فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت:
تابناک مرکزی - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تفکر دینی و حمایت قاطع از حریم ولایت فقیه و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری عامل اصلی اقتدار و عظمت ملت ایران است.
کد خبر: ۷۵۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 26 June 2019

تفکر دینی و ولایت فقیه عامل اصلی  اقتدار ملت ایران است

 

 سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه اردو‌های جهادی و هجرت سه شهرستان اراک در محل کانون بسیج این شهر، افزود: ملت ایران به برکت آموزه‌های اسلامی و وجود مقام معظم رهبری به اقتدار و عظمتی وصف ناپذیر دست یافته و باید با تمام وجود از این دستاورد‌های ارزشمند صیانت کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با درایت و بینش بالا همواره در بزنگاه‌های سخت هدایتگری موثری داشته و با صلابت تمام از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ملت ایران برای اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۲۳۰ هزار شهید و ۶۰۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و اکنون نیز با تمام وجود از آرمان‌ها و اهداف این نظام مقدس صیانت می‌کنند.

سردار کریمی اضافه کرد: رهبری نظام اسلامی عامل اصلی اقتدار و عظمت کشور است و اعتماد و پشتیبانی ملت از معظم له توطئه‌های دشمنان را بی اثر می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران حاکمیت اسلامی به بهره گیری از الگوی دینی و ولایی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و دشمنان اسلامی در ۴۰ سال گذشته از تمام راهبرد‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی برای تضعیف این تفکر و الگوی حاکمیتی استفاده کرد، اما هر بار سرافکنده هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ملت فهیم و انقلابی ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب روحیه ایثار، مجاهدت و شهادت در راه خدا را در خود تقویت کرده که این مهم از عوامل پیروزی نظام اسلامی بر دشمن محسوب می‌شود.

سردار کریمی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با تمام ظرفیت خود برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی وارد میدان شده اند و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با دشمنان دفاع همه جانبه است و آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان و دانشجویان در این امر خطیر وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: تشکیل تمدن اسلامی و محو اسرائیل جنایتکار از صفحه روزگار از آرمان‌های اصلی نظام اسلامی و همچنین عامل دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران است و باید برای تحقق این آرمان‌های ارزشمند آحاد جامعه وارد میدان عمل شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نصرت و پیروزی با گذار از شرایط سخت نصیب انسان می‌شود و ملت باید سختی مقابله با دشمنان را برای دست یابی به پیروزی ابدی سرلوحه امور خود قرار دهند.

سردار کریمی در خصوص اردو‌های جهادی نیز گفت: حضور نوجوانان و جوانان بسیجی در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی مناطق محروم باعث تقویت خودباوری و تجربه اندوزی این قشرآینده ساز است و آنان را برای مسوولیت‌های اجرایی و نقش پذیری پخته می‌کند.

وی ادامه داد: اردو‌های هجرت در خودسازی، آشنایی افراد با درد‌های جامعه، ایجاد همدلی و صمیمیت بین افراد و ایجاد روحیه جهادی و کمک به محرومین نقش محوری دارند که باید این مهم در جامعه فراگیر شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: علاوه بر آثار و برکت‌های این کار خداپسندانه، نقش تربیتی و فرهنگ سازی اردو‌های هجرت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است واین موضوع به فعالیت و خدمت آنان رنگ و بویی ارزشی و ماندگار می‌بخشد.

در سال ۱۳۷۹ قشر بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردو‌های جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.

این اردو‌ها در گروه‌های یک، دو، سه، پنج، هفت، ۱۰، ۱۲، و ۱۴ روزه از ابتدای تیرماه هرسال با اعزام دانش آموزان و دانشجویان به مناطق محروم آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

در این اردو‌ها امور عمرانی مناطق محروم شامل رنگ آمیزی، جدول کشی، مرمت و بازسازی مساجد، مدارس، بقاع متبرکه و منزل مسکونی افراد و سایر کار‌های عمرانی بر عهده برادران و فعالیت‌های فرهنگی از قبیل: آموزش قرآن کریم بر عهده خواهران است.

تابستان امسال بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان شهرستان اراک در قالب اردو‌های هجرت سه و جهادی در گروه‌های مختلف تخصصی به مناطق محروم شهرستان اعزام می‌شوند.

رنگ آمیزی بیش از ۶ هزار متر مربع از دیورا مدارس، تعمیر و رنگ آمیزی ۳۰۰ میز و صندلی، ساخت ۶ چشمه سرویس بهداشتی، توزیع ۴۰۰ بن ۵۰۰ هزار ریالی خرید لوازم التحریر، توزیع ۴۰۰ بن ۵۰۰ هزار ریالی خرید کیف و کفش و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر از مهمترین اقدامات اردو‌های طرح هجرت سه دانش آموزی شهرستان اراک در سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار