر با تدابیر خوب نیروی انتظامی استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های امنیتی بیش از ۱۲ تن مواد مخدر از سال گذشته تاکنون کشف شده و امنیت گلوگاه‌های استان نیز تقویت شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بر اساس دستورالعمل‌های که به آنها ابلاغ شده، بیشتر با ما همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار