نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه و ادامه روند اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان یکی از دغدغه ها و اولویت های وزارت نفت به شمار می رود.
کد خبر: ۷۵۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 27 June 2019

عامر کعبی با اشاره به پیگیری مشکلات طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان اظهار داشت: در دیداری که سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت داشتند حل مشکلات مالی این طرح و استمرار آن در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: حل مشکلات مالی و سرمایه گذاری فاز ۲ و ایجاد بسترهای لازم برای طرح فاز ٤ پالایشگاه آبادان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت زیرا اجرای این طرح پالایشگاه آبادان را به سوددهی می رساند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تسریع از اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان را خواستار شد و گفت: اگر نتوانیم به موقع این طرح را اجرایی کنیم هزینه های بیشتری را متحمل خواهیم شد.

کعبی با اشاره به پیگیری مشکلات کارکنان ارکان ثالث و قراردادی عنوان کرد و افزود: رفع دغدغه و مشکلات این کارگران در اولویت قرار دارد و با تکمیل اطلاعات در سامانه جدید نیروی انسانی، باید پرداخت حقوق و ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی و مسکن کارکنان قرارداد مدت موقت به صورت کارمندی و یا کارگری باشد که بر این امر و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در دیدار با وزیر نفت تاکید شد.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر نفت در این خصوص از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات کارکنان ارکان ثالث و قراردادی در وزارت نفت خبر داد و گفت: مقرر شد کارگروهی ویژه در این خصوص تشکیل شود و گام به گام مراحل بهبود وضعیت حقوق و مزایای این عزیزان بررسی و گزارش شود.

وی اظهار داشت: همچنین مسائل مربوط به دانشگاه صنعت نفت نیز مطرح و دنبال شد تا این دانشگاه نیز توسعه و تجهیز شود و به عنوان قطب اول علوم صنعت نفت در کشور باقی بماند.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.

با اجرای این پروژه، واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث و واحدهای قدیمی به عنوان میراث، تحویل موزه آبادان می شوند.

ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵، ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ صنعتی در زمینه نفت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار