معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۲۰ هزار مسافر و گردشگر عراقی در خردادماه با سفر به منطقه آزاد اروند موجب رونق بازار شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.
کد خبر: ۷۵۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 27 June 2019

سید علی موسوی در نشست با مدیران اتاق اصناف منطقه آزاد اروند اظهار داشت: سفر اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند باعث شده تا شاهد رونق گردشگری، بازار، کسب و کارهای کوچک و صادرات غیر مستقیم به کشور عراق باشیم.

معاون سرمایه گذار و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بازاریان و اصناف نقش تاثیری گذاری در این رشد داشتند که باید تلاش شود این رضایت مندی از بازار برای شهروندان منطقه حفظ شود.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به ظرفیت بازارهای ایران سفر اتباع عراقی به کشور روزانه یک میلیون دلار ارز آوری برای کشور به دنبال دارد.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان نیز در این نشست مطالبه نیروی انتظامی از بازاریان را ایجاد آرامش در بازار عنوان کرد و گفت: از اتحادیه ها و اتاق اصناف انتظار داریم بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند و با تخلفات برخورد کنند ضمن اینکه سه صنف آرایشگاه بانوان، آژانس ها و بازار اتومبیل در آبادان باید ساماندهی شود.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار